Διευκρινίσεις για το ζήτημα που έχει προκύψει τις τελευταίες ώρες σχετικά με το εάν υπάρχει “κόφτης” στα SMS που στέλνουν οι πολίτες για τις μετακινήσεις τους κατά τη διάρκεια του lockdown, έδωσε ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γρηγόρης Ζαριφόπουλος. Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ,ο κ. Ζαριφόπουλος είπε το 13033 λειτουργεί όπως και στο πρώτο lockdown, συνεπώς δεν υπάρχει θέμα “κόφτη” στα μηνύματα που στέλνει κάποιος. “Σε αυτό το δεύτερο κύμα της πανδημίας του κορονοϊού, ισχύει ότι ίσχυε ακριβώς στο πρώτο κύμα, όσον αφορά στα μηνύματα στο 13033. Το μήνυμα στο 13033 έχει τη χρήση ενός αποκόμματος, όπως μπορεί οποιοσδήποτε πολίτης να γράψει σε μία κόλλα χαρτί τον λόγο της μετακίνησής του ή να συμπληρώσει τη φόρμα, έτσι μπορεί να το κάνει και από το 13033. Δεν κρατάμε τα μηνύματα αυτά. Δεν υπάρχει λοιπόν αυτή η δυνατότητα να βάζουμε «κόφτη» σε κάποιον πολίτη. Βλέπουμε μόνο το σύνολο των μηνυμάτων. Δεν μπορούμε να δούμε δηλαδή αυτή τη στιγμή αυτά τα στοιχεία, πιθανώς να είναι προσωπικά στοιχεία ενός πολίτη” τόνισε.
“Ο σκοπός του 13033 είναι να εξυπηρετήσει τους πολίτες να μπορούν εύκολα δηλώνουν σε περίπτωση ελέγχου τον έκτακτο λόγο της μετακίνησής τους. Δεν υπάρχει καμία διάθεση – δεν υπήρχε ποτέ αυτός ο στόχος – να ελέγξουμε τι κάνει ο κάθε πολίτης ξεχωριστά” πρόσθεσε ο κ. Ζαριφόπουλος, εκφράζοντας πάντως τον προβληματισμό του για το θέμα του ενός εκατομμυρίου sms για άθληση που εστάλησαν μόνο το βράδυ της Κυριακής.
Υπενθυμίζεται ότι τη Δευτέρα ο γενικός γραμματέας εμπορίου σε συνέντευξή του στον ΑΝΤ1, είχε αναφερθεί μεταξύ άλλων και στο πότε το σύστημα μπορεί να “κόψει” κάποιον που στέλνει sms στο 13033 και έτσι να απορρίψει το αίτημα μετακίνησής του. Όπως είπε χαρακτηριστικά, δεν υπάρχει όριο στις μετακινήσεις, όμως, αν το σύστημα δει πολλές, “τότε θα σας κόψει”.