Quantcast
Κόντρα κυβέρνησης-Αττικής Οδού για τις αυξήσεις στα διόδια - Σπίρτζης: Κάποια συμφέροντα δεν μπορούν να κρατηθούν ενόψει των εκλογών - enikonomia.gr
share

Κόντρα κυβέρνησης-Αττικής Οδού για τις αυξήσεις στα διόδια – Σπίρτζης: Κάποια συμφέροντα δεν μπορούν να κρατηθούν ενόψει των εκλογών

δημοσιεύτηκε:

Αυξήσεις σε δύο στάδια στα διόδια της Αττικής Οδού, ανακοίνωσε η εταιρεία με τον υπουργό Μεταφορών να κάνει λόγο για «μονομερή και απαράδεκτη ενέργεια» που λαμβάνει χώρα λίγες μέρες πριν από τις εκλογές.

Συγκεκριμένα, τα διόδια για τα ΙΧ αυξάνονται στα 3 ευρώ από την 1η Ιουλίου και στα 3,30 από την 1η Ιανουαρίου.

Αναλυτικά οι νέες τιμές είναι οι εξής:

Η ανακοίνωση της εταιρείας

Η «ΑττικήΟδός Α.Ε.» ανακοινώνει τις νέες τιμές των διοδίων που θα τεθούν σε ισχύ σε δύο διαδοχικά στάδια για όλες τις κατηγορίες των οχημάτων.

Αντίστοιχα, αυξήσεις θα ισχύσουν και στα εκπτωτικά προγράμματα, με τις νέες τιμές για κάθε εκπτωτικό πρόγραμμα και κατηγορία οχήματος να ανακοινώνονται στους χρήστες σε εύλογο χρονικό διάστημα προ της εφαρμογής τους.

Σημειώνεται ότι η νέα ονομαστική τιμή του διοδίου, που θα ισχύσει από την 1η Ιουλίου 2019, είναι περίπου 20% χαμηλότερη από το όριο που προσδιορίζεται στη Σύμβαση Παραχώρησης, αφού το Άνω Συμβατικό Όριο Διοδίων Τελών ανέρχεται σήμερα σε €3,77, ενώ εάν ληφθούν υπόψη και τα εκπτωτικά προγράμματα, η μέση τιμή θα είναι ακόμη χαμηλότερη από το Συμβατικό Όριο.

Υπενθυμίζεται ότι ο Ανάδοχος, παρά την αύξηση του πληθωρισμού και παρά τη σημαντική μείωση του αριθμού των διελεύσεων, αντιλαμβανόμενος τις οικονομικές δυσκολίες που ενέσκηψαν στη χώρα, διατήρησε σταθερή την τιμή των διοδίων τα τελευταία δεκατρία (13) χρόνια. Επισημαίνεται ότι από τον Φεβρουάριο του 2006 που το διόδιο ανερχόταν σε €2,70, η «Αττική Οδός Α.Ε.» προχώρησε μέχρι σήμερα σε μία μόνο μικρή αύξηση κατά €0,10, στα €2,80 τον Ιούλιο του 2010, στο πλαίσιο της κάλυψης των διαδοχικών αυξήσεων του ΦΠΑ, διαμορφώνοντας την καθαρή τιμή διοδίων των €2,80 με ΦΠΑ 24% σε χαμηλότερο επίπεδο της τιμής των €2,70 με ΦΠΑ 19%.

Η «Αττική Οδός Α.Ε.» καλεί τους χρήστες, που χρησιμοποιούν ακόμη μετρητά για τις συναλλαγές τους, να αξιοποιήσουν, ανάλογα και με τη συχνότητα χρήσης του αυτοκινητόδρομου, τα εκπτωτικά προγράμματα, λαμβάνοντας δωρεάν τον ηλεκτρονικό πομποδέκτη. Με το βασικό πρόγραμμα (Πρόγραμμα Express), η τιμή των διοδίων διαμορφώνεται σε €2,80, όσο στοιχίζει δηλαδή σήμερα η διέλευση με καταβολή μετρητών.

Στο www.aodos.gr υπάρχουν αναλυτικά όλες οι πληροφορίες σχετικά με τα εκπτωτικά προγράμματα, τις κατηγορίες των οχημάτων και τις νέες τιμές, ενώ ειδική εφαρμογή βοηθάει τον οδηγό να επιλέξει το πιο συμφέρον πρόγραμμα ανάλογα με τη χρήση που κάνει στον αυτοκινητόδρομο.»

