Quantcast
Κορονοϊός: Πάνω από 100 ΚΤΕΛ στους δρόμους της Αθήνας για την αντιμετώπιση του συνωστισμού στα ΜΜΜ - enikonomia.gr
share

Κορονοϊός: Πάνω από 100 ΚΤΕΛ στους δρόμους της Αθήνας για την αντιμετώπιση του συνωστισμού στα ΜΜΜ

δημοσιεύτηκε:

Περισσότερα από 100 ΚΤΕΛ θα κυκλοφορούν από Δευτέρα στους δρόμους της Αττικής, καλύπτοντας τις 30 από τις συνολικά 60 λεωφορειακές γραμμές που είχαν προγραμματιστεί να ενισχυθούν. Με τα κρούσματα του κορονοϊού μέρα με τη μέρα να έχουν αυξητική τάση και τις εικόνες συνωστισμού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να είναι ακόμα έντονες, η κυβέρνηση καλείται να «κερδίσει» ένα δύσκολο στοίχημα. Παρά τα μέτρα που έχουν παρθεί όλο το τελευταίο διάστημα, οι επιβάτες δηλώνουν δυσαρεστημένοι από την υπάρχουσα κατάσταση, δεδομένου ότι κυρίως τις ώρες αιχμής υπάρχει έντονος συγχρωτισμός, ωστόσο αποτελεί κοινή παραδοχή πως έχουν γίνει σημαντικά βήματα βελτίωσης. Μεταξύ αυτών είναι η ενίσχυση του προσωπικού, αφού, όπως τονίζουν πηγές στον Ελεύθερο Τύπο, εντός της βδομάδας -πιθανότατα την Τρίτη- θα βγει η προκήρυξη για τους 655 εργαζομένους σε ΟΑΣΑ, ΟΣΥ και ΣΤΑ.ΣΥ. Με τα 100 και κάτι ΚΤΕΛ που θα είναι πλέον στους δρόμους αναμένεται να καλυφθούν περιοχές σε Ανατολική, Βορειοανατολική και Δυτική Αττική προκειμένου να… τονωθεί το κέντρο της Αθήνας, που έχει έντονη επιβατική κίνηση. Πιο συγκεκριμένα, λεωφορεία που εξυπηρετούσαν μέχρι πρότινος τις παρακάτω περιοχές, πλέον θα βρίσκονται στην καρδιά της Αθήνας. Ετσι, τα ΚΤΕΛ θα καλύψουν:

