Δυσμενείς συνθήκες, για την παγκόσμια αγορά των tablets, δημιουργεί η τάση των καταναλωτών να κρατούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα τις συσκευές τους. Περισσότεροι από οκτώ στους δέκα καταναλωτές (το 83%%) δηλώνουν ότι δεν σκοπεύουν να προχωρήσουν στην αγορά μιας συσκευής tablet εντός των επομένων 12 μηνών. Αυτή η καταναλωτική δυσθυμία έναντι των tablets οδηγεί την αγορά σε περαιτέρω πτώση, με τον κλάδο να αναζητά, πλέον, το ρόλο του ανάμεσα στις άλλες ανταγωνιστικές συσκευές και κυρίως τα smartphones, που γίνονται διαρκώς μεγαλύτερα υποστηρίζοντας, ταυτόχρονα, συνεχώς περισσότερες δυνατότητες.
Υπό αυτά τα δεδομένα, σύμφωνα με έρευνα, που δημοσιοποίησε χθες η Gartner, κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι ότι μόλις το 17% των καταναλωτών στις ώριμες αγορές του πλανήτη σκοπεύει να προβεί στην αγορά tablet μέσα στον επόμενο χρόνο.
Συνολικά, τα ευρήματα της έρευνας της Gartner δείχνουν ότι σχεδόν ένας στους δύο καταναλωτές δεν σκοπεύει να αντικαταστήσει τη συσκευή tablet που διαθέτει, παρά μόνο εάν αυτό καταστεί απολύτως απαραίτητο. Μάλιστα, μεγάλη μερίδα των καταναλωτών σκοπεύει να παραμείνει πιστή στα υπολογιστικά συστήματα, που χρησιμοποιεί μέχρι σήμερα και κυρίως στους επιτραπέζιους ηλεκτρονικούς υπολογιστές (65%) και στο laptop (46%). Πάντως, από τους καταναλωτές, που επιθυμούν να αγοράσουν μια νέα υπολογιστική συσκευή, η μεγάλη πλειοψηφία δηλώνει αναποφάσιστη σχετικά με το ποιος τύπος συσκευής θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη.
Κορεσμός
Η έρευνα, που διενεργήθηκε το Μάιο και τον Ιούνιο του 2015 σε δείγμα 19.000 καταναλωτών (σε ΗΠΑ, Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία, Κίνα, Βραζιλία και Ινδία), δείχνει ότι η διείσδυση των tablets στις λεγόμενες ώριμες αγορές του πλανήτη κυμαίνεται, ήδη, σε πολύ υψηλά επίπεδα. Για παράδειγμα, στις ΗΠΑ αγγίζει το 66% των νοικοκυριών, με περισσότερο από το 25% να έχει στην κατοχή του δύο ή και περισσότερες συσκευές.
Στις αναδυόμενες οικονομίες του πλανήτη, από την άλλη, σύμφωνα με τη μελέτη, η διείσδυση των tablets είναι πολύ μικρότερη, με την αγορά να κυριαρχείται από χαμηλού κόστους συσκευές.
Σε πτώση
Θυμίζουμε ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC, η αγορά των tablets βρέθηκε, την περίοδο Ιουνίου – Σεπτεμβρίου 2015, σε πτωτική τροχιά και μάλιστα για τέταρτο συνεχές τρίμηνο, με τις πωλήσεις να υποχωρούν την περίοδο κατά 12,6% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα και να κατέρχονται στα 48,7 εκατ. τεμάχια.
Όπως σχολιάζουν οι αναλυτές της IDC, σε σχετικό report για την παγκόσμια αγορά tablet κατά το 3ο τρίμηνο του 2015, καθώς οι ώριμες αγορές της Βόρειας Αμερικής, της Δυτικής Ευρώπης και της Ασίας/Ειρηνικού μετρούν, ήδη, περισσότερα από 100 εκατ. συσκευές tablet έκαστη, τα περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης της κατηγορίας είναι στενά.
Υπό αυτά τα δεδομένα, οι αναλυτές της εταιρείας υπογραμμίζουν μεν ότι τα tablets έχουν σίγουρα μία θέση στην αγορά των συσκευών, προσθέτουν, ωστόσο, ότι αυξανόμενος ανταγωνισμός από τα smartphones, τόσο σε επίπεδο μεγέθους οθόνης όσο και χαρακτηριστικών, καθιστά αυτή τη θέση όλο και πιο ασαφή.
Πηγή: ΣΕΠΕ