Ουρές ταλαιπωρίας στο Υποθηκοφυλακείο Αθηνών- «Κοιμούνται στα αυτοκίνητα για να πάρουν σειρά προτεραιότητας»

διαμαρτυρία

Ολοκληρώθηκε η συγκέντρωση διαμαρτυρίας του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών για τις ουρές αναμονής στο Υποθηκοφυλακείο Αθηνών.

Σημειώνεται πως ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών διαμαρτυρήθηκε για τις «λίστες της ντροπής» που αναγκάζονται να τηρούν από τα «μαύρα μεσάνυχτα» πολίτες και δικηγόροι για να εξυπηρετηθούν από την συγκεκριμένη δημόσια υπηρεσία, αλλά και πολλά άλλα Κτηματολογικά Γραφεία του Λεκανοπεδίου (Καλλιθέα, Ζωγράφου, Κορωπί κ.ο.κ.).

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση ο ΔΣΑ : «Στη συνάντηση που είχαμε με την προϊσταμένη του Υποθηκοφυλακείου κα Ταταρίδα της αναφέραμε τόσο τα ζητήματα που σχετίζονται με τη χρονική προτεραιότητα, την εξυπηρέτηση των προδήλων σε ειδική σειρά, το χρόνο χορήγησης πιστοποιητικών και την κόλουρη εκπλήρωση της προγραμματικής σύμβασης ΔΣΑ – Κτηματολογίου ως προς τους δικηγόρους που θα κάνουν ενημέρωση κοινού, αλλά και τη στατικότητα του κτιρίου.

Μας ενημέρωσε ότι επί 120 οργανικών θέσεων σήμερα υπηρετούν μόνο 35 υπάλληλοι (!!!), η ηλεκτρονική εξυπηρέτηση ραντεβού δεν αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία πριν τις αρχές Ιουλίου 2023, η ενημέρωση του κοινού και των επαγγελματιών του χώρου – δικηγόροι – συμβολαιογράφοι – δικαστικοί επιμελητές, θα γίνεται μόνο 1 φορά την εβδομάδα (κάθε Παρασκευή) από τούδε και στο εξής αντί για δύο που ίσχυε μέχρι σήμερα (Τρίτη-Πέμπτη) λόγω έλλειψης προσωπικού. Επίσης μας ενημέρωσε ότι έχει ζητηθεί η μεταστέγαση μέρους του όγκου των φακέλων σε άλλο κτίριο λόγω υπερφόρτωσης του ημιώροφου και του πρώτου ορόφου.

 

Ο ΔΣΑ θα ζητήσει άμεσα συνάντηση με τη Διοίκηση του “Ελληνικού Κτηματολογίου” και επιφυλάσσεται να κλιμακώσει περαιτέρω τις κινητοποιήσεις του».

Από την πλευρά του Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΣΑ παραβρέθηκαν: ο πρόεδρός του Δημήτρης Βερβεσός, ο αντιπρόεδρος Αλέξανδρος Μαντζούτσος, ο Γενικός Γραμματέας Χρήστος Κακλαμάνης, ο ταμίας Κωνσταντίνος  Καρέτσος, ο υπεύθυνος για τα θέματα του Κτηματολογίου σύμβουλος Ζώης Σταυρόπουλος και οι σύμβουλοι Ευστάθιος Αναλυτής, Μαρινέττα Γούναρη, ‘Αννα Ζουρνατζή, Μιχάλης Καλαντζόπουλος και Χριστίνα Τσαγκλή.

Τι είπε ο Πρόεδρος Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών

Νωρίτερα μίλησε στην τηλεοπτική εκπομπή του Open “Aνοιχτή Επικοινωνία”  για την κατάσταση που επικρατεί στα υποθηκοφυλακεία ο Πρόεδρος Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, Δημήτρης Βερβεσός.

Έρχονται οι πολίτες από τις 4 το πρωί στα υποθηκοφυλακεία για να εξυπηρετηθούν,  κοιμούνται στα αυτοκίνητα για να πάρουν σειρά προτεραιότητας . Υπάρχει θέμα και με τον χρόνο που παίρνουν τα πιστοποιητικά. Δηλαδή κάποιος παίρνει ένα πιστοποιητικό ύστερα από 6 με  8 μήνες, ακόμη και ύστερα από 1-1,5 χρόνο είπε ο κ.  Βερβεσός.

«Η  αρμόδια υπηρεσία ανοίγει στις 8  π.μ με 8 :30  π.μ και  οι πολίτες σημειώνουν με στυλό το όνομα τους στην αυτοσχέδια λίστα για να πάρουν σειρά προτεραιότητας. Αυτή χαρακτηρίζουν ως λίστα ντροπής οι δικηγόροι », τόνισε.

