Αξιωματούχοι της Ε.Ε. είχαν προειδοποιήσει σχετικά με τη δυνατότητα παραποίησης των ελέγχων εκπομπών αερίων, δύο χρόνια πριν ξεσπάσει το σκάνδαλο της Volkswagen, αναδεικνύοντας την αποτυχία της Ευρώπης να ελέγξει τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αναφέρει δημοσίευμα των Financial Times.
Έκθεση του Κέντρου Ερευνών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τόνιζε το 2013 ότι πρέπει να δοθεί προσοχή στις προκλήσεις που έθεταν τα λεγόμενα συστήματα αναστολής των ελέγχων και στη δυνατότητά τους να παραποιήσουν τα αποτελέσματα στις μετρήσεις για πετρελαιοκίνητα οχήματα.
Η Volkswagen έχει βρεθεί στο μάτι του κυκλώνα από την περασμένη Παρασκευή όταν οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ αποκάλυψαν ότι η εταιρεία είχε εφοδιάσει με λογισμικό τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά της για να περνούν τους ελέγχους εκπομπής ρύπων, ανοίγοντας τον δρόμο για την επιβολή τεράστιων προστίμων, που μπορεί να φθάσουν συνολικά τα 18 δις. ευρώ.
Η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντας ανέφερε ότι η VW είχε τοποθετήσει λογισμικό γνωστό ως σύστημα αναστολής, που ενεργοποιούσε τον έλεγχο ρύπων όταν το όχημα βρισκόταν στο εργαστήριο αλλά τον απενεργοποιούσε αμέσως μετά. Το σύστημα σήμαινε ότι τα αυτοκίνητα όταν ήταν στον δρόμο παρήγαγαν ως και 40 φορές περισσότερα διοξείδια του αζώτου από αυτά που επιτρέπουν τα περιβαλλοντικά στάνταρ των ΗΠΑ.
Η έκθεση του 2013 δείχνει πως η Ε.Ε. γνώριζε ότι τα συστήματα μπορούσαν να παραποιήσουν τα αποτελέσματα των τεστ ρύπανσης., αλλά οι ρυθμιστικές αρχές δεν κατάφεραν στην συνέχεια να προχωρήσουν σε ελέγχους. Αξιωματούχοι της Ε.Ε. ανέφεραν πως δεν έκαναν έρευνα για τον εντοπισμό μιας τέτοιας συσκευής και ότι δεν γνωρίζουν κάποια εθνική αρχή που να έχει εντοπίσει κάποια.