– Γραμμές περιοχής Βόρειας Αττικής: Στην κατηγορία αυτήν ανήκουν γραμμές που συνδέουν την περιοχή της Κηφισιάς με περιοχές όπως η Ροδόπολη, το Κρυονέρι, ο Αγιος Στέφανος, ο Διόνυσος, οι Θρακομακεδόνες.
– Γραμμές περιοχής Δυτικής Αττικής: Στην κατηγορία αυτήν ανήκουν γραμμές οι οποίες συνδέουν την περιοχή της Ελευσίνας με περιοχές όπως ο Ασπρόπυργος, η Μάνδρα, η Μαγούλα.
– Γραμμές περιοχής Ανατολικής Αττικής: Στην κατηγορία αυτήν ανήκουν γραμμές που συνδέουν τους σταθμούς μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας και Νομισματοκοπείο με περιοχές όπως η Ανθούσα, η Αρτέμιδα, το Κορωπί, η Παλλήνη, η Ραφήνα.
Όσον αφορά στις εικόνες συνωστισμού που παρατηρούνται κυρίως σε πολυσύχναστες γραμμές, τα στοιχεία του ΟΑΣΑ δείχνουν μάλλον το αντίθετο, καθώς, όπως φαίνεται, η πληρότητα άνω του 65% εμφανίζεται σε πολύ μικρό ποσοστό οχημάτων. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της τηλεματικής του Οργανισμού -και αφού έχουν συνυπολογίσει την εισιτηριοδιαφυγή, που εκτιμάται με ειδικό αλγόριθμο- προκύπτει ότι κατά τις ώρες αιχμής πληρότητα άνω του 65% εμφανίζεται περίπου στο 4% των οχημάτων.
Όπως φαίνεται και στον σχετικό πίνακα που αφορά τον Οκτώβριο, τις περισσότερες ημέρες τα ποσοστά πληρότητας είναι χαμηλότερα, για παράδειγμα την εβδομάδα 12/10 – 16/10 πάνω από 65% είχε το 3,47% και πάνω από 50% το 18,54%.
Σύμφωνα με τα όσα εξηγούν πηγές από το ΥΠΟΜΕ στον «Ε.Τ.», συγκριτικά με ένα χρόνο πριν, πληρότητα άνω του 65% είχε το 50,42% των οχημάτων και άνω του 50% το 64% των οχημάτων. «Η μείωση είναι αποτέλεσμα της αύξησης των οχημάτων και της μείωσης των επιβατών», τονίζουν, επισημαίνοντας παράλληλα ότι «εκτός ωρών αιχμής, οι περιπτώσεις πληρότητας άνω του 65% είναι εξαιρετικά σπάνιες».
Τι εικόνα, όμως, επικρατεί στις γραμμές 1, 2 και 3 του μετρό; Τον Ιούλιο του 2019 οι διαθέσιμοι συρμοί στη γραμμή 1 τις ώρες αιχμής ήταν 18, ενώ η μέση χρονοαπόσταση υπολογίζονταν στα 8-9 λεπτά. Σήμερα κυκλοφορούν 19 συρμοί, ενώ οι χρονοαποστάσεις έχουν πέσει στα 6 με 6,5 λεπτά, κάτι που σημαίνει μείωση χρονοαπόστασης κατά 2,5 με 3 λεπτά σε σχέση με Ιούλιο του 2019. Στις γραμμές 2 και 3 οι διαθέσιμοι συρμοί τον Ιούλιο του 2019 ήταν 32, ενώ η μέση χρονοαπόσταση υπολογιζόταν στα 6 με 7 λεπτά. Σήμερα κυκλοφορούν 38 συρμοί, ενώ οι χρονοαποστάσεις έχουν πέσει στα 4,3 με 5 λεπτά. Πρόκειται για αύξηση συρμών κατά 19% και μείωση χρονοαπόστασης κατά 2 λεπτά. Στο τραμ η κατάσταση -συγκριτικά με πέρσι- παραμένει αμετάβλητη, με 17 διαθέσιμους συρμούς, και τις χρονοαποστάσεις στα 8 λεπτά. Υπενθυμίζεται ότι η ΣΤΑ.ΣΥ. έχει προμηθευτεί και έχει θέσει σε δοκιμαστική λειτουργία δύο νέους συρμούς, οι οποίοι τον Δεκέμβριο θα είναι έτοιμοι να δοθούν σε κυκλοφορία.
Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, οι ενέργειες που θα αλλάξουν την εικόνα στα ΜΜΜ μέσα στο επόμενο διάστημα είναι οι εξής:
– Σύμπραξη με ΚΤΕΛ, μέσω ΣΔΙΤ. Η ΟΣΥ θα ενισχυθεί με 203 οχήματα και 550 οδηγούς σε ημερήσια βάση, με τη διαδικασία να ολοκληρώνεται μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου.
– Προμήθεια 300 σύγχρονων λεωφορείων, ηλικίας μέχρι 10 ετών, με leasing. Ο διαγωνισμός έχει βγει και σε λίγες ημέρες λήγει η προθεσμία υποβολής.
– 655 προσλήψεις σε ΣΤΑ.ΣΥ. και ΟΣΥ. Με διαδικασίες fast track, αλλά με κριτήρια ΑΣΕΠ. Βρίσκεται στο ΑΣΕΠ για έγκριση και εντός της βδομάδας θα βγει η προκήρυξη για την υποβολή δικαιολογητικών.
– Περαιτέρω μείωση των χρονοαποστάσεων στο μετρό.
– Ολοκληρώνονται και άλλοι τρεις σταθμοί μετρό (επέκταση προς Πειραιά) και ξεκινάει η διαδικασία για τη γραμμή 4.
– 25 νέα οχήματα εκσυγχρονίζουν το στόλο του τραμ. Μέσα στις επόμενες ημέρες ξεκινούν δρομολόγια προς το Σύνταγμα, δεδομένου ότι ολοκληρώθηκαν τα τεστ και ο Δήμος Αθηναίων κάνει εργασίες για να παραδοθεί το δίκτυο όπως ήταν πριν.

Πηγή πληροφοριών: εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος”


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.