Quantcast
Κορκίδης: Η Ψηφιακή Ενιαία Αγορά πρόκληση για το εμπόριο της επόμενης ημέρας στην ΕΕ - enikonomia.gr
share

Κορκίδης: Η Ψηφιακή Ενιαία Αγορά πρόκληση για το εμπόριο της επόμενης ημέρας στην ΕΕ

δημοσιεύτηκε:

Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης συμμετείχε στις Βρυξέλλες, στη Συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Eurocommerce που αποτελεί την εργοδοτική οργάνωση που εκπροσωπεί τα συμφέροντα έξι εκατομμυρίων ευρωπαϊκών επιχειρήσεων λιανικού, χονδρικού και διεθνούς εμπορίου σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

Στο πλαίσιο της Συνεδρίασης συζητήθηκαν εκτενώς η γεωργική κρίση και οι εθνικές εμπειρίες γύρω από αυτή, οι ευρωπαϊκές εξελίξεις, η Ευρωπαϊκή πολιτική σχετικά με την προώθηση της ψηφιακής οικονομίας και το τριετές σχέδιο της Eurocommerce για την πολιτική ανάπτυξης των ΜμΕ.

Κατά τη διάρκεια αυτής, οι συμμετέχοντες στο Διοικητικό Συμβούλιο, Πρόεδροι εργοδοτικών οργανώσεων αλλά και επιχειρήσεων λιανικού και χονδρικού εμπορίου –μέλη της Eurocommerce, είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις με τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Andrus Ansip, αρμόδιο για την Ψηφιακή Ενιαία Αγορά γύρω από τις πολιτικές που χρειάζονται να σχεδιαστούν για την ολοκλήρωση αυτής, αλλά και με την Επίτροπο Δικαιοσύνης, Καταναλωτών και Ισότητας κ. Vera Jourova καθώς και με την Ελληνίδα Διευθύντρια Καταναλωτικών Υποθέσεων της Γενικής Διεύθυνσης Υγείας και Προστασίας των Καταναλωτών στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κ. Δέσποινα Σπανού γύρω από το μείζον ζήτημα της προστασίας των καταναλωτών στο πεδίο των διαδικτυακών συναλλαγών.

Η πολιτική για την Ψηφιακή Ενιαία Αγορά στην Ευρωπαϊκή Ένωση (DSM) αποτελεί βασική προτεραιότητα της Κομισιόν προκειμένου να βελτιωθεί το επιχειρηματικό περιβάλλον για τις ΜμΕ, αποφέροντας πολλαπλασιαστικά οφέλη για την Ευρωπαϊκή κοινωνία και οικονομία.

Σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις της Ομάδας Εργασίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και την Ψηφιακή Ενιαία Αγορά, αυτή θα μπορούσε να συμβάλει με περίπου 520 δισεκατομμύρια ευρώ στο ΑΕΠ της ΕΕ-28.

Η βασική στρατηγική της Επιτροπής είναι να καταπολεμήσει τον αδικαιολόγητο γεωγραφικό αποκλεισμό (geo-blocking & rerouting), μια πρακτική που εισάγει διακρίσεις και χρησιμοποιείται για εμπορικούς σκοπούς όταν οι διαδικτυακοί πωλητές είτε αρνούνται στους καταναλωτές πρόσβαση σε ιστότοπο με βάση τον τόπο εγκατάστασής τους, ή τους προωθούν σε κατάστημα της περιοχής τους, όπου οι τιμές όμως είναι διαφορετικές.

Η εξάλειψη των εμπορικών φραγμών στις διασυνοριακές συναλλαγές επιχειρεί να μετατρέψει σταδιακά το παραδοσιακό λιανικό και χονδρικό εμπόριο σε ηλεκτρονικό και να προσφέρει στα κράτη-μέλη της Ένωσης όλα τα οφέλη της ψηφιακής εσωτερικής αγοράς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής το λιανικό και χονδρικό εμπόριο στην Ευρώπη σήμερα έχει ως εξής:
− 1 στις 4 επιχειρήσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση δραστηριοποιούνται στον κλάδο του λιανικού και χονδρικού εμπορίου,
− το 99% αυτών είναι Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις,
− έχουν 10% συμμετοχή στο ΑΕΠ της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
− συμβάλλουν με 29 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στην Ευρώπη των 28,
− με 1 στις 7 θέσεις εργασίας του συνόλου αυτών να απασχολεί νέους.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.