Ιδέες που είχαν μείνει στο «συρτάρι» επί υπουργίας Νίκου Φίλη επεξεργάζεται η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας στο πλαίσιο της «στροφής» στην ψηφιακή εποχή ακόμα και στο ζήτημα του απουσιολογίου.
Ειδικότερα, ηλεκτρονική καταγραφή των απουσιών των μαθητών και κατάργηση του διαχωρισμού «δικαιολογημένες» και «αδικαιολόγητες».
Πάνω από ένα χρόνο μετά τις πρώτες εξαγγελίες που είχαν γίνει τον Απρίλη του 2016 και λίγες εβδομάδες πριν παρουσιαστεί το σχέδιο για το νέο Λύκειο του Κώστα Γαβρόγλου, οι επιμέρους λεπτομέρειες της λειτουργίας για το νέο «ηλεκτρονικό» απουσιολόγιο αναζητούνται ακόμα από τους αρμόδιους.
Στα επιχειρήματα του υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές είναι η καταπολέμηση της γραφειοκρατίας στο σχολείο αλλά και η έγκαιρη ενημέρωση των γονέων, καθώς, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Παιδείας, η ενημέρωση μέσω επιστολών δεν φτάνει πάντα προς τους κηδεμόνες.
Η νέα ιδέα προβλέπει αποστολή e-mail, με στόχο να γίνεται έγκαιρα η προειδοποίηση για το μέγεθος των απουσιών. Βέβαια, οι αρμόδιοι ξεκαθαρίζουν στον «Ε.Τ.» ότι είναι αδύνατον –λόγω έλλειψης προσωπικού¬– σε δημόσιο σχολείο να γίνεται σε πραγματικό χρόνο η ενημέρωση, στην περίπτωση για παράδειγμα «κοπάνας» μαθητή.
Δεδομένη θεωρείται η κατάργηση των δικαιολογημένων απουσιών. Μέχρι στιγμής από τις 114 απουσίες που είναι το όριο, οι 50 μπορούν να θεωρηθούν αδικαιολόγητες. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα «ψεύτικων βεβαιώσεων» για δικαιολογημένες απουσίες και κρίνουν ότι δεν υπάρχει πλέον λόγος διαχωρισμού των απουσιών.
Εγγραφές στα ΕΠΑΛ
Στο μεταξύ, άνοιγμα και στους πρόσφυγες των κέντρων φιλοξενίας κάνουν τα ΕΠΑΛ, καθώς με διευκρινιστική εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας ορίζεται να γίνονται δεκτοί μαθητές με ελλιπή δικαιολογητικά που διαθέτουν τρίπτυχο αίτησης ασύλου και βεβαίωση διαμονής σε κέντρο φιλοξενίας. Βέβαια, το πρόβλημα της γλώσσας παραμένει, καθώς για τα παιδιά άνω των 15 ετών δεν έχουν σχεδιαστεί από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας τμήματα ένταξης, με οποιοδήποτε εκπαιδευτικό έργο να έχει γίνει αποκλειστικά από ΜΚΟ εντός των κέντρων φιλοξενίας.
Οσο για τις ηλεκτρονικές εγγραφές στα ΕΠΑΛ (σ.σ. το υπουργείο Παιδείας δεν πρόλαβε φέτος να ανεβάσει εγκαίρως τη σχετική πλατφόρμα και για το Γενικό Λύκειο), η πρώτη εφαρμογή κρίθηκε αρκετά επιτυχημένη, καθώς ο αριθμός των εγγραφών που έφτασαν τις 67.000, καλύπτει σχεδόν το 80% των μαθητών που φοιτούν κατά μέσο όρο κάθε χρόνο στα ΕΠΑΛ.
Πηγή: Ελεύθερος Τύπος