Με σαράβαλα «κινείται» το Δημόσιο

Ο ασθενής επιβίωσε, αλλά το ασθενοφόρο πήγε για παλιοσίδερα. Οχι, δεν προηγήθηκε τροχαίο ατύχημα αλλά ένα περιστατικό από αυτά που συμβαίνουν συχνά, καθώς τα περισσότερα οχήματα του στόλου του ΕΚΑΒ έχουν φάει τα ψωμιά τους – αυτή είναι η διάγνωση των εργαζομένων.

Είναι σύνηθες, ασθενοφόρα να μην ολοκληρώνουν την αποστολή διακομιδής, να μένουν στον δρόμο, να επιστρατεύεται πλήρωμα άλλου «166», όποτε και εάν… Ο μέσος όρος ηλικίας των ασθενοφόρων;

Τα 13 έτη, όταν στις χώρες της Ε.Ε. αντικαθίστανται κάθε 5-6 χρόνια. Και πώς να αντέξουν; Στα περισσότερα το κοντέρ «γράφει» έως και ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα. Δεν παίρνει γιατρειά.

Σε άλλες περιοχές, π.χ. Κεντρική Μακεδονία, ακόμη χειρότερα. Οταν βρέχει –και βρέχει συχνά– τα ασθενοφόρα μπάζουν νερά, ενώ τα αμορτισέρ τους είναι χάλια – «τι να πεις στους ασθενείς;»

Για σαράβαλα μιλάτε; Ελάτε εδώ να δείτε τι γίνεται, παρεμβαίνουν οι τεχνικοί των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) περιγράφοντας τον (πολύ) γερασμένο δικό τους στόλο. Ακινητοποιημένο για την ακρίβεια, αφού τα μισά λεωφορεία, περίπου 1.000, δένουν χειρόφρενο στα αμαξοστάσια λόγω βλαβών που σε πολλές περιπτώσεις είναι ανεπανόρθωτες.

Τότε, τα λεωφορεία… γδύνονται από πάσης φύσεως ανταλλακτικά που αξιοποιούνται σε ενεργά οχήματα. Τα ελαστικά κυριολεκτικώς αποτελούν μήλον της Εριδος. Κι εδώ μιλάμε για μέσον όρο ηλικίας τα 13 έτη, ενώ πάνω από το 40% των λεωφορείων πρωτοβγήκε στην κίνηση από το 1998 έως το 2002.

Αλήθεια, στην ΕΛ.ΑΣ. τι γίνεται; (για τα οχήματα μιλάμε πάντα). Οι ιδιώτες είναι και ευεργέτες του επιχειρησιακού μας έργου, λένε αστυνομικοί, καθώς με χρήματα-δωρεές συντηρούνται σε σημαντικό βαθμό αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες – εν συνόλω 12.700. Παρ’ όλα αυτά, συνδικαλιστές λένε ότι τα μισά οχήματα του στόλου είναι ακινητοποιημένα λόγω βλαβών και αδυναμία συντήρησης.

Ενδεικτικά, από τα 1.255 δίκυκλα της ομάδας ΔΙ.ΑΣ,, τα 625 είναι παροπλισμένα ενώ η Ασφάλεια Αττικής διαθέτει 1.200 υπέργηρα οχήματα που έχουν διανύσει έως και 700.000 χιλιόμετρα.

Χρειάζεται «άμεση δράση» αντικατάστασής τους, λέγεται χαρακτηριστικά. Δεν είναι τυχαίο ότι η ΕΛ.ΑΣ. απέκτησε πρόσφατα 850 αυτοκίνητα από τα κατασχεθέντα του ΟΔΔΥ και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Και από το μέτωπο της Πυροσβεστικής, η καταγραφή τα λέει όλα. Από τα 3.000 οχήματα τα μισά είναι άνω των δέκα ετών. Συχνές οι βλάβες, και με κόστος συντήρησης και επισκευής ασύμφορο.

«Συνάδελφε δήμαρχε, σου περισσεύει καμιά σκουπιδιάρα;» Τα προβλήματα με τα σαράβαλα των ΟΤΑ είναι πολύ πιο έντονα στους μικρούς δήμους, όπου εκεί βλάβη σημαίνει και αποστρατεία από την υπηρεσία. «Γιατί δεν τα επισκευάζουμε; Το ταμείο είναι μείον», απαντούν οι τοπικοί άρχοντες. Ενδεικτικά, στη Σαμοθράκη πίνουν νερό στο όνομα του δημάρχου Αλεξανδρούπολης. Δικαίως, αφού τους δώρισε ένα από τα απορριμματοφόρα του. Πάντως και στην Αθήνα το καλοκαίρι η αποκομιδή γινόταν από 16 οχήματα από τα συνολικά 80 που απαιτούνται, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται «πακέτο» διαγωνισμών για αγορά ελαστικών, ανταλλακτικών και συντήρηση.

Αβίαστο το συμπέρασμα: χιλιάδες οχήματα «πρώτης ανάγκης» φορέων του Δημοσίου δεν θα κυκλοφορούσαν στους δρόμους άλλης ευρωπαϊκής χώρας.

Πηγή: Καθημερινή


Exit mobile version