Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]
Μίζες «μαμούθ» που μπορεί να ανέλθουν έως και 7.000 ευρώ το μήνα
δίνουν μεταφορικές σε επιχειρήσεις ώστε οι στόλοι των φορτηγών τους να
πραγματοποιούν μεταφορικό έργο και να μην είναι σταθμευμένοι!
Ωστόσο η κατάσταση δείχνει πως έχει ξεφύγει εντελώς από κάθε έλεγχο
τον τελευταίο καιρό καθώς οι επιχειρήσεις αλλά και κάποιες μεταφορικές
εταιρείες που λειτουργούν ως «μεσάζοντες» απαιτούν από ιδιοκτήτες φορτηγών μίζα
από 50 ευρώ για να τους δώσουν κάποιο δρομολόγιο.
Μάλιστα πολλοί μεμονωμένοι ιδιοκτήτες φορτηγών έχουν
περιέλθει πλέον σε απόγνωση εξαιτίας των αλλαγών τόσο στις ασφαλιστικές
εισφορές τους και στο φορολογικό καθεστώς αλλά λόγω των αυξήσεων που σημειώνει
το πετρέλαιο κίνησης με αποτέλεσμα το κόστος χρήσης των φορτηγών να έχει κυριολεκτικά
εκτοξευθεί στα ύψη.
Κανένας όμως από τους μεμονωμένους ιδιοκτήτες φορτηγών δεν
τολμά να καταγγείλει τις εκβιαστικές μίζες που απαιτούν τόσο κάποιοι υπεύθυνοι
επιχειρήσεων με «πλούσιο» καθημερινό μεταφορικό έργο όπως επίσης και οι μεταφορικές
εταιρείες που αποτελούν μεσάζοντες καθώς όπως επισημαίνουν στο Enikonomia: «Αν κάνεις το
λάθος και καταγγείλεις τις εκβιαστικές μίζες που απαιτούν τόσο διευθυντικά
στελέχη επιχειρήσεων όσο και μεταφορικές εταιρείες που αποτελούν τους μεσάζοντες,
αυτομάτως «μπαίνεις» σε μαύρη λίστα και κανένας πλέον δεν πρόκειται να σου
προσφέρει μεταφορικό έργο. Με λίγα λόγια θα σε οδηγήσουν σε αφανισμό καθώς δεν
θα υπάρχει μεταφορικό αντικείμενο εργασίας για όποιον μιλήσει.».
Σύμφωνα με όσα καταγγέλουν στο Enikonomia.gr ιδιοκτήτες
φορτηγών η κατάσταση δείχνει πως έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο καθώς πλέον τα
διευθυντικά στελέχη επιχειρήσεων με μεγάλο ημερήσιο μεταφορικό έργο ζητούν
μίζες που μπορεί να ξεπεράσουν ακόμη και τις 7.000 ευρώ το μήνα!
Σε άλλες περιπτώσεις για ένα απλό δρομολόγιο μεταφοράς
προϊόντων από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη το κόστος της μίζας για το γραφείο που
προσφέρει το μεταφορικό έργο ξεκινά από 50 ευρώ ανά δρομολόγιο και αυξάνεται
όσο πιο συχνά γίνεται…
Στελέχη από την αγορά φορτηγών επισημαίνουν στο Enikonomia.gr πως αν
συνεχιστεί η συγκεκριμένη κατάσταση πολλοί ιδιοκτήτες φορτηγών θα οδηγηθούν σε
αδιέξοδο και τα διευθυντικά στελέχη των επιχειρήσεων με πλούσιο ημερήσιο μεταφορικό
έργο αλλά και οι μεταφορικές εταιρείες που λειτουργούν ως μεσάζοντες θα
δημιουργήσουν ένα άβατο που ούτε το κράτος δεν θα μπορεί να «παραβιάσει» και να
δημιουργήσουν ένα μονοπωλιακό καθεστώς στην αγορά μεταφοράς προϊόντων…