Quantcast
Ναυτιλία: Να εκπαιδευτούν οι ναυτικοί στα νέα, οικολογικά καύσιμα προτείνει ο νορβηγικός νηογνώμων - enikonomia.gr
share

Ναυτιλία: Να εκπαιδευτούν οι ναυτικοί στα νέα, οικολογικά καύσιμα προτείνει ο νορβηγικός νηογνώμων

δημοσιεύτηκε:

Η Ναυτιλία  θα πρέπει να αξιολογήσει τις ελλείψεις κατάρτισης των ναυτικών στα νέα εναλλακτικά καύσιμα έως το 2030 και να διασφαλίσει τις απαραίτητες δεξιότητες που θα χρειαστούν στο μέλλον.

Αυτό συστήνει σχετική μελέτη του νορβηγικού νηογνώμονα DNV και του Ναυτιλιακού Ιδρύματος της Σιγκαπούρης (Singapore Maritime Foundation, SMF)) με τίτλο “Το μέλλον των ναυτικών 2030: Μια δεκαετία μετασχηματισμού”. Στη μελέτη εξετάζονται οι βασικές κινητήριες δυνάμεις που μετασχηματίζουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία – ιδιαίτερα η απεξάρτηση από τον άνθρακα και η ψηφιοποίηση- και ο αντίκτυπός τους στους επαγγελματίες του κλάδου, μέχρι το 2030.

Σε αυτήν τονίζεται ότι τα εναλλακτικά καύσιμα των πλοίων, όπως η αμμωνία, η μεθανόλη και το υδρογόνο, μπορούν να προκαλέσουν κινδύνους στην ασφάλεια των σκαφών και των πληρωμάτων εάν δεν αντιμετωπιστούν σωστά από τις ναυτιλιακές διοικήσεις και ότι θα απαιτηθεί η εκπαίδευση τουλάχιστον 800.000 ναυτικών έως τα μέσα της δεκαετίας του 2030.  Η μελέτη επικαλείται έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε περισσότερους από 500 ναυτικούς που εργάζονται σε πλοία ξηρού φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων και δεξαμενόπλοια.  Πάνω από το 70% των ερωτηθέντων ήταν στον κλάδο πάνω από 11 χρόνια και τα δύο τρίτα κατείχαν το βαθμό του αξιωματικού.

Σχεδόν το 87% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρειάζεται μερική ή πλήρη εκπαίδευση για τα εναλλακτικά καύσιμα όπως η αμμωνία, η μεθανόλη και το υδρογόνο, ενώ πάνω από το 75% θα χρειαζόταν εκπαίδευση σε κάποιο βαθμό για το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (ΥΦΑ/ LNG) τις μπαταρίες ή τα συνθετικά καύσιμα.

To LNG και οι μπαταρίες

Η έκθεση συστήνει να δοθεί μεγάλη προτεραιότητα στην εκπαίδευση για τα πλοία που χρησιμοποιούν LNG και μπαταρίες, καθώς τα καύσιμα αυτά είναι πιθανό να αποτελέσουν την πιο διαδεδομένη εναλλακτική επιλογή αυτή τη δεκαετία.  Αναφέρει επίσης  ότι τα μελλοντικά μαθήματα στη διεθνή σύμβαση STCW θα μπορούσαν να εισάγουν στο πρόγραμμα σπουδών επικαιροποιημένες τεχνικές και μεθόδους πυρόσβεσης για την πρόληψη και καταπολέμηση των νέων τύπων πυρκαγιάς, που πιθανόν να εκδηλωθούν σε πλοία που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα.

Διαπιστώθηκε επίσης η ανάγκη κατάρτισης για την αντιμετώπιση των προηγμένων ψηφιακών τεχνολογιών καθώς το 81% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρειάζεται πλήρη ή μερική κατάρτιση στα αυτοματοποιημένα συστήματα, ενώ μόνο το 13% θεώρησε ότι είναι σήμερα καλά εκπαιδευμένοι. Το 52% των ναυτικών δήλωσε ότι προτιμούν έντονα την προσωπική εκπαίδευση σε ναυτικό εκπαιδευτικό κέντρο ή ακαδημία, ενώ το 23% ανέφεραν ότι θα ήταν κατάλληλος ένας συνδυασμός προσωπικής και ηλεκτρονικής εκπαίδευσης.

Σχεδόν το 70% των ερωτηθέντων είπε ότι έχει χρησιμοποιήσει προσομοιωτές, εικονικές πραγματικότητας ή άλλα ψηφιακά περιβάλλοντα κατά την εκπαίδευση, και το 60% ανέφερε ότι αυτές οι μέθοδοι κατάρτισης βοήθησαν στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους.  Σημειώνεται επίσης ότι τα επίπεδα ασφαλείας στα πλοία εκτιμάται ότι θα εξαρτηθούν σε μεγάλο βαθμό από τα σχέδια των πλοίων και τα ολοκληρωμένα μέτρα ασφαλείας.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.