«Όταν αναλάβαμε καθήκοντα η (οπτικοακουστική) βιομηχανία – τα μίντια, ο κινηματογράφος, η διαφήμιση, η τηλεόραση, τα βιντεοπαιχνίδια, όλο το πακέτο του creative industry δηλαδή – βρισκόταν στο χειρότερο σημείο. Τώρα παρατηρούμε σημάδια ανάπτυξης» επισημαίνει ο υφυπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Λευτέρης Κρέτσος.
Μιλώντας στην εφημερίδα Documento, ο κ. Κρέτσος αναφέρει «Είμαστε σε πολύ καλό δρόμο. Είμαι σίγουρος ότι η Ελλάδα θα γίνει σύντομα ένας ισχυρός περιφερειακός παίχτης στον τομέα της προσέλκυσης οπτικοακουστικών παραγωγών, ειδικά αν λύσουμε θέματα γραφειοκρατίας και δώσουμε μάχη να μην πληγεί η αξιοπιστία μας ως ιδανικού τόπου γυρισμάτων» υπογραμμίζει.
Όπως αναφέρει ο κ. Κρέτσος, το υπουργείο Εργασίας επεξεργάζεται ένα ειδικό εργόσημο στο θέμα των βοηθητικών ηθοποιών και των κομπάρσων ενώ το υπουργείο Πολιτισμού απλοποιεί τις διαδικασίες κινηματογράφησης σε αρχαιολογικούς χώρους και ιστορικά μνημεία.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό ΨΗΠΤΕ, αυτή τη στιγμή υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον παραγωγών από το εξωτερικό για επενδύσεις «αφού το cash rebate (επιστροφή επένδυσης) –που ήταν 25% και μέχρι 5 εκατομμύρια – το κάναμε τον περασμένο μήνα 35% χωρίς όριο».
Παράλληλα – σημειώνει- για τα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις πρόσφατα ανακοινώθηκαν δύο νέες γραμμές πιστωτικής ρευστότητας με τη μορφή εγγυοδοσίας δανείων από το ΕΤΕΑΝ και το ΤΕΠΗΧ ΙΙ. Επίσης, ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα το pre-marketing call για τη δημιουργία του πρώτου επενδυτικού ταμείου για οπτικοακουστικές παραγωγές αποκλειστικά με τουλάχιστον 70 εκατ. ως αρχικό κεφάλαιο.
Ο υφυπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, λέει ακόμη ότι πολύ σύντομα θα βγει η διακήρυξη για τον τεχνικό σύμβουλο για τη δημιουργία του δικτύου των film offices στις περιφέρειες και στους μεγάλους δήμους της χώρας.
Ο κ. Κρέτσος προαναγγέλλει δράσεις ενίσχυσης του Τύπου καθώς όπως αναφέρει «στον χώρο της έντυπης δημοσιογραφίας συνεχίζουμε να έχουμε ασφυκτικές και μονοπωλιακές συνθήκες στον χώρο της διανομής των εντύπων, μειωμένη απορρόφηση διαφημιστικής δαπάνης, κακοπληρωμένους εργαζόμενους και επισφαλείς σχέσεις εργασίας».