«Η Ελλάδα όλα αυτά τα χρόνια πληρώνει επιλογές, που όλοι γνωρίζουν ότι ωφέλησαν τη Γερμανία, δεν ωφέλησαν την Ελλάδα» δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής, στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 fm».
«Είναι κατανοητή σε εμάς πλήρως η συμπεριφορά -όλον αυτόν τον καιρό- και οι επιλογές της Γερμανίας απέναντι στην Ελλάδα» είπε ο κ. Κουρουμπλής, κληθείς να σχολιάσει τις δηλώσεις του Γερμανού υπ. Οικονομικών στην εφημερίδα Die Zeit, ότι δεν έχει κατανόηση «όταν ο Αλέξης Τσίπρας επιρρίπτει στη γερμανική κυβέρνηση ότι θέλει να βλάψει τους Έλληνες συνταξιούχους». Πρόσθεσε δε ότι «αν το 2010 η τότε ελληνική κυβέρνηση λειτουργούσε διαφορετικά, θα ήταν αλλιώς τα πράγματα και για τη Γερμανία και για άλλους στην Ευρώπη που σήμερα μας δείχνουν το δάχτυλο».
Αναφερόμενος στον εντοπισμό, στο λιμάνι του Πειραιά -το πρωί της Τετάρτης- δύο εμπορευματοκιβωτίων που περιείχαν περισσότερα από 1 εκατ. πακέτα λαθραία τσιγάρα, ο υπουργός είπε ότι είναι το αποτέλεσμα ενός χειρισμού με «επιμονή, υπομονή και αποφασιστικότητα» και πρόσθεσε: «Οργανώνουμε και αξιοποιούμε τα σύγχρονα μέσα που αυξάνουν τις δυνατότητες του Λιμενικού Σώματος. Εντοπίζεται πιο εύκολα πλέον η διακίνηση λαθραίων προϊόντων μέσα από τη διαλειτουργικότητα που επιχειρούμε και στα συστήματα. Είναι η δεύτερη φορά που εντοπίζουμε λαθραία τσιγάρα. Είναι πάνω από 50 εκατ. ευρώ και οι δύο περιπτώσεις μαζί, τα ποσά είναι ιλιγγιώδη».
Σε ό,τι αφορά τους στρατηγικούς στόχους του υπουργείου ο κ. Κουρουμπλής επισήμανε ότι θα δοθεί βάρος στην «αναβάθμιση της εκπαίδευσης, ώστε να έχουμε στελέχη για το ναυτικό, που τα επόμενα 10 χρόνια θα έχουν πολύ μεγάλη ζήτηση», καθώς και στην «προσπάθεια να απεμπλακεί η κατάσταση στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη […] να δημιουργήσουμε οικονομική δραστηριότητα και κυρίως θέσεις εργασίας, γιατί υπάρχει πολύ μεγάλη ζήτηση και για επισκευή και για κατασκευή πλοίων και η Ελλάδα δε μπορεί να είναι έξω από αυτή την προσπάθεια».
«Με την αλλαγή της χρήσης της πράσινης ενέργειας στα πλοία θα υπάρχει πολύ μεγάλη ζήτηση. Εδώ ζητήσαμε και από την COSCO να προκρίνει τον τομέα των επενδύσεων που δεσμεύεται με βάση τη σύμβαση σε ό,τι αφορά την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, να φέρει τις δεξαμενές που έχει δεσμευθεί, να προσπαθήσουμε να ξεμπλοκάρουμε από βάρη τα ναυπηγεία που έχουμε είναι ένας τομέας κρίσιμος» επισήμανε.