Ο κύβος ερρίφθη και η Πολεμική Αεροπορία βρίσκεται μία ανάσα πριν από την τελική συμφωνία με τις ΗΠΑ για την αναβάθμιση επιπλέον 38 F-16 block 50 σε Viper. Το enikos.gr αποκαλύπτει σημαντικά στοιχεία του προγράμματος.
Του Χρήστου Μαζανίτη
Η Πολεμική Αεροπορία δράττει κάθε ευκαιρίας και τρέχει με υπερηχητικούς ρυθμούς κάθε πρόγραμμα ενίσχυσης και ανανέωσης του στόλου, που της εμφανίζεται. Δεν επαναπαύτηκε ούτε στο πρόγραμμα αναβάθμισης των 82 F-16 block 52+ σε Viper, ούτε στην προμήθεια των 24 Rafale, ούτε στην παραγγελία των 20 F-35. Στόχος είναι να έχει ετοιμοπόλεμα όσο το δυνατόν περισσότερα μαχητικά 4,5 και 5 ης γενιάς έναντι κάθε απειλής.
Το πρόγραμμα της ΠΑ, όπως έχουμε πολλάκις αναφέρει στο enikos.gr, περιλαμβάνει την διάθεση συνολικά 120 μαχητικών F-16 στην έκδοση Viper. Έτσι, μετά από αρκετές καθυστερήσεις και πιέσεις, παίρνουν σειρά για αναβάθμιση τα 38 F-16 block 50, που είναι μέρος της δεύτερης παραγγελίας που είχε κάνει η Ελλάδα από τις ΗΠΑ το 1999.
Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες του enikos.gr, το διάστημα 24-28 Φεβρουαρίου θα βρίσκεται στην Αθήνα κλιμάκιο Αμερικανών, οι οποίοι θα συμμετέχουν στο workshop με στελέχη από το ΓΕΑ για το πρόγραμμα αναβάθμισης των block 50.
Ήδη, οι Επιτελείς έχουν λάβει στα χέρια τους λίστα με όλα όσα μπορούν να πραγματοποιηθούν ως παρεμβάσεις αναβάθμισης των μαχητικών. Οι πληροφορίες του enikos.gr. αναφέρουν ότι κατά τη διάρκεια των συναντήσεων το επίμαχο χρονικό διάστημα θα προκύψει το μείγμα των αναβαθμίσεων, καθώς και οι εργασίες που θα πρέπει να γίνουν στη δομική ενίσχυση των μαχητικών ώστε είναι εφάμιλλα των 82 που ήδη αναβαθμίζονται.
Λόγω του ότι πρόκειται για παλαιότερου τύπου αεροσκάφη υπολογίζεται ότι το κόστος αναβάθμισης θα είναι υψηλότερο από το αντίστοιχο των block 52+ με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για ένα ποσό που θα κινηθεί πολύ κοντά στο 1 δις ευρώ. Όπως και με τα προηγούμενα, έτσι και με αυτά, όλες οι εργασίες προβλέπεται να γίνουν στην ΕΑΒ.
Σε ότι αφορά τα παλαιότερα F-16 block 30, που απέκτησε η ΠΑ το 1989, υπάρχουν σκέψεις μερικής αναβάθμισής τους με τα απάρτια που θα προκύψουν από τα block 50 και 52+, με τις εργασίες να πραγματοποιούνται στην 111 Πτέρυγα Μάχης. Όλα αυτά συμβαίνουν ενώ η Τουρκία έχει χάσει οριστικά το τρένο για αναβάθμιση του δικού της στόλου των F-16, που πλέον υπόκεινται σε λύσεις με εγχώριας παραγωγής συστήματα αμφιβόλου αποτελεσματικότητας.