Χρήστος Σπίρτζης: Απαράδεκτη και μονομερής ενέργεια η αύξηση των διοδίων

Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, εκφράζοντας την έντονη αντίδραση του στις αυξήσεις των διοδίων, έκανε λόγο για «συμφέροντα που δεν μπορούν να κρατηθούν ενόψει των εκλογών της 7ης Ιουλίου και επανεμφανίστηκαν… μετά από 4,5 χρόνια προεκλογικά με αυξήσεις στα διόδια τηςΑττικής Οδού».

Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι πρόκειται για «μονομερή και απαράδεκτη ενέργεια» που λαμβάνει χώρα λίγες μέρες πριν από τις εκλογές «παρ’ ότι βρίσκεται σε εξέλιξη εισαγγελική έρευνα, η οποία έχει επικεντρωθεί στο θέμα των υπέρογκων εξόδων λειτουργίας και συντήρησης της Αττικής Οδού, καθώς και στον χρόνο απόσβεσης του έργου, που σημαίνει ότι η Αττική Οδός πρέπει να επιστρέψει άμεσα στο Δημόσιο, πιθανά εντός του 2019».

Καλεί επίσης όλα τα κόμματα, τις πολιτικές δυνάμεις, την αυτοδιοίκηση να πάρουν ξεκάθαρη θέση για το θέμα.

Ολόκληρη η ανακοίνωση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη:

«Κάποια συμφέροντα δεν μπορούν να κρατηθούν ενόψει των εκλογών στις 7 Ιουλίου. Έτσι, ανακοίνωσαν μονομερώς αύξηση των διοδίων της Αττικής Οδού την 1η Ιουλίου και μεγαλύτερες αυξήσεις στη συνέχεια, παρότι βρίσκεται σε εξέλιξη Εισαγγελική Έρευνα η οποία έχει επικεντρωθεί στο θέμα των υπέρογκων εξόδων λειτουργίας και συντήρησης της Αττικής Οδού καθώς και στο χρόνο απόσβεσης του έργου, που σημαίνει ότι η Αττική Οδός πρέπει να επιστρέψει άμεσα στο Δημόσιο, πιθανά εντός του 2019.

Είναι γνωστό ότι δεν ικανοποιήθηκαν τα αιτήματά τους εδώ και τέσσερα χρόνια για χρονική παράταση της σύμβασης της Αττικής Οδού.

Είναι γνωστό ότι δεν ανταποκρίθηκαν ούτε στις δεσμεύσεις τους για να υπάρξουν μελέτες επέκτασης του φυσικού αντικειμένου.

Είναι γνωστό ότι ακόμη και η μελέτη οδοποιίας για το οδικό δίκτυο στην πληγείσα περιοχή στο Μάτι, όπως είχαν δεσμευτεί, η μελέτη για τη σιδηροδρομική επέκταση στο Λαύριο και για μια σειρά άλλων έργων, ενώ είναι έτοιμες, δεν παραδίδονται στο Υπουργείο Υποδομών.

Είναι γνωστό ότι για αρκετό καιρό γίνεται διαπραγμάτευση για μείωση των διοδίων της Αττικής Οδού.

Στις 28 Δεκεμβρίου 2018, έστειλαν επιστολή αύξησης διοδίων από την 1η Φεβρουαρίου 2019 και στη συνέχεια την ανακάλεσαν, με επιστολή τους στις 29 Ιανουαρίου 2019. Σήμερα, ανακοίνωσαν μονομερώς αυξήσεις μέσα στην προεκλογική περίοδο.

Σύμφωνα με τη σημερινή ανακοίνωση της Αττικής Οδού, η ίδια κράτησε σταθερά για 13 χρόνια τις τιμές των διοδίων. Το θυμήθηκε λίγες εβδομάδες πριν τις εκλογές.

Και για να γίνει απόλυτα κατανοητή η μεθόδευση, η γνωστοποίηση παραδόθηκε στο Πρωτόκολλο της Υπηρεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σήμερα στις 15:00, σχεδόν ταυτόχρονα με την ανακοίνωσή της.

Γιατί άραγε;

Προφανώς γιατί επιχειρούν να υλοποιήσουν προεκλογικά ό,τι προσδοκούν μετεκλογικά…

Οι μάσκες έπεσαν…

Καλούμε όλα τα κόμματα, τις πολιτικές δυνάμεις, την Αυτοδιοίκηση να πάρουν ξεκάθαρη θέση ενάντια σε αυτή τη μονομερή και απαράδεκτη ενέργεια αύξησης των διοδίων της Αττικής Οδού.».


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.