Αλλαγές έρχονται από τη Δευτέρα, 15 Φεβρουαρίου στις βεβαιώσεις μετακίνησης κυκλοφορίας εργαζομένων που εργάζονται με τηλεργασία ή βρίσκονται σε καθεστώς αναστολής αλλά και ελεύθερων επαγγελματιών, ύστερα από σχετική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου.
Αναλυτικά, στον ιδιωτικό τομέα θα ισχύουν τα εξής:
1.
Όσοι εργαζόμενοι βρίσκονται σε καθεστώς τηλεργασίας ή σε καθεστώς αναστολής
συμβάσεων εργασίας, δεν δύνανται να λαμβάνουν βεβαιώσεις μετακίνησης από τον
εργοδότη τους (είτε από το ΕΡΓΑΝΗ είτε από το forma.gov.gr)
2.
Όσοι είναι αυτοπασχολούμενοι, επιστήμονες και ελεύθεροι επαγγελματίες, μαζί με
τη βεβαίωση «τύπου Α’» που εκδίδεται από το forma.gov.gr θα πρέπει να φέρουν και
εκτύπωση από το Taxisnet
των φορολογικών στοιχείων φυσικού προσώπου και επιχειρηματικής δραστηριότητας
3.
Οι έλεγχοι της τήρησης των μέτρων στους χώρους εργασίας θα πραγματοποιούνται
στη βάση της προδήλωσης που γίνεται στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ για τους ευρισκόμενους
σε τηλεργασία, σε καθεστώς αναστολής συμβάσεων ή εμπίπτουν στην κατηγορία του
αναγκαίου προσωπικού.
Επισημαίνεται ότι
α) οι δηλώσεις που εκδίδονται από το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ θα
αφορούν αποκλειστικά στο νόμιμο δηλωθέν ωράριο εργασίας,
β) οι άδειες μετακίνησης που βρίσκονται σε ισχύ για τους
ευρισκόμενους σε τηλεργασία και σε καθεστώς αναστολής συμβάσεων παύουν να
ισχύουν.
Οι εργαζόμενοι που ανήκουν στις παραπάνω κατηγορίες μπορούν
να κινούνται μόνο με τη χρήση των 6 επιλογών του sms στο 13033.
Για τον δημόσιο τομέα αποφασίστηκαν τα εξής:
1.
Οι έλεγχοι θα γίνονται με βάση το πλάνο εργασιών που οφείλουν να διαθέτουν οι
δημόσιες υπηρεσίες και από το οποίο θα αποδεικνύεται ότι λειτουργούν μόνο με το
απολύτως αναγκαίο προσωπικό και θα αναφέρεται και στους εργαζομένους που έχουν
τεθεί σε καθεστώς τηλεργασίας και εκ περιτροπής εργασία.
2.
Οι βεβαιώσεις κίνησης θα πρέπει να φέρουν τη στρογγυλή σφραγίδα της υπηρεσίας,
με τη φροντίδα των οικείων διευθύνσεων προσωπικού, ενώ θα διενεργούνται
συστηματικοί έλεγχοι για την ορθή εφαρμογή των διατάξεων του υπαλληλικού
κώδικα.