Δράσεις που απευθύνονται σε νέες αγορές – στόχους, όπως είναι το Ιράν, η Νότια Κορέα και χώρες τις Κεντρικής Αφρικής, καθώς και νέους δυναμικούς κλάδους, όπως είναι οι νέες τεχνολογίες και ο βιομηχανικός και ναυτιλιακός εξοπλισμός έχει σχεδιάσει για φέτος το Enterprise Greece για την προώθηση των εξαγωγών.
Μάλιστα, οι συγκεκριμένοι κλάδοι συγκαταλέγονται στους τομείς αυτούς, που το Enterprise Greece αναπτύσσει συνδυασμένες δράσεις τόσο για την προώθηση των εξαγωγών όσο και για την προσέλκυση επενδύσεων. Ο οργανισμός θεωρεί απαραίτητη τη συνέργια αυτή, έτσι ώστε να υπάρχει μία ενιαία στρατηγική εξωστρέφειας για τις εξαγωγές και τις επενδύσεις, που αποτελούν βασικούς πυλώνες ανάπτυξης της χώρας.
Αυτά σημείωσε ο πρόεδρος του Enterprise Greece, Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου ΑΕ, Χρήστος Στάικος σε συνέντευξη Τύπου, παρουσιάζοντας τα θετικά αποτελέσματα για τις ελληνικές εξαγωγές το 2015 και το πρόγραμμα δράσεων που υλοποιεί ο οργανισμός για το έτος 2016 και ειδικά για τις επενδύσεις γνωστοποίησε ότι υπάρχει αύξηση του ενδιαφέροντος από το δεύτερο εξάμηνο του 1015 πρόσθεσε ότι η τάση συνεχίζεται και συμπλήρωσε: “ήδη αξιολογούμε προτάσεις αρκετών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ”.
Πιο συγκεκριμένα, ο πρόεδρος του Enterprise Greece, βασιζόμενος στα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής σχετικά με τις εξαγωγές το 2015, σημείωσε ότι: “δεν επηρεάστηκαν οι εξαγωγές από τις εξελίξεις της οικονομίας ενώ υπάρχει δυναμική, παρά τις δυσκολίες, να έχουμε πολύ καλύτερα αποτελέσματα στο μέλλον”. Επίσης ανέφερε ότι: «Η αύξηση των ελληνικών εξαγωγών κατά 7,83% το 2015 σε σχέση με το 2014, εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών, αποτελεί θετική εξέλιξη για την ελληνική οικονομία, με όλους τους κλάδους, από τα τρόφιμα μέχρι τα βιομηχανικά υλικά, να κινούνται ανοδικά. Το Enterprise Greece, ως ο αρμόδιος εθνικός φορέας για την προσέλκυση επενδύσεων και την προώθηση των εξαγωγών, ενισχύει την εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων και θα συμβάλλει ακόμα περισσότερο σε αυτή την κατεύθυνση, ώστε και την νέα χρονιά να συνεχιστεί αυτή η δυναμική.»
Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκε παρουσίαση με τους βασικούς άξονες στρατηγικής του οργανισμού για την προώθηση των εξαγωγών. Οι άξονες αυτοί αναφέρονται στην ανάδειξη του ταλαντούχου ανθρώπινου δυναμικού υψηλού επιπέδου και την αξιοποίησή του για τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών, την έμφαση στην κινητοποίηση και διεθνοποίηση μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων καθώς και νέων εξαγωγέων, την προώθηση νέων τομέων και κλάδων για τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών με υψηλή προστιθέμενη αξία για την ελληνική οικονομία, την προσέγγιση και διείσδυση σε νέες ξένες αγορές για τα ελληνικά προϊόντα και τις υπηρεσίες, καθώς και την αξιοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων, όπως ενδεικτικά είναι τα προγράμματα του ΕΣΠΑ σε τομείς της οικονομίας που χαρακτηρίζονται από εξωστρέφεια, καινοτομία και υψηλή προστιθέμενη αξία.
Το Enterprise Greece, διαμόρφωσε το ετήσιο πρόγραμμα δράσης του μετά από δημόσια διαβούλευση και ενισχύοντας τη συνεργασία του με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, όπως είναι τα αρμόδια υπουργεία, οι περιφέρειες, οι κλαδικοί φορείς και σύνδεσμοι, καθώς και οι ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις και υπάρχει συνεχής συνεργασία μαζί τους.
Όπως είπε, το νέο πρόγραμμα δράσης περιλαμβάνει διαχρονικά εργαλεία προβολής και προώθησης των εξαγωγών, που χρησιμοποιεί ο οργανισμός, αλλά παράλληλα εισάγει και νέα εργαλεία, αναλαμβάνοντας και νέες πρωτοβουλίες. Στην κατεύθυνση αυτή, το Enterprise Greece συνεχίζει και φέτος και θα οργανώσει 40 εθνικές συμμετοχές σε διεθνείς εκθέσεις του εξωτερικού (πέρυσι ήταν 35) και μάλιστα με ένα πιο ενισχυμένο εκθεσιακό πρόγραμμα τόσο σε αριθμό εκθέσεων όσο και σε συμμετοχή ελληνικών επιχειρήσεων.
Παράλληλα, υλοποιεί ολοκληρωμένα κλαδικά προγράμματα προώθησης και προβολής ελληνικών προϊόντων σε αγορές του εξωτερικού, ενισχύει τη συνεργασία του με τις ελληνικές περιφέρειες πραγματοποιώντας δράσεις για την ανάδειξη των επιχειρηματικών ευκαιριών, που διαθέτουν, ενώ ταυτόχρονα παρέχει στις ελληνικές εταιρείες υπηρεσίες ενημέρωσης, καθώς και εκπαίδευσης νέων εξαγωγέων.
Μεταξύ των νέων πρωτοβουλιών που αναλαμβάνει ο οργανισμός για το 2016, είναι οι επιχειρηματικές αποστολές σε αγορές – στόχους καθώς και οι προσκλήσεις ξένων αγοραστών και δημοσιογράφων από αγορές – στόχους, κατά τις οποίες θα πραγματοποιούνται καθορισμένες επιχειρηματικές συναντήσεις B2B. Επίσης, σχεδιάζονται παράλληλες εκδηλώσεις εξαγωγικού ενδιαφέροντος, που θα πλαισιώνουν τις Ελληνικές συμμετοχές στις διεθνείς εκθέσεις.