Ριζικές αλλαγές στα πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) αλλά και στη φιλοσοφία συμμόρφωσης των οδηγών που ευθύνονται για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων, επεξεργάζεται το υπουργείο Μεταφορών, το οποίο εξετάζει την επιβολή μειωμένων προστίμων αλλά και οικονομικών ποινών σε αναλογία με την οικονομική κατάσταση του παραβάτη.
Την ίδια στιγμή, εξετάζεται και η επιβολή «κοινωνικής εργασίας» σε όσους προκαλούν τροχαία με θανατηφόρες ή βαριές σωματικές βλάβες, ενώ στο τραπέζι βρίσκεται και η αύξηση των ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους, η οποία συζητείται εδώ και χρόνια χωρίς ωστόσο να έχει εφαρμοστεί ακόμα.
Οι αλλαγές, σύμφωνα με τον υφυπουργό Μεταφορών Ν. Μαυραγάνη, έχουν ήδη συζητηθεί στην αρμόδια για την οδική ασφάλεια διακομματική επιτροπή της Βουλής, η οποία θα ξανασυνεδριάσει στα τέλη του μήνα. «Αν και δεν έχουμε οριστικοποιήσει ακόμα την πρότασή μας, οι πρώτες αντιδράσεις ήταν θετικές» σημειώνει ο ίδιος στο «Εθνος».
Το υπουργείο πάντως είναι αποφασισμένο να προχωρήσει στις αλλαγές μόνον εφόσον υπάρξει μια ευρεία συναίνεση όλων των πλευρών, με την ηγεσία του να δηλώνει ότι η συζήτηση παραμένει ανοικτή και δεν υπάρχει πρόθεση αιφνιδιασμού.
Ο κ. Μαυραγάνης υπεραμύνεται του μοντέλου των ΗΠΑ με τα αναλογικά πρόστιμα σημειώνοντας ότι θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα. Επισημαίνει μάλιστα ότι δεν είναι εξίσου αποτελεσματικό ένα πρόστιμο 100 ευρώ σε έναν άνθρωπο με εισόδημα 10.000 ευρώ και έναν με εισόδημα 50.000 ή 100.000 ευρώ.
Πηγή: Έθνος