Πρώτοι σε αγορές μεταχειρισμένων φορτηγών πλοίων είναι οι Έλληνες το 2016. Ειδικότερα ο αριθµός των µεταχειρισµένων πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου που άλλαξε χέρια έως την τελευταία εβδοµάδα του Νοεµβρίου, ανέρχεται στα 589, συνολικής αξίας περίπου 5,35 δισ. δολάρια.
Από αυτά, έως και τις 25 Νοεµβρίου, εταιρείες ελληνικών συµφερόντων έχουν αγοράσει 198 πλοία, αξίας 2,2 δισ. περίπου. Οι Κινέζοι βρίσκονται στη 2η θέση με 97 πλοία αξίας 610 εκ. περίπου.
Ο µέσος όρος τιµής για την αγορά πλοίων από τους Έλληνες είναι 11,1 εκατ. δολ., ενώ για τους Κινέζους 6,3 εκατ. δολ. Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες, εκτός του ότι αγόρασαν υπέρ-διπλάσιο αριθµό πλοίων από τους Κινέζους, επικεντρώθηκαν σε αγορές νεότερων πλοίων, αναφέρει το protothema.gr. «Σχετικά µε την αγορά, αν και το τελευταίο διάστηµα έχει βελτιωθεί, οι κίνδυνοι παραµένουν, καθώς για το 2016 η αύξηση του τονάζ θα είναι στο 2% περίπου, διπλάσια από την αύξηση των φορτίων (Seaborne Trade) που θα κλείσει στο 1%.
Εν ολίγοις χρειάζεται περαιτέρω αύξηση των διαλύσεων, συνεχιζόµενη αποχή από τις παραγγελίες και αύξηση του Παγκόσµιου Εµπορίου για να µιλάµε µε σιγουριά για βιώσιµη ανάκαµψη του κλάδου» επισημαίνεται σε ανάλυση της G. Moundreas SA.