Η γραφειοκρατία διώχνει τους επενδυτές από το χώρο των μαρίνων, η υπερφορολόγηση μειώνει τη ζήτηση για ελλιμενισμό σκαφών και το ισχύον καθεστώς του καμποτάζ στη ναύλωση σκαφών με σημαία εκτός ΕΕ αποτρέπει τους Tour Operators του εξωτερικού να φέρουν σκάφη για επαγγελματική δραστηριότητα στην Ελλάδα.
Αυτά επισήμανε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της ‘Ενωσης Μαρίνων Ελλάδας, Σταύρος Κατσικάδης, κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης των μελών της, αναφερόμενος στα προβλήματα ανταγωνιστικότητας που αντιμετωπίζει ο κλάδος των μαρίνων και κατ’ επέκταση ο θαλάσσιος τουρισμός στη χώρα μας, με αποτέλεσμα να χάνει μερίδια από ανταγωνιστικούς προορισμούς όπως η Τουρκία.
Ο κ. Κατσικάδης χαρακτήρισε αμείλικτη τη γραφειοκρατία για την υλοποίηση επενδύσεων στον χώρο των μαρίνων. Στο πλαίσιο αυτό συμπλήρωσε ότι η πενταετία είναι το ελάχιστο απαιτούμενο για την ολοκλήρωση κατασκευής μιας μαρίνας στην Ελλάδα υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρχουν αντιδράσεις και προσφυγές στο ΣτΕ, ούτε καθυστερήσεις από την αρχαιολογία και ότι οι οικοδομικές άδειες θα εκδοθούν σε εύλογο χρονικό διάστημα.
Σύμφωνα με τον κ. Κατσικάδη τα έσοδα των ελληνικών μαρίνων ανέρχονται στο ποσό των 50 εκατ. ευρώ ενώ ένα επιπλέον οικονομικό όφελος περίπου 300 εκατ. ευρώ διαχέεται στους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο.
Επίσης, το ποσό του ΦΠΑ που αποδίδεται στο Δημόσιο από την παροχή υπηρεσιών προς τα σκάφη υπολογίζεται ότι ξεπερνά, σύμφωνα με την Καθημερινή, τα 100 εκατ. ευρώ.