Quantcast
«Πακέτα» με ρεύμα, αέριο, πετρέλαιο και έξτρα παροχές - enikonomia.gr
share

«Πακέτα» με ρεύμα, αέριο, πετρέλαιο και έξτρα παροχές

δημοσιεύτηκε:

Μια νέα σελίδα με σοβαρές επιχειρηματικές ανακατατάξεις και άμεσο αντίκτυπο στους καταναλωτές ανοίγει για την ενεργειακή αγορά με την έναρξη του 2018.

Καθοριστικοί παράγοντες σε αυτή την εξέλιξη είναι η ενίσχυση του ανταγωνισμού στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού, σε εφαρμογή των μέτρων για τη μείωση των μεριδίων της ΔΕΗ και η απελευθέρωση για πρώτη φορά της αγοράς φυσικού αερίου για τους οικιακούς καταναλωτές, σε εφαρμογή επίσης της κατάργησης των μονοπωλίων των ΕΠΑ.

Το τοπίο αλλάζει ριζικά για τη ΔΕΗ, τη ΔΕΠΑ και τις εταιρείες ΕΠΑ που υποχρεώνονται να αφήσουν χώρο για την πιο ενεργό δραστηριοποίηση του ιδιωτικού τομέα και να επαναπροσδιορίσουν τη στρατηγική τους για την κατοχύρωση μιας βιώσιμης και ανταγωνιστικής παρουσίας στην αγορά ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου που αποκτά πλέον χαρακτηριστικά συγγένειας, προσφέροντας συνέργειες για τους συμμετέχοντες.

Για τους ιδιωτικούς ενεργειακούς ομίλους αλλά και μεγάλους καταναλωτές ενέργειας ανοίγουν νέοι επιχειρηματικοί ορίζοντες. Υφιστάμενοι παίκτες στον ηλεκτρισμό και στο φυσικό αέριο αλλά και στην αγορά του πετρελαίου έχουν ήδη αναπροσαρμόσει τη στρατηγική τους εν όψει της πλήρους απελευθέρωσης της αγοράς φυσικού αερίου με την έναρξη του νέου έτους, ενώ δεκάδες ακόμη εταιρείες είναι έτοιμες να κάνουν δυναμική είσοδο αξιοποιώντας τις νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες.

Με στόχο τη διεκδίκηση ενός συνολικού τζίρου της τάξεως των 2,5-3 δισ. ευρώ ετησίως, ιδιώτες πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας, οι εταιρείες παροχής φυσικού αερίου, εταιρείες από τον χώρο της πετρελαϊκής αγοράς και μεγάλες βιομηχανίες με ισχυρές καμπάνιες, δελεαστικές προτάσεις και προωθητικές ενέργειες είναι έτοιμες να βγουν στην αγορά με νέα συνδυαστικά πακέτα ενεργειακών προϊόντων και παροχής ενεργειακών υπηρεσιών.

Το νέο μοντέλο

Το νέο εμπορικό μοντέλο που προωθείται επικεντρώνεται στον καταναλωτή με μια ολιστική προσέγγιση ως προς τις ενεργειακές τους ανάγκες. Τα πρώτα συνδυαστικά πακέτα που θα απευθυνθούν στους καταναλωτές περιλαμβάνουν ρεύμα και φυσικό αέριο, ενώ ολοκληρωμένοι ενεργειακοί όμιλοι , όπως τα ΕΛΠΕ ή πετρελαϊκές εταιρείες όπως η Aegean Oil του ομίλου Μελισσανίδη, η Elinoil και η Revoil που έχουν διασφαλίσει και άδειες φυσικού αερίου, θα μπορούν στο πακέτο να προσθέσουν και υγρά καύσιμα.

Προοπτικά το «πακέτο» μπορεί να συμπληρωθεί με υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών, κάτι που γίνεται ήδη στις ανεπτυγμένες αγορές της Ευρώπης. Ηδη, πάντως, οι μεγάλοι πάροχοι τηλεπικοινωνιών (Cosmote, Vodafone, Wind) διαθέτουν μέσω του δικτύου καταστημάτων τους πακέτα ηλεκτρικού ρεύματος μέσω συμφωνιών που έχουν υπογράψει με παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας και πρόσφατα και με παρόχους φυσικού αερίου. Η νέα αγορά που δημιουργείται έχει διευρύνει τα όρια δραστηριότητας αλυσίδων εμπορικών καταστημάτων για τη διακίνηση των νέων προϊόντων αλλά και για ασφαλιστικές εταιρείες και τράπεζες, καθώς οι πάροχοι ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου «αγοράζουν» υπηρεσίες τους στο πλαίσιο προωθητικών ενεργειών για την προσέγγιση πελατολογίου.

