Κατά οκτώ ώρες θα συντομεύσει η οδική διαδρομή Αθήνα-Βερολίνο με τα έργα του πανευρωπαϊκού διαδρόμου 10 της ΕΕ (Βιέννη-Θεσσαλονίκη), ο οποίος, μαζί με τις διακλαδώσεις του, αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2022 και θα φέρει σε απόσταση διάρκειας 14-16 ωρών την ελληνική από τη γερμανική πρωτεύουσα.
Σημαντική κρίνεται η συμβολή Ελλήνων μηχανικών, τεχνικών και κατασκευαστών στην πρόοδο των εργασιών του έργου, αφού στο πλαίσιο αυτού του εγχειρήματος, έχουν αναλάβει να φέρουν πιο κοντά τη Θεσσαλονίκη με τα Σκόπια, μέσω του τεχνικού έργου μήκους 28,2 χλμ αυτοκινητόδρομου διπλής κατεύθυνσης από το Ντεμίρ Κάπια έως την Σμόκβιτσα , εντός της γειτονικής χώρας
Πρόκειται για ένα από τα πλέον δύσκολα τμήματα του διαδρόμου 10, καθώς περνά μέσα από ορεινούς όγκους – ενώ πρόκειται να συντομεύσει σημαντικά τη διαδρομή από και προς την πρωτεύουσα της ΠΓΜΔ μέσω έξι γεφυρών και δύο σηράγγων.
Όπως εξηγεί ο κ. Γιάννης Λέφας, τεχνικός διευθυντής έργων υποδομής, ο εν λόγω αυτοκινητόδρομος ολοκληρώνεται με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση και κεντρική νησίδα, δύο μεγάλες δίδυμες σήραγγες ανά κλάδο μήκους 1.200μ. η κάθε μία, και έξι κύριες γέφυρες, με μήκη 130, 400, 480, 400, 500 και 100μ..
Απ’ την πλευρά του, ο Γιάννης Μπουρνάζος, γενικός διευθυντής της ελληνικής κατασκευάστριας εταιρείας «ΑΚΤΩΡ Α.Ε.» που έχει αναλάβει το έργο, εξηγεί ότι ο συγκεκριμένος ορεινός διάδρομος με την ολοκλήρωσή του, πρόκειται να προσφέρει μεγάλη ευκολία και ασφάλεια στις διευθετήσεις των ευρωπαϊκών μεταφορών.
Όπως αναφέρει, το έργο είναι ύψους 240 εκατομμυρίων, εναρμονισμένο πλήρως με τα ευρωπαϊκά κατασκευαστικά και περιβαλλοντικά πρότυπα, και συνδέει την ΠΑΘΕ, μέσω των Ευζώνων με τα Σκόπια, συντομεύοντας τη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Σκόπια κατά μισή ώρα.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