Ο παραχωρησιούχος δεν δικαιούται αποζημίωση για το κλείσιμο της Εθνικής Οδού κατά την “Μήδεια” είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση για τη διακοπή της λειτουργίας του Αυτοκινητόδρομου «Νέα Οδός» κατά την πρόσφατη κακοκαιρία.
Όπως είπε ο κ. Καραμανλής στο πλαίσιο κοινοβουλευτικού ελέγχου:
-Πρώτον δεν τίθεται θέμα αποζημίωσης δεδομένου ότι οι
παραχωρησιούχοι σε όλη την Ελλάδα και στην περίπτωση της Μαλακάσας πέτυχαν οι
αυτοκινητόδρομοι να παραμείνουν απόλυτα λειτουργικοί κατά τη διάρκεια της
κακοκαιρίας.
-Δεύτερον, καθώς το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και η
Ελληνική Αστυνομία έλαβαν την απόφαση να κλείσει η Εθνική Οδός με γνώμονα τη
διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας και της ασφάλειας των πολιτών, ο παραχωρησιούχος
δεν δύναται να προβεί και δεν έχει προβεί σε αίτημα αποζημίωσης.
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε άλλωστε ότι ήταν η κυβέρνηση της Νέας
Δημοκρατίας που το 2019 για πρώτη φορά θεσμοθέτησε ειδική διαδικασία για την
επιβολή προστίμων σε περίπτωση που ο παραχωρησιούχος δεν κρατήσει το δρόμο
ανοιχτό.
Εξάλλου ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι η απόφαση
για το κλείσιμο δεν οφείλεται σε αδυναμία του παραχωρησιούχου να διατηρήσει την
οδό ανοικτή, αλλά η Ελληνική Αστυνομία, όπως έχει εξηγήσει και ο αρμόδιος
Υπουργός Προστασίας, ανησυχούσε όχι για την κατάσταση του δρόμου, αλλά για την
αδυναμία ορισμένων οδηγών να οδηγήσουν κάτω από τέτοιες επικίνδυνες συνθήκες.
Υπενθύμισε δε ότι το 2017 και πάλι ήταν ανοιχτή η Εθνική Οδός, αλλά είχαν
«διπλώσει» μία νταλίκα και δύο λεωφορεία, με αποτέλεσμα να εγκλωβιστούν πάνω
από 10 ώρες εκατοντάδες πολίτες.
Ο κ. Καραμανλής αποσαφήνισε επίσης ότι πριν από την έναρξη των
ισχυρών καιρικών φαινομένων, οι ιδιωτικές εταιρείες παραχώρησης, οι οποίες
είναι αρμόδιες για τη λειτουργία και συντήρηση οδικών αξόνων, είχαν τεθεί σε
αυξημένη ετοιμότητα και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μέσω της αρμόδιας
Υπηρεσίας που εποπτεύει την τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεων των
παραχωρησιούχων, είχε προβεί σε ενδελεχή έλεγχο για να εξασφαλίσει την ορθή
υλοποίηση των προβλεπομένων στα Σχέδια Αποχιονισμού.
Ειδικότερα, για τα τμήματα της Νέας Οδού Μεταμόρφωση – Σκάρφεια-
Ράχες διαπιστώθηκε ότι ο Παραχωρησιούχος είχε 68 εκχιονιστικά μηχανήματα, 32
λοιπά μηχανήματα αποχιονισμού και 4.000 τόνους διαθέσιμο αλάτι. Τα αντίστοιχα
νούμερα για το Ξυνιάδα- Τρίκαλα είναι 25 μηχανήματα και 1.100 τόνοι αλάτι.
Υπογράμμισε επίσης ότι για τις ώρες που άνοιξε η Εθνική Οδός, το
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ζήτησε από τον παραχωρησιούχο να μην
επιβληθούν διόδια σε όσους κινούνταν στο οδικό δίκτυο, ώστε όλοι οι οδηγοί –
και κυρίως οι μεταφορείς εμπορευμάτων – να εξυπηρετηθούν.