Οδηγό Ελέγχου Ιδιωτικών Επενδύσεων, εξέδωσε η γενική γραμματεία Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων σε μία προσπάθεια συστηματοποίησης των διαδικασιών που εφαρμόζονται στον έλεγχο των επενδύσεων που υπάγονται σε αναπτυξιακούς νόμους.
«Οι απαιτήσεις, στις οποίες πρέπει vα ανταποκρίνονται τα μέλη του Εθνικού Μητρώου Πιστοποιημένων Ελεγκτών, τo επιχειρηματικό περιβάλλον, καθώς και οι συνθήκες εντός του οποίου ασκούν το ελεγκτικό τους έργο, μεταβάλλονται συνεχώς. Συγχρόνως δε, εξελίσσεται και η ελεγκτική μεθοδολογία. Είναι επομένως απαραίτητη η διαρκής παρακολούθηση των εξελίξεων αυτών και η συχνή προσαρμογή και αναθεώρηση των μεθόδων ελέγχου και των ελεγκτικών προτύπων που ακολουθούνται κατά την διενέργεια των ελέγχων» όπως αναφέρει στον πρόλογο του οδηγού ο γενικός γραμματέας Ιδιωτικών Επενδύσεων Λόης Λαμπριανίδης.
Όπως αναφέρεται στην εισαγωγή του οδηγού των 79 σελίδων, από τη συντακτική του ομάδα, οι στόχοι είναι οι εξής:
– Ορθή εφαρμογή του εθνικού και ευρωπαϊκού θεσμικού πλαισίου.
– Ομοιογενής τρόπος αντιμετώπισης της επιλεξιμότητας των δαπανών των φορέων επένδυσης.
– Επιτάχυνση της διαδικασίας καταβολής της ενίσχυσης.
– Ελαχιστοποίηση της απαιτούμενης ανθρωποπροσπάθειας.
Στο Εγχειρίδιο αποτυπώνονται τα σημαντικότερα στοιχεία που συνθέτουν τη διαδικασία των ελέγχων (επιτόπιων και διοικητικών) και τα βασικότερα σημεία ελέγχου προς το φυσικό και το οικονομικό αντικείμενο, ως προς τις πηγές χρηματοδότησης, την τήρηση των λοιπών όρων υλοποίησης της επένδυσης και τα πιο κοινά ζητήματα που εμφανίζονται κατά τη διενέργεια των ελέγχων με ταυτόχρονη παράθεση των πιο ενδεδειγμένων τρόπων αντιμετώπισής τους.
“Καλύπτεται το τεράστιο κενό των 20 χρόνων”
Όπως σημειώνει, ο κ. Λαμπριανίδης: «Με την αξιέπαινη συμβολή της υπηρεσίας και ιδίως της ομάδας σύνταξης του Οδηγού, καλύπτεται το τεράστιο κενό των 20 χρόνων που μεσολάβησαν από την προηγούμενη έκδοσή του, το μακρινό 1997, και αντιμετωπίζονται οι δυσλειτουργίες από τη χρήση ενός ξεπερασμένου και πάντως μη επικαιροποιημένου οδηγού.
Η ασάφεια στη μεθοδολογία διενέργειας επιτόπιων και διοικητικών ελέγχων άφηνε μεγάλα περιθώρια στη διακριτική ευχέρεια των ελεγκτών, ενώ οι αποκλίσεις στον τρόπο σύνταξης και στα συμπεράσματα των εκθέσεων ελέγχου προκαλούσε ανασφάλεια στους επενδυτές και δυσεπίλυτα προβλήματα στις αρμόδιες υπηρεσίες, που όφειλαν να αντιμετωπίζουν τα ενίοτε αντιφατικά πορίσματα ελέγχου.Το γεγονός αυτό προκαλούσε μεγέθυνση της γραφειοκρατίας, μεγάλες καθυστερήσεις, υποβάθμιση του ελεγκτικού έργου και βέβαια δυσπιστία στην επιχειρηματική κοινότητα… Η ιδιότητα του μέλους του Εθνικού Μητρώου Πιστοποιημένων Ελεγκτών, είναι ιδιαίτερα σημαντική για την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας. Κάθε πιστοποιημένος ελεγκτής αναλαμβάνει τη μεγάλη ευθύνη της ουσιαστικής συμβολής στην αναπτυξιακή προσπάθεια επανεκκίνησης της Οικονομίας.
Το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης αναγνωρίζοντας την τεράστια σημασία του ελεγκτικού έργου ήδη διεύρυνε το Μητρώο Ελεγκτών με νέους επιστήμονες, αύξησε σημαντικά τις αμοιβές τους και με τον παρόντα Οδηγό επιδιώκει να δημιουργήσει ένα ασφαλές θεσμικό πλαίσιο για τη διενέργεια των ελέγχων.
Η επανεκκίνηση της Ελληνικής Οικονομίας δεν είναι μια θολή προγραμματική εξαγγελία. Είναι υπόθεση όλων, αλλά και καθενός ξεχωριστά», αναφέρει το ΑΠΕ.