Καθώς πλησιάζει η περίοδος των Γιορτών και οι καταναλωτές σχεδιάζουν τα ψώνια τους, με την Black Friday να είναι ήδη προ των πυλών, οι συναλλαγές πληθαίνουν και το καταναλωτικό κοινό πρέπει να είναι σε επαγρύπνηση καθώς οι απατεώνες στο Διαδίκτυο καραδοκούν
Οι συνηθέστερες απειλές είναι η παραβίαση λογαριασμού, όταν κακόβουλοι παίρνουν τον έλεγχο των λογαριασμών πείθοντας τα θύματα να τους παραχωρήσουν δεδομένα, η κλοπή δεδομένων ή άλλων προσωπικών δεδομένων, η απόσπαση κεφαλαίων πολύ συχνά με αγορές σε ψεύτικα e-shop και το phishing μέσω email, όταν οι απατεώνες στέλνουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που μοιάζουν να προέρχονται από αξιόπιστους οργανισμούς και ζητούν προσωπικά στοιχεία.
Οι 10 συμβουλές
Για να αποφύγουν οι καταναλωτές το ενδεχόμενο απάτης μπορούν να ακολουθούν τους ακόλουθους 10 κανόνες, είτε αν αγοράζουν μέσω διαδικτύου είτε αν βγουν στην αγορά και επισκεφτούν φυσικά καταστήματα.
1. Να αποφεύγουν να ανοίγουν αγνώστους συνδέσμους και υπερσυνδέσμους.
2. Να ενεργοποιήσουν τον έλεγχο ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων.
3. Να έχουν ισχυρά passwords και να τα αλλάζουν τακτικά
4. Να παρακολουθούν την κίνηση των λογαριασμών τους.
5. Να κάνουν εγγραφή σε γνωστά και ασφαλή ηλεκτρονικά καταστήματα για να παίρνουν από εκεί τις σχετικές ειδοποιήσεις.
6. Να επαληθεύουν τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις όταν πληρώνουν. Η διεύθυνση πρέπει να αρχίζει από το κλασικό “https://”
7. Να κάνουν έρευνα για την νομιμότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων, ψάχνοντας κριτικές τα στοιχεία επικοινωνίας του ιστοτόπου και domain του.
8. Να προσέχουν τα προσωπικά τους αντικείμενα, τσάντες πορτοφόλια, κινητά τηλέφωνα κλπ, όταν επισκέπτονται φυσικά καταστήματα.
9. Να χρησιμοποιούν ασφαλείς μεθόδους πληρωμής, όπως κάρτες και γνωστές υπηρεσίες πληρωμής.
10. Να μην αποκαλύπτουν σε το One Time Password που τους στέλνουν οι τράπεζες. Τα τραπεζικά ιδρύματα δεν το ζητούν.