Ηλεκτροκίνητα λεωφορεία: Διευκρινίσεις Οικονόμου για την κυκλοφορία τους – Τι είπε για την Γραμμή 1 του Μετρό

υφυπουργός

Για το θέμα των ηλεκτροκίνητων λεωφορείων μίλησε μεταξύ άλλων ο υφυπουργός Υποδομών με αρμοδιότητα τις Μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου στο ΑΠΕ- ΜΠΕ.

«Η πορεία προς τη βιώσιμη αστική κινητικότητα είναι σαρωτική απέναντι σε οτιδήποτε άλλο και παράλληλα δαιδαλώδης. Πρόκειται για ένα τεράστιο έργο το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη και σύντομα θα ολοκληρωθεί, με τη σταδιακή εγκατάσταση των φορτιστών οχημάτων, η οποία θα πραγματοποιηθεί μέχρι τέλος Ιουλίου 2024. Τους επόμενους μήνες θα αντικαταστήσουμε 211 λεωφορεία στην Ανατολική και Δυτική Αττική, ενώ 300 καινούργια λεωφορεία φυσικού αερίου θα μπουν σε κυκλοφορία, με τα μισά σχεδόν από αυτά να βρίσκονται στους δρόμους μέχρι το τέλος του χρόνου ενώ τα υπόλοιπα θα κυκλοφορήσουν έως τον Ιούνιο του 2025. Επιπλέον, ακόμη 300 καινούρια οχήματα θα παραληφθούν με 10ετή μίσθωση. Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένουμε τη σύμβαση έως Οκτώβρη του 2024 και την παράδοση Μάρτιο ή Απρίλιο του 2025. Με τα 750 νέα ηλεκτρικά και με υδρογόνου λεωφορεία που θα αγοράσουμε, θέλουμε μέχρι το 2027 να μην κυκλοφορεί ούτε ένα παλιό λεωφορείο στους δρόμους της Αττικής. Μια πρωτόγνωρη αλλαγή που αλλάζει την εικόνα της δημόσιας συγκοινωνίας των τελευταίων 20 ετών » είπε.

Για την ανανέωση του στόλου της Γραμμής 1 του μετρό της Αθήνας

Επίσης μίλησε για την ανανέωση του στόλου της Γραμμής 1 του μετρό της Αθήνας., που είναι ο παλιός «Ηλεκτρικός». «Η ανανέωση του στόλου της Γραμμής 1 του μετρό της Αθήνας είναι ένα έργο για το οποίο έχει υπογραφεί τον Δεκέμβριο του 2022 σύμβαση με μεγάλη εξειδικευμένη ισπανική εταιρεία (CAF). Το αντικείμενο είναι η αναβάθμιση 14 συρμών, ύψους 65 εκατ. ευρώ αρχικά, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Τον Ιούνιο 2023 μεταφέρθηκε ο πρώτος συρμός στο εργοστάσιο ανακατασκευής στον Βόλο και έχει ολοκληρωθεί η εκπόνηση και η έγκριση των προκαταρκτικών μελετών. Για ποικίλους λόγους, οι οποίοι δεν περνούν από το χέρι μας, όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι ανατιμήσεις υλικών και ενέργειας ή οι καθυστερήσεις στις γραμμές παραγωγής, ο ανάδοχος έχει αιτηθεί την παράταση της σύμβασης, οπότε με το νέο χρονοδιάγραμμα, και κατόπιν της οριστικής έγκρισης του ελεγκτικού συνεδρίου, αναμένεται η τμηματική παράδοση των συρμών από τις αρχές έως το τέλος του 2025 » τόνισε.

Ενώ όσον αφορά τον εκσυγχρονισμό του προαστιακού σιδηροδρόμου της Ανατολικής Αττικής είπε πως « είναι ένα πολύ σημαντικό τμήμα της λειτουργίας της σύγχρονης λειτουργικής πόλης και ένα έργο στο οποίο αναφέρομαι συστηματικά εδώ και χρόνια. Ειδικά για την περιοχή της Αττικής έχει υπογραφεί τον Δεκέμβρη του 2023 η σύμβαση κατασκευής της προαστιακής γραμμής Δυτικής Αττικής. Το έργο υλοποιείται επί υφιστάμενης γραμμής επί της οποίας τα τελευταία χρόνια δεν πραγματοποιούνταν επιβατικά δρομολόγια. Ο ανάδοχος έχει εγκατασταθεί και έχει εκκινήσει τις εργασίες αποξήλωσης των παλαιότερων σιδηροδρομικών υλικών, ενώ συγχρόνως προχωρούν και οι παραγγελίες νέων υλικών. Το έργο είναι εντός χρονοδιαγράμματος με ορίζοντα ολοκλήρωσης 28μήνες, δηλαδή αναμένεται το δεύτερο τρίμηνο του 2026. Περιλαμβάνονται η ηλεκτροκίνηση, η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση με συνολικό κόστος 132 εκ. ευρώ. Δεν σας κρύβω ότι είναι ακόμη ένα έργο πρώτης γραμμής για το υπουργείο μας και για μένα προσωπικά καθώς θα δώσει άλλη πνοή στην Δυτική Αττική, μια Περιφέρεια που εγώ ιδιαίτερα έχω στενούς δεσμούς» .