Πρέπει να γίνουν προσλήψεις στα Υποθηκοφυλακεία

Μεταξύ άλλων υπογράμμισε την ανάγκη να γίνουν προσλήψεις στα Υποθηκοφυλακεία. « Προσλαμβάνουμε αστυνόμους αλλά δεν προσλαμβάνουμε διασώστες και υπαλλήλους στα Υποθηκοφυλακεία. Έχουν συνταξιοδοτηθεί οι υπάλληλοι και δεν έχουν προσληφθεί καινούργιοι. Δεν υπάρχει δυνατότητα ηλεκτρονικού κράτους και ηλεκτρονικής ψηφιακής όπως μπορούσαμε παλιά να το κάνουμε σε διάφορα υποθηκοφυλακεία της χώρας με αποτέλεσμα να έρχονται  το αξημέρωτο πολίτες και δικηγόροι », τόνισε .

« Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορεί να πάρει κανείς  ένα δάνειο, να μην μπορεί να προχωρήσει η κτηματαγορά, να μην μπορεί να προχωρήσει η λεγόμενη ανάπτυξη .Όλη αυτή η ιστορία της μεταβιβάσεων ακινήτων και όλων των υπολοίπων πράξεων πηγαίνει πίσω. Χιλιάδες αιτήσεις στοιβάζονται εδώ στα υποθηκοφυλακεία» είπε μεταξύ άλλων .

Για τις υπηρεσίες παροχών υποθηκοφυλακείων

Επίσης ρωτήθηκε εάν θα μπορούσε να ψηφιοποιηθεί ένα κομμάτι των  υπηρεσιών παροχών υποθηκοφυλακείων προκειμένου να εξυπηρετηθεί ο κόσμος. « Εδώ δεν μιλάμε για την ψηφιοποίηση. Εδώ μιλούμε για ηλεκτρονικό ραντεβού, όπως γινόταν παλιά, το οποίο δεν  υπάρχει πλέον, δεν υπάρχουν οι υπάλληλοι που θα εξυπηρετήσουν τον κόσμο. Δεν υπάρχει ψηφιακή πλατφόρμα, δεν υπάρχουν υπάλληλοι και η κατάσταση είναι δραματική» είπε και τόνισε την ανάγκη να προχωρήσει η  ηλεκτρονική διαδικασία των ραντεβού.

Όσον αφορά στον τρόπο που εξυπηρετούνται οι πολίτες στα υποθηκοφυλακεία, είπε πως κάποιος πρέπει να πάει να ψάξει μόνος  το έγγραφο που θέλει  να βρει. « Οι  υπάλληλοι δεν επαρκούν ούτε για αυτή την δουλειά. ‘Ερχεσαι μόνος σου και εάν δεν έχεις γνώση του χώρου του Υποθηκοφυλακείου  τότε μπορείς να χρειαστείς 2 και 3 ώρες για να εξυπηρετηθείς » .

Και συνέχισε λέγοντας πως το πρόβλημα αυτό των υποθηκοφυλακείων δεν αφορά μόνο την Αθήνα αλλά και την Καλλιθέα, το Κορωπί και την περιοχή του Ζωγράφου. Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στον χρόνο έκδοσης των πιστοποιητικών, πρόσθεσε και είπε πως  «μαζεύονται χιλιάδες αιτήσεις για πιστοποιητικά και το παίρνει κανείς μέσα  σε χρονικό διάστημα που κυμαίνεται από 2 μήνες έως και έναν χρόνο. Υπάρχουν και υποθηκοφυλακεία και κτηματολογικά γραφεία που το δίνουν ύστερα από 1 χρόνο » .

Για το ζήτημα στατικότητας 

Μίλησε και για το θέμα της στατικότητας. « Έχει τεθεί από τους υπαλλήλους το ζήτημα της στατικότητας. Περιμένουμε από το αρμόδιο υπουργείο να μας δώσει σαφείς απαντήσεις  στο τι συμβαίνει και με αυτό το θέμα .Γιατί όταν υπάρχουν τέτοια ζητήματα η κατάσταση γίνεται ακόμη χειρότερη »  υπογράμμισε και είπε πως  «όταν δεν υπάρχουν υπάλληλοι για να εξυπηρετήσουν τον κόσμο αντιλαμβάνεστε  ότι η κατάσταση γίνεται δυσκολότερη. Και πιο πολύ για τον πολίτη ο οποίος θα πρέπει να χρησιμοποιήσει  υπηρεσίες επαγγελματία , να αυξήσει το κόστος της πρόσβασης του και να μην μπορεί να εξ υπηρετηθεί από τους δημόσιους λειτουργούς του κράτους».

 

Exit mobile version