Κορκίδης σε Πιτσιλή: Η οικονομία θα μπορούσε να καρπωθεί 14 δισ. ευρώ από τη ναυπηγοεπισκευή

«Εάν αντιμετωπίζονταν άμεσα τα προβλήματα που υφίστανται στη ναυπηγοεπισκευή και τον εφοδιασμό πλοίων, η ελληνική οικονομία θα μπορούσε να καρπωθεί 14 δισ. ευρώ». Αυτό δήλωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης, μετά τη συνάντηση που είχε χθες με τον διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργο Πιτσιλή, στο γραφείο της ΑΑΔΕ.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΕΒΕΠ, κατατέθηκε πλήρες υπόμνημα με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυπηγοεπισκευής και του εφοδιασμού πλοίων και οι προτάσεις που έγιναν από το Επιμελητήριο είναι οι εξής:

– Απαλλαγή από τον ΦΠΑ της κατασκευής και της επισκευής-συντήρησης των πλοίων που εκτελούν τοπικούς πλόες ή εξυπηρετούν συγκοινωνιακές ανάγκες ή απαλλαγή από τον ΦΠΑ της κατασκευής και της επισκευής-συντήρησης των πλοίων που εκτελούν πλόες περιαστικής συγκοινωνίας ή απαλλαγή από τον ΦΠΑ της κατασκευής και της επισκεύης-συντήρησης των πλοίων, που εκτελούν πλόες έως 6 ν.μ. 16.

– Όσον αφορά τη λειτουργία των επιχειρήσεων ναυπήγησης και επισκευής πλοίων, ως «Ελεύθερα Τελωνειακά Συγκροτήματα» (ΕΤΣ), θα πρέπει η διακίνηση των εμπορευμάτων από τον προμηθευτή να πραγματοποιείται διαμέσου του «Ελεύθερου Τελωνειακού Συγκροτήματος» κατ’ εντολή της πλοιοκτήτριας εταιρείας. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να καθοριστούν οι όροι και οι προϋποθέσεις για τη λειτουργία των επιχειρήσεων ναυπήγησης και επισκευής πλοίων ως ΕΤΣ με απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ.

Τέλος, το άρθρο 103, του νόμου 4446/ 2016, που τροποποιεί το άρθρο 39, του νόμου 2960/ 2001, προβλέπει η κατασκευάστρια εταιρεία (ναυπηγείο) να εισάγει τις πρώτες ύλες και τις βοηθητικές ύλες από το εξωτερικό και να τις «φυλάει» σε ένα ΕΤΣ. Όμως, με αυτόν τον τρόπο τα ναυπηγεία θα εισάγουν από το εξωτερικό και δεν θα αγοράζουν από την εγχώρια αγορά.

Μετά το τέλος της συνάντησης, ο κ. Κορκίδης, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Μία επιβολή ΦΠΑ στα επιβατικά και εμπορικά πλοία, που ουσιαστικά διασφαλίζουν το δημόσιο αγαθό της επικοινωνίας και της ελεύθερης διακίνησης μεταξύ των πολιτών, θα έχει ως συνέπεια τη μη ανανέωση του υφιστάμενου στόλου, καθώς το αυξημένο κόστος κατασκευής και επισκευής, αλλά και κίνησης στα πλοία, που εκτελούν μικρά εσωτερικά δρομολόγια θα καταστήσει μη συμφέρουσα τη ναυπήγηση νέων πλοίων, το δε αυξημένο κόστος συντήρησης και κίνησής τους θα μετακυλισθεί, αναπόφευκτα, στο επιβατικό κοινό. Κατ’ επέκταση, εάν αντιμετωπίζονταν άμεσα τα προβλήματα που υφίστανται στη ναυπηγοεπισκευή και τον εφοδιασμό πλοίων, η ελληνική οικονομία θα μπορούσε να καρπωθεί 14 δισ. Στόχος μας παραμένει η τόνωση του εξαγωγικού εμπορίου της χώρας και η αναζωογόνηση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας, προκειμένου να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα του λιμανιού του Πειραιά με τα λιμάνια των εταίρων μας, ενώ αποτελεί πεποίθησή μας, ότι οι υπηρεσίες της ΑΑΔΕ θα κινηθούν προς αυτή την κατεύθυνση… ».


Exit mobile version