Η εκπτωτική περίοδος του Μαΐου, όσον αφορά τις πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων που συμμετείχαν σε αυτήν, κινήθηκε σε χαμηλότερα
επίπεδα από την αντίστοιχη περσινή για μία στις δύο επιχειρήσεις αναφέρεται στα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε η ΕΣΕΕ.
Το 30% των επιχειρήσεων είδε τις φετινές πωλήσεις, τη συγκεκριμένη περίοδο αναφοράς, να παραμένουν στα ίδια επίπεδα και μόλις μία στις δέκα σε καλύτερο επίπεδο σε σύγκριση με το 2015
Σε αυτό το πλαίσιο, η ΕΣΕΕ προτείνει ένα 10ήμερο προσφορών από 14-24 Μαΐου 2016 ως «συμφωνία τιμής και αξιολόγησης» των ελληνικών εμπορικών καταστημάτων από τους καταναλωτές που μας τιμούν και μας κρατούν ζωντανούς με την εμπιστοσύνη τους σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς,αναφέρει.
Αυτή η «συμφωνία τιμής» έρχεται για να δώσει μια αίσθηση αισιοδοξίας στους καταναλωτές, να κινητοποιήσει το αδρανές τοπίο της αγοραστικής μελαγχολίας που επικρατεί, αλλά και να τονώσει την κίνηση στα μαγαζιά μας που τόσο το χρειάζονται.
Με αυτή την έκτακτη πρωτοβουλία και σε αυτό το ουσιαστικό επίπεδο οι μικρομεσαίοι έμποροι θα επαναπροσεγγίσουμε τους καταναλωτές, οι οποίοι θα αξιολογήσουν όχι μόνο πρακτικά αλλά και ηθικά την μικρομεσαία ελληνική επιχείρηση με μια σχέση αλληλοστήριξης.
Η επισήμανση αυτή συμφωνεί με τα ευρήματα της έρευνας στις εμπορικές επιχειρήσεις, όπου επιβεβαιώνεται ότι η ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος του Μαΐου στην πλειονότητα των περιπτώσεων δεν επηρεάζει τον συνολικό τζίρο, για το διάστημα της ανοιξιάτικης-καλοκαιρινής σεζόν.
Χαρακτηριστικό του κλίματος που επικρατεί στην αγορά είναι ότι σχεδόν όλοι οι Εκπρόσωποι αναφέρουν ότι σημειώθηκε μείωση στις πωλήσεις στην περιοχή τους σε σχέση με πέρυσι, ενώ μόλις οι 6 στους 74 αναφέρουν πως οι πωλήσεις των καταστημάτων της περιοχής τους κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα σε σχέση με το 2015.
Σημαντικό τμήμα των Εκπροσώπων (οι 29 στους 77) εκτιμούν ότι η μείωση των πωλήσεων των καταστημάτων κινήθηκε στο 11-20% σε σχέση με πέρυσι.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τους Εκπροσώπους επισημάνθηκε η συρρίκνωση της διάρκειας της εκπτωτικής περιόδου, καθώς φέτος οι ενδιάμεσες εκπτώσεις διήρκησαν σχεδόν μια εβδομάδα, εφόσον συνέπεσε η έναρξη του 10ημέρου, με την Κυριακή του Πάσχα, ενώ την Κυριακή των εκπτώσεων δεν άνοιξαν στην πλειονότητα τους τα καταστήματα με καθολική απόφαση των τοπικών εμπορικών συλλόγων της κάθε εμπορικής αγοράς.
Επίσης, οι απεργιακές κινητοποιήσεις των τελευταίων ημερών για τις νέες φορολογικές και ασφαλιστικές μεταρρυθμίσεις συνετέλεσαν στο να «χαθούν» επιπλέον μέρες από την περίοδο των εκπτώσεων, κυρίως για το κέντρο της Αθήνας λόγω σημαντικής δυσκολίας στη μετάβαση.
Σημαντικό ρόλο στην πτώση που σημειώθηκε κατέχουν οι πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις των ημερών, το γενικευμένο αρνητικό κλίμα της αγοράς, και η πολιτική και οικονομική ανασφάλεια της παρατεταμένης διαπραγμάτευσης.
Ουσιαστικά, φαίνεται να αμφισβητείται πλέον η παραδοσιακή αντίληψη ότι οι εκπτώσεις λειτουργούν ενισχυτικά στην αγοραστική κίνηση και στο τζίρο των επιχειρήσεων. Λόγω της γενικότερης οικονομικής δυσχέρειας, των πολικών και οικονομικών εξελίξεων, τον περιορισμό της κατανάλωσης και της έλλειψης ρευστότητας, οι εκπτώσεις φαίνεται ότι ενώ παραδοσιακά αποτελούσαν μια περίοδο ανάκαμψης της αγοράς, πλέον έχουν πάψει να αποτελούν από μόνες τους ισχυρή κινητήριο δύναμη για την εμπορική κίνηση και την κατανάλωση.