Για “λαϊκισμό που δεν θα νικήσει τη νομιμότητα”, αλλά και για “αήθη επίθεση κατά του ΟΑΣΘ, που λειτουργεί εδώ και πολλές δεκαετίες υπό καθεστώς ελέγχου και διαφάνειας”, κάνει λόγο σε σημερινή της ανακοίνωση η διοίκηση του Οργανισμού, ενώ ξεκαθαρίζοντας ότι “δεν θα επιτρέψει τη διαστρέβλωση των όρων της συμφωνίας που έχει με το ελληνικό δημόσιο”, στέλνει μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση ότι επιφυλάσσεται παντός νομίμου δικαιώματός της, ώστε να αποκατασταθεί άμεσα η αλήθεια.
Σε σημερινή ανακοίνωση η διοίκηση του ΟΑΣΘ επισημαίνει εκ νέου ότι οι όροι λειτουργίας και εξυπηρέτησης τον συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ, δεν καθορίζονται από την κοινή νομοθεσία, αλλά βάσει της σύμβασης ανάθεσης, εκτέλεσης και εκμετάλλευσης αστικής συγκοινωνίας στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, ορισμένης διάρκειας, που έχει υπογραφεί με το ελληνικό δημόσιο.
Αναφορικά με την αντισταθμιστική καταβολή που λαμβάνει ο οργανισμός από το Δημόσιο, ο ΟΑΣΘ τονίζει ότι αυτή συνιστά σε συμβατική υποχρέωση, με αντίστοιχο αντίβαρο από την πλευρά του οργανισμού, αφού αποτελεί “αντιστάθμισμα της επιβαλλόμενης μείωσης εσόδων του που θα οδηγούσε σε έλλειμμα έναντι των συμβατικών οριζομένων δαπανών του”.
Μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωσή του ο ΟΑΣΘ αναφέρει ότι με βάση την οικονομική συμφωνία του οργανισμού με το ελληνικό δημόσιο “οι ετήσιες προμήθειες του ΟΑΣΘ σε καύσιμα, λιπαντικά και ελαστικά, καθώς και οι εργασίες ανανέωσης ελαστικών, γίνονται με δημόσιους διαγωνισμούς, από τούς οποίους αποδεικνύονται οι αντίστοιχες δαπάνες”. Σε αυτήν την κατηγορία, προσθέτει, συμπεριλαμβάνονται και οι ετήσιες προμήθειες λεωφορείων, ενώ όλες οι άλλες προμήθειες υλικών, εκτελέσεις έργων και παροχής υπηρεσιών, πέραν αυτών που αφορούν οι εξαιρέσεις τον κεφαλαίου 8′ τον άρθρου τέταρτου του Ν. 2898/2001 και των ετήσιων προμηθειών λεωφορείων, διέπονται από τον κανονισμό προμηθειών του οργανισμού.
Όσον αφορά την Έκθεση του Μικτού Κλιμακίου Ελέγχου (που διενήργησε τον έλεγχο στη διαχείριση και λειτουργία του ΟΑΣΘ στις οικονομικές χρήσεις από 2011 έως 2015 και σε συγκεκριμένα πεδία για το 2016) και συγκεκριμένα το σημείο όπου αναφέρεται ότι σε ορισμένες συμβάσεις που διενεργήθηκαν με απευθείας ανάθεση θα μπορούσε να δρομολογηθεί άλλο είδος διαγωνισμού ή ότι θα μπορούσε να γίνει διαγωνιστική διαδικασία, ο ΟΑΣΘ τονίζει: “ουδεμία επιρροή ασκεί, δεδομένου μάλιστα ότι δεν προβαίνουν σε διάγνωση τυχόν κακοδιαχείρισης αλλά μόνο σε υποβολή προτάσεων”.
Στο πεδίο των καυσίμων, ο ΟΑΣΘ τονίζει ότι από την 18 Ιουνίου του 2007 έχει υπογράψει σύμβαση με την «ΕΚΟ ΑΒΕΕ» και την «ΕΙΙΡΟΜΑΤ», η οποία αφορά στην ηλεκτρονική διάθεση καυσίμων σε όλα τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα του Οργανισμού (επιβατικά φορτηγά και σε ένα ειδικά διασκευασμένο λεωφορείο για τη μετακίνηση των Α.µε.Α.) και όχι των λεωφορείων του, προμήθεια των οποίων σε καύσιμα γίνεται μόνο με διεθνή δημόσιο διαγωνισμό, όπως προβλέπεται από τις διατάξεις της Οικονομικής Συμφωνίας (Ν. 2898/2001) και τον Κανονισμό Προμηθειών του ΟΑΣΘ. Επισημαίνεται δε ότι ο ανεφοδιασμός τους, γίνεται από ειδικές εγκαταστάσεις εντός των αμαξοστασίων του οργανισμού, για τις οποίες ο ΟΑΣΘ έχει άδεια λειτουργίας πρατηρίου υγρών καυσίμου. Για το λόγο αυτό η δαπάνη αυτή περιλαμβάνεται στις Γενικές ∆απάνες και όχι στις μεταβλητές δαπάνες στις οποίες συμπεριλαμβάνεται το σύνολο των δαπανών προμήθειας των καυσίμων κίνησης των λεωφορείων του οργανισμού, “για τις οποίες ουδεμία παρατήρηση υπάρχει στην έκθεση των επιθεωρητών -ελεγκτών”, υπογραμμίζεται.
Περαιτέρω διευκρινίζεται ότι το συνολικό κόστος της δαπάνης των καυσίμων όλων των υπηρεσιακών οχημάτων του οργανισμού μας ανέρχεται σε 90.434, 82 ευρώ για το 2012, όπου διαπιστώνεται μόνο σε επτά παραστατικά, συνολικού ύψους 428,08 ευρώ, η ανακολουθία της ένδειξης του οδομετρητή.