Πλήρως ανεπτυγμένη υποδομή υδρογόνου, διασυνδεμένη με τις προς Βορρά χώρες, θα διαθέτει η Ελλάδα σε λιγότερο από δύο δεκαετίες από σήμερα, γεγονός που θα της επιτρέψει να συνεχίσει να παίζει τον ρόλο της χώρας transit πράσινης ενέργειας, αλλά πιθανώς και το ρόλο της χώρας εξαγωγέα.
Την παραπάνω εκτίμηση διατύπωσε σήμερα η διευθύνουσα σύμβουλος του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Αερίου (ΔΕΣΦΑ), Μαρία Ρίτα Γκάλι, μιλώντας διαδικτυακά στο 7ο Southeast Energy Forum, που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη. Όπως είπε, κατά τους τελευταίους μήνες και εβδομάδες δρομολογήθηκαν σημαντικές εξελίξεις σε πρότζεκτ διασύνδεσης της Ελλάδας με τη Βουλγαρία, στα πεδία των πράσινων αερίων και του υδρογόνου. «Σύντομα θα μπορούμε, από κοινού με τη “Bulgartransgaz”, να ξεκινήσουμε την ανάπτυξη ενός πρότζεκτ, που θα επιτρέψει τη σύνδεση της Ελλάδας και της Βουλγαρίας και με πράσινα αέρια και ο αγωγός κορμού (backbone pipeline) θα μπορεί μελλοντικά να συνδεθεί με τους αγωγούς στη Βόρεια Μακεδονία και με τον νέο αγωγό Ανατολής Δύσης, που αναμένεται να κατασκευαστεί το 2024».
Εν αναμονή των εξελίξεων στο πεδίο της πράσινης ενέργειας, προτεραιότητα για τον ΔΕΣΦΑ παραμένει να διασφαλιστεί η αυξανόμενη ροή φυσικού αερίου από τον Νότο προς τον Βορρά, πεδίο στο οποίο έχει συντελεστεί μεγάλη πρόοδος από το 2022, σύμφωνα πάντα με την κα Γκάλι.
Ενδεικτικά ανέφερε ότι ο σταθμός συμπίεσης στην Κομοτηνή θα επιτρέψει την αύξηση της ροής αερίου προς τον IGB (Διασυνδετήριο Αγωγό Ελλάδας- Βουλγαρίας) από τα 3 σε 5 bcm (δισεκατομμύρια κυβικά) και αυτό σε διάστημα λιγότερο από δύο χρόνια. Επιπλέον, ο σταθμός συμπίεσης στην Αμπελιά Φαρσάλων θα επιτρέψει την αύξηση των ήδη σημαντικών εξαγωγικών ροών από το Σιδηρόκαστρο στη Βουλγαρία και πιο βόρεια.