Quantcast
Κοινοτικές πηγές: Υπερεκτιμημένες και ασαφείς οι ελληνικές προτάσεις - enikonomia.gr
share

Κοινοτικές πηγές: Υπερεκτιμημένες και ασαφείς οι ελληνικές προτάσεις

δημοσιεύτηκε:

Βρυξέλλες, του Θάνου Αθανασίου

Σε πρωτόλειο στάδιο βρίσκεται ο κατάλογος των μέτρων με τα οποία η κυβέρνηση επιδιώκει να κλείσει την 5η αξιολόγηση, καθώς δεν περιγράφει νομοθετικά και τεχνοκρατικά καμία μέθοδο για την επίτευξη των ονομαστικών στόχων που επικαλείται.

Αυτό μεταφέρουν κοινοτικοί αξιωματούχοι και εκπρόσωποι υπουργείων κρατών-μελών της ευρωζώνης που άκουσαν την ενημέρωση της τρόικας στην τηλεδιάσκεψη του euro working group και πήραν το κείμενο των 26 σελίδων του υπουργείου οικονομικών στα χέρια τους.

«Στην πράξη οι 26 σελίδες θα πρέπει να γίνουν 260», σχολιάζει έμπειρο στέλεχος των θεσμών κοντά στην συγγραφή των παλαιότερων «εκθέσεων της Κομισιόν» για την πορεία της ελληνικής οικονομίας. «Δεν εξηγούν τίποτα, απλά ανακοινώνουν στόχους», άλλος συμμετέχων στην τηλεδιάσκεψη.

Σαν να μην έφτανε η υπερτιμολόγηση και η ασάφεια, το κείμενο περιέχει και σαφείς αναφορές σε υπαναχώρηση από συμφωνημένα μέτρα και εφαρμοσμένες μεταρρυθμίσεις, όπως στο ασφαλιστικό και τα εργασιακά.

Σύμφωνα με όσα επεσήμαναν στο real.gr κύκλοι της Κομισιόν πάνω στην λίστα που διέρρευσε στους Financial Times χθες, τα βασικά προβλήματα είναι τα εξής:

• Το κείμενο είναι γραμμένο με ιδεολογική και όχι τεχνοκρατική γλώσσα

• Ο «τιμοκατάλογος» των εσόδων και των δαπανών περιέχει αυθαίρετες τιμές χωρίς αιτιολόγηση.

• Η εισαγωγή χαρακτηρίζεται άκαιρη και περιέχει μια έμμεση απειλή, που κανονικά δεν θα έπρεπε να υπάρχει σε «αίτηση για χρηματοδότηση».

• Υπάρχει ασυμφωνία για το μακροοικονομικό σενάριο στο οποίο βασίζονται τα νούμερα, η τρόικα δεν δέχεται την ανάπτυξη 1,5% (ειδικά με αποπληθωρισμό -0,5) και το 1,2% πρωτογενές πλεόνασμα είναι αβέβαιο.

• Τα έσοδα από λαθρεμπόριο και τηλεοπτικές άδειες είναι ανεδαφικά και μη επαναλαμβανόμενα.

• Η φράση «πρωτοβουλίες για την αύξηση των εσόδων» σε μια λίστα με μέτρα δεν περιγράφει τίποτα και σε κανέναν.

• Το ίδιο ισχύει και για το «μάχη για την καταπολέμηση της αποφυγής ΦΠΑ», κάτι που ακούγεται συνεχώς από την διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος το 2004.

• Δεν περιγράφεται κανένα μέτρο μείωσης μόνιμων και διαρθρωτικών δαπανών του προϋπολογισμού.

• ‘Ολα τα ποσά προέρχονται από τα έσοδα και σε κανένα δεν επισυνάπτεται τεκμηρίωση.

• Και πάνω σε όλα αυτά η κυβέρνηση θέλει να ξοδέψει και 1,1 δισ. πάνω από τις δαπάνες του 2014.

Αν μη τι άλλο σε τεχνοκρατικά κείμενα, σχολιάζουν, κανείς δεν γράφει με θαυμαστικά (!), κάτι το οποίο ισχύει και για τα ακαδημαϊκά κείμενα. Στην παράγραφο για τις αποκρατικοποιήσεις ένα θαυμαστικό συνοδεύει την φράση «Σπάνια ένα πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων απέτυχε τόσο θεαματικά!».

Σε ότι αφορά τις αναφορές στο ασφαλιστικό οι πηγές που ενημέρωσαν τo real.gr χρησιμοποίησαν τη φράση «κόκκινο πανί» και δεν επεκτάθηκαν παρά μόνο για να χαρακτηρίσουν «wishlist», ευχολόγιο τα μέτρα «Transparent, inclusive and modernized health governance & Equitable and sustainable financing of the health sector» στην παράγραφο για το σύστημα υγείας.

Το υπουργείο δεν αμελεί να κρίνει αξιολογικά το δικό του κείμενο στο τέλος ως «περιεκτικό» σε σχέση με τη τήρηση των υποσχέσεων προς τους δανειστές – κάτι που προφανώς είναι δουλειά των ελεγκτών και όχι των ελεγχόμενων.

Εν ολίγοις όποιος έχει δει ένα κείμενο γραμμένο από την DGECFIN και το αντιπαραβάλει με την ελληνική λίστα μπορεί να καταλάβει πως αν μη τι άλλο δεν είναι γραμμένο στην ίδια γλώσσα, κάτι που προφανώς δημιουργεί δυσκολίες. Γι’ αυτό εξάλλου η συζήτηση ξεκίνησε Παρασκευή και δεν υπάρχει ακόμα staff level agreement. Διότι η απόσταση του να γίνουν οι 26 σελίδες 260 είναι ακόμα μεγάλη.

Κλείνοντας αξίζει να σημειωθεί ότι υπουργοί ουδέποτε συμμετέχουν σε ομάδες εργασίας του Συμβουλίου. Δεν συνηθίζεται και σχολιάζεται αρνητικά στις πρωτεύουσες των υπολοίπων εταίρων.

Διαβάστε περισσότερα στο real.gr

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.