Λιμάνι Πειραιά: Συνεδριάζει την Τετάρτη η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων για δύο νέα έργα

Τα υπομνήματά τους για τα δύο νέα έργα του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, που προτάθηκαν τον Αύγουστο του 2019 στο νέο master plan του οργανισμού και αφορούν την επέκταση των container καιτου car terminal, θα πρέπει να έχουν καταθέσει έως σήμερα στη γενική γραμματεία Λιμένων και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, δήμοι και φορείς της περιοχής του Πειραιά, στο πλαίσιο της διαβούλευσης του επενδυτικού σχεδίου του ΟΛΠ. Δήμαρχοι της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, έχουν αποστείλει εξώδικο προς τον γ.γ. Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, κάνοντας λόγο για μη τήρηση των όρων της σύμβασης παραχώρησης και για έλλειψη στοιχείων στα σχέδια ανάπτυξης.

Ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Όλους», Νίκος Μπελαβίλας, σε σημερινή συνέντευξη Τύπου στο ΕΒΕΠ, αναφερόμενος στο νότιο προβλήτα του Master Plan του ΟΛΠ, εκτίμησε ότι
πρόκειται για το έργο που επηρεάζει περισσότερο από όλα τα άλλα την περιοχή του δήμου Πειραιά.

«Επάνω στον προβλήτα θα κατασκευαστεί ένας σταθμός επιβατών και ένα duty free συνολικήςεπιφάνειας 22.000 τ.μ. ‘στη διεθνή ζώνη’, δηλαδή μη προσβάσιμο από το ευρύ κοινό» ανέφερε ο κ.Μπελαβίλας, προσθέτοντας ότι «δεν πρόκειται για duty free, αλλά για μία εγκατάσταση εμπορίου-αναψυχής διημέρευσης των τουριστών της κρουαζιέρας».

Πρόσθεσε επίσης, ότι σύμφωνα με την κυκλοφοριακή μελέτη του master plan «ο κυκλοφοριακός φόρτος στην ώρα αιχμής, αντιστοιχεί περίπου στο 10% του ημερήσιου κυκλοφοριακού φόρτου, ενώ ο συνολικός φόρτος που αντιστοιχεί στην τυπική καθημερινή, αντιστοιχεί στο 70% του συνολικού φόρτου της ημέρας αιχμής (Σάββατο)».

Την διαφωνία του για την απόφαση μετατροπής του νέου μώλου Δραπετσώνας σε τερματικό σταθμό αυτοκινήτων, εκφράζει εξάλλου ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), σε επιστολή του προς τον γ.γ. Ναυτιλίας και Λιμενικών Υποδομών, για το νέο master plan του ΟΛΠ.



«Η προτεινόμενη αλλαγή χρήσης θα έχει ως αποτέλεσμα την αδυναμία ελλιμενισμού των πλοίων μας για την εκτέλεση επισκευών και μετασκευών» σημειώνει ο ΣΕΕΝ στην επιστολή του. «Ακόμα και η αλλαγή χρήσης σε car terminal για περιορισμένο χώρο δεν λύνει το πρόβλημα, αφού υπάρχει ο κίνδυνος να προξενηθούν ζημιές στα σταθμευμένα αυτοκίνητα. Λαμβανομένων υπόψη των ανωτέρω και με την βεβαιότητα ότι τόσο τα μέλη της επιτροπής σας, όσο και η ΟΛΠ Α.Ε., κατανοούν τα προβλήματα τα οποία θα αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις μας, παρακαλούμε για την επανεξέταση της προτεινόμενης αλλαγής χρήσης» αναφέρεται στη σχετική επιστολή.

Σημειώνεται ότι το σύνολο των έργων που περιλαμβάνονται στο master plan του ΟΛΠ και είχε αποδεχτεί στην τελευταία της συνεδρίαση η επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων στις αρχές Ιουλίου, ενέκριναν στην προηγούμενη τους συνεδρίαση τα μέλη της ΕΣΑΛ στο υπουργείο Ναυτιλίας.

Ωστόσο, αποφασίστηκε για τα δύο νέα έργα που προτάθηκαν τον Αύγουστο του 2019 και αφορούν στην επέκταση των container και του car terminal, να δοθεί χρόνος για τη διατύπωση απόψεων έως αύριο, προκειμένου να επανέλθει η ΕΣΑΛ για την λήψη οριστικής απόφασης επί αυτών.

Exit mobile version