Η πιο χαρακτηριστική περίπτωση εύρους αυτών των προωθητικών ενεργειών είναι αυτή που ανακοίνωσε μόλις την περασμένη εβδομάδα η ΕΠΑ Αττικής. Πρόκειται για συνεργασία με τη Europe Assistance για την παροχή δωρεάν επείγουσας τεχνικής βοήθειας όλο το 24ωρο και καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους σε υδραυλικά, ηλεκτρολογικά, παροχή υπηρεσιών κλειδαρά, ζημιές σε τζάμια και ζημιές σε λεβητοστάσια.

Ανακοίνωσε, επίσης, συνεργασία με την Interamerican για τη διάθεση δωρεάν ασφάλειας σε όλα τα νέα συμβόλαια έως 3.000 ευρώ για προστασία κατοικίας ή επιχείρησης από κλοπή, πυρκαγιά, φυσικές καταστροφές κ.λπ. Αξιοσημείωτη είναι και η συνεργασία της Elpedison με την ασφαλιστική εταιρεία AXA, μέσω της οποίας οι πελάτες της θα καλύπτονται σε περίπτωση ατυχήματος και απώλειας εργασίας, ώστε η ασφαλιστική να αναλάβει να καταβάλει το ποσό του λογαριασμού ρεύματος.

Η ΕΠΑ Θεσσαλονίκης που μετονομάστηκε σε ZeniΘ, σε συνεργασία με τη F Club θα παρέχει στους πελάτες της την κάρτα υγείας ΕΥ Ζην. Από πλευράς εμπορικών αλυσίδων, ο Κωτσόβολος συνεργάζεται με την Green, τα Public με την Elpedison και η Protergia με τα καταστήματα της αλυσίδας Γερμανός.

Σε ό,τι αφορά τις τράπεζες, η πρώτη συνεργασία ανακοινώθηκε από την ΕΠΑ Αττικής και αφορά την Alpha Bank για την ένταξη της πληρωμής των λογαριασμών της στο πρόγραμμα Alpha Bonus.

Κρίσιμη η πώληση των λιγνιτικών μονάδων

Μέσα στο 2018 θα λάβει χώρα και η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα δομική αλλαγή στην αγορά ηλεκτρισμού. Πρόκειται για την πώληση του 40% του λιγνιτικού παραγωγικού δυναμικού της ΔΕΗ. Tην περασμένη Παρασκευή 40 περίπου δυνητικοί επενδυτές, εγχώριοι και ξένοι, έστειλαν στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, την DGcomp, τις απαντήσεις και τις παρατηρήσεις τους στο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο που τους απηύθυνε στις 22 του μηνός στο πλαίσιο του περίφημου market test.

Zητούμενο για την DGcomp, μέσω αυτής της διαδικασίας, είναι το κατά πόσον το χαρτοφυλάκιο που θα βγάλει η ΔΕΗ προς πώληση τον Ιούνιο του 2018, και το οποίο περιλαμβάνει τις δύο μονάδες της Μεγαλόπολης μαζί με τα ορυχεία τροφοδοσίας τους, τη μονάδα Μελίτη Ι και την άδεια για τη Μελίτη ΙΙ μαζί με τα ορυχεία Κλειδιού, Βεύης και Λόφων, είναι βιώσιμα και ελκυστικά.

Οι επενδυτές, σύμφωνα με πληροφορίες, επικεντρώνονται σε προβλήματα τροφοδοσίας των μονάδων της Μελίτης, αφού τα τρία ορυχεία που τις συνοδεύουν είναι κλειστά, αλλά και σε ζητήματα που συνδέονται με τις υποστηρικτικές υποδομές για τη λειτουργία των μονάδων της Μεγαλόπολης. Συνδέουν, δε, τη βιωσιμότητα του εν λόγω χαρτοφυλακίου με το πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς για το οποίο δεν είναι ακόμη γνωστές κρίσιμες παράμετροι. Το κόστος των ρύπων (CO2) προβάλλεται απ’ όλους τους συμμετέχοντες ως η μεγαλύτερη αβεβαιότητα, ενώ γενικότερα συνδέουν τη βιωσιμότητα και ελκυστικότητα των μονάδων με την απόδοσή τους και τον αριθμό των εργαζομένων, στοιχεία που δεν τους έχουν γνωστοποιηθεί.

Πηγή πληροφοριών: Καθημερινή


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.