Για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Θεσσαλία που καταστράφηκε από τον Daniel

Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στην αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Θεσσαλία που καταστράφηκε από τον Daniel. «Η αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στην περιοχή της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας αποτελεί πρωτεύον έργο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπως άλλωστε αποτελεί και βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης η συνολική ανοικοδόμηση των πληγέντων περιοχών της Θεσσαλίας. Η συγγραφή των τευχών δημοπράτησης των απαραίτητων τεχνικών έργων είναι προς ολοκλήρωση και το υπουργείο στελεχώνεται με την απόσπαση 126 στελεχών όλων των ειδικοτήτων ειδικά για τη διαχείριση των έργων» είπε. « Συγχρόνως, βρισκόμαστε πολύ κοντά στην οριστικοποίηση της δέσμευσης των απαραίτητων οικονομικών πόρων για το σύνολο των πληγέντων κλάδων, δηλαδή του κύριου άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης, των κλάδων Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας και Λάρισα-Βόλου και του τρένου του Πηλίου. Οι πόροι θα προέρχονται από το ΕΣΠΑ και το ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και θα αγγίζουν τα 375 εκατ. με εκτιμώμενο χρόνο ολοκλήρωσης τα 2 χρόνια » συμπλήρωσε.

Και συνέχισε λέγοντας πως «το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατικών σταθμών του ΟΣΕ, και ειδικά ενός σταθμού του προαστιακού σιδηροδρόμου, είναι ένα στοιχείο που αφορά την καθημερινή εργασιακή πραγματικότητα των συμπολιτών μας και αποτελεί βασική μου έννοια καθώς όπως ανέφερα όταν ανέλαβα τη θέση μου, στόχος είναι γίνει η καθημερινότητα των πολιτών καλύτερη. Ο ΟΣΕ, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις αυξημένες ανάγκες επιμέλειας των επιβατικών σταθμών, πρόσφατα προχώρησε σε συμφωνία πλαίσιο, ένα σύγχρονο εργαλείο συμβασιοποίησης προσανατολισμένο στις ανάγκες κάλυψης τακτικής προμήθειας υλικών και υπηρεσιών, για την τακτική συντήρηση των σταθμών. Σύντομα θα προχωρήσει στις πρώτες σχετικές εκτελεστικές συμβάσεις σε 29σταθμούς του κυρίου άξονα κυκλοφορίας, μεταξύ Πειραιά και Λειβαδιάς, εκ των οποίων και της Δεκέλειας. Θέλω να ξέρετε ότι είμαι λάτρης του τρένου και θα κάνω ό,τι μπορώ καλύτερο, ώστε να υπηρετήσω την ιδέα της αναβάθμισης του τρένου και ειδικά του προαστιακού που αφορά την Αττική μας ».

«Η σύνδεση ενός αεροδρομίου με ένα αστικό χώρο και η διασύνδεση των μεγάλων αστικών κέντρων της Κρήτης είναι πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου. Εντούτοις, η ανάπτυξη των μεταφορών στη νήσο δεν ακολούθησε την ιστορικά τυπική διαδοχή, όπου πρώτα εμφανίζονται οι σιδηροδρομικές χαράξεις πριν το αυτοκίνητο και μετά ακολουθούν οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι. Το αδρό ανάγλυφο της περιοχής, σε συνδυασμό με την υπάρχουσα ανάπτυξη του αυτοκινητόδρομου, θα απαιτούσε σημαντικά τεχνικά έργα σε περιορισμένα περάσματα. Ενδεχομένως θα ήταν σκόπιμο να εξεταστεί το ζήτημα τεχνοοικονομικά με μία μελέτη σκοπιμότητας που θα περιλάμβανε μία αναγνωριστική μελέτη χάραξης, είτε σε επίπεδο κεντρική κυβέρνησης είτε σε επίπεδο Περιφέρειας » είπε μεταξύ άλλων.

Exit mobile version