Gov.gr Wallet: Άνοιξε η εφαρμογή για τους ΑΦΜ που λήγει σε 0

κινητό

Νωρίτερα από το αναμενόμενο άνοιξε η εφαρμογή Gov.gr Wallet για τους πολίτες των οποίων ο ΑΦΜ τελειώνει σε 0. Πλέον όλοι οι ΑΦΜ έχουν πρόσβαση.

Υπενθυμίζεται ότι συνήθως η εφαρμογή ανοίγει το απόγευμα για τον νέο αριθμό ΑΦΜ . Όπως ανέφερε σε ανάρτησή του στο twitter ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης “Το #GovgrWallet είναι πλέον διαθέσιμο για όλους τους πολίτες ανεξαρτήτως του ΑΦΜ τους. Μπορείτε να κατεβάσετε την εφαρμογή από το https://t.co/pHCH1PuOrh Η εφαρμογή είναι πλέον διαθέσιμη για  τους πολίτες των οποίων ο ΑΦΜ λήγει σε 0″.

 

Σημειώνεται ότι το Gov.gr Wallet είναι διαθέσιμο στα app stores των λογισμικών iOS και Android και η χρήση του είναι δυνατή τμηματικά σύμφωνα με το τελευταίο ψηφίο στον ΑΦΜ του πολίτη. Εναλλακτικά, οι πολίτες μπορούν να κατεβάσουν την εφαρμογή μέσω της σελίδας wallet.gov.gr.

Η εισαγωγή στην εφαρμογή

Για την ασφαλή πρόσβαση στην εφαρμογή, η ταυτοποίηση του πολίτη γίνεται σε πρώτο επίπεδο με τους κωδικούς στο Taxisnet και κατόπιν με την καταχώρηση κωδικού μιας χρήσης (OTP – One Time Password), ο οποίος αποστέλλεται σε αριθμό κινητού τηλεφώνου που ανήκει επιβεβαιωμένα στον πολίτη. Για τον σκοπό αυτό ο πολίτης θα πρέπει πριν εισέλθει στην εφαρμογή:

Αφού αυθεντικοποιηθεί, ο πολίτης καλείται να δώσει άδεια για να λαμβάνει ειδοποιήσεις από την εφαρμογή, οι οποίες είναι απαραίτητες για την λειτουργία της λόγω του μηχανισμού συγκατάθεσης σε περίπτωση επαλήθευσης ενός ψηφιακού εγγράφου. Επιπλέον, έχει τη δυνατότητα να επιλέξει την ενεργοποίηση της δυνατότητας εύκολης πρόσβασης (quick login), η οποία παρέχεται σύμφωνα με τις προδιαγραφές κάθε συσκευής.

O Οδηγός για το ψηφιακό πορτοφόλι: Ερωτήσεις και απαντήσεις

Στην ιστοσελίδα του wallet.gov.gr δημοσιεύθηκε ένας χρήσιμος οδηγός με ερωτήσεις και απαντήσεις για το “ψηφιακό πορτοφόλι“. Αναλυτικά:

 Τι είναι η ψηφιακή ταυτότητα και το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης;

Από πότε είναι διαθέσιμη η εφαρμογή Gov.gr Wallet;

 Απαιτείται σύνδεση στο Διαδίκτυο για την χρήση της εφαρμογής;

Κατά την χρήση της εφαρμογής, όπως για παράδειγμα, την δημιουργία ψηφιακών αντιγράφων δελτίου ταυτότητας ή άδειας οδήγησης καθώς και κατά την διάρκεια επαλήθευσης ενός ψηφιακού εγγράφου, είναι απαραίτητη η σύνδεση στο Διαδίκτυο.

Γιατί απαιτείται να ενεργοποιήσω τη δυνατότητα να λαμβάνω ειδοποιήσεις στο κινητό μου από το Gov.gr Wallet;

Η λειτουργία ειδοποιήσεων (Push Notifications) είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία της εφαρμογής, διότι μέσω αυτής λαμβάνετε τα αιτήματα συγκατάθεσης σε περίπτωση ελέγχου ενός ψηφιακού εγγράφου σας ή σε περίπτωση αιτήματος υπογραφής ενός εγγράφου μέσω του docs.gov.gr.

 Πώς αποθηκεύω τα ψηφιακά έγγραφα στο κινητό μου;

Ποιοι και πώς θα μπορούν να ελέγξουν τη γνησιότητα των ψηφιακών πιστοποιητικών;

 Τι θα μπορώ να κάνω με το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας και την ψηφιακή άδεια οδήγησης;

Εφόσον το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας και η ψηφιακή άδεια οδήγησης είναι πλήρως ισάξια ως προς την ισχύ τους με τα φυσικά έγγραφα μπορείτε να τα χρησιμοποιείτε για κάθε αντίστοιχη νόμιμη χρήση εντός της επικράτειας. Εξαιρούνται τα διεθνή ταξίδια (εντός και εκτός Schengen).

Για την χρήση του ψηφιακού δελτίου ταυτότητας για συναλλαγές με τραπεζικά ιδρύματα ή παρόχους κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας ισχύει η μεταβατική περίοδος μέχρι την 1η Οκτωβρίου 2022, όπως και έχει οριστεί στην σχετική ΚΥΑ.

Επιπλέον, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Gov.gr Wallet μπορείτε να υπογράφετε ψηφιακά κάθε έγγραφο στο docs.gov.gr, δηλαδή: Υπεύθυνη Δήλωση, Εξουσιοδότηση, Ψηφιακή Βεβαίωση Εγγράφου (ψηφιακό γνήσιο της υπογραφής σε ελληνικά και αγγλικά) ή Ιδιωτικό Συμφωνητικό με άλλα φυσικά πρόσωπα.

 Υπάρχει κάποια διαδικασία για την οποία θα εξακολουθώ να χρειάζομαι την έγχαρτη ταυτότητα ή το έγχαρτο δίπλωμα;

Το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας και η ψηφιακή άδεια οδήγησης είναι πλήρως ισάξια ως προς την ισχύ τους με τα φυσικά έγγραφα, ως εκ τούτου δεν υπάρχει κάποια χρήση του δελτίου ταυτότητας που απαιτεί την παρουσίαση του φυσικού δελτίου, πλην της μεταβατικής περιόδου για τραπεζικά ιδρύματα ή παρόχους κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας.

Έχασα την έγχαρτη ταυτότητα ή/και το έγχαρτο δίπλωμα αφού είχα δημιουργήσει τα αντίστοιχα ψηφιακά πιστοποιητικά. Πρέπει να κάνω κάτι;

Σε περίπτωση που κάποιος κλέψει το κινητό μου, πρέπει να κάνω κάτι για να ακυρώσω τα ψηφιακά πιστοποιητικά που είχα αποθηκεύσει;

Το δελτίο ταυτότητας ή η άδεια οδήγησης μου κρατείται προσωρινά από κάποιον φορέα, πχ. επειδή πραγματοποιώ τη στρατιωτική μου θητεία ή από την Ελληνική Αστυνομία λόγω παραβίασης του ΚΟΚ. Μπορώ να εκδώσω ψηφιακό δελτίο ταυτότητας ή ψηφιακή άδεια οδήγησης;

Τι είναι η διαδικασία Quick Scan και γιατί να τη χρησιμοποιήσω;

 Δεν μπορώ να εκδώσω το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας μου και λαμβάνω μηνύματα αποτυχίας ή τα στοιχεία που παρουσιάζονται δεν είναι ακριβή. Τι πρέπει να κάνω;

Δεν μπορώ να εκδώσω την ψηφιακή άδεια οδήγησης μου και λαμβάνω μηνύματα αποτυχίας ή τα στοιχεία που παρουσιάζονται δεν είναι ακριβή. Τι πρέπει να κάνω;

 Δεν μπορώ να επαληθεύσω ένα ψηφιακό έγγραφο είτε ως ελεγχόμενος (πχ. δεν λαμβάνω ειδοποιήσεις) ή ελεγκτής (πχ. αποτυγχάνουν οι κλήσεις μου). Τι πρέπει να κάνω;

Λαμβάνω συνέχεια ειδοποιήσεις ελέγχου ενός ψηφιακού εγγράφου μου ή μου ήρθε μια ειδοποίηση ελέγχου ενώ δεν το περίμενα. Τι πρέπει να κάνω;

Σε περίπτωση που λάβετε μία ή περισσότερες ειδοποιήσεις ενώ δεν έχετε επιδείξει σε κάποιον ελεγκτή το ψηφιακό σας έγγραφο, τότε μπορείτε πολύ απλά, εύκολα και γρήγορα να ανακαλέσετε το υφιστάμενο ψηφιακό έγγραφο μέσα από τη σχετική επιλογή στην εφαρμογή και να το επανεκδώσετε.

 Έχω μία ερώτηση η οποία δεν καλύπτεται από τις συχνές ερωτήσεις, ένα αίτημα υποστήριξης, ή σχόλια και παρατηρήσεις για την εφαρμογή. Που μπορώ να απευθυνθώ;

Μπορείτε να στείλετε την ερώτηση ή το αίτημα υποστήριξής σας μέσω του wallet.gov.gr/support

Exit mobile version