Quantcast
ΕΡΓΟΣΕ: Σχέδιο για επέκταση της γραμμής του Προαστιακού έως το Λαύριο - enikonomia.gr
share

ΕΡΓΟΣΕ: Σχέδιο για επέκταση της γραμμής του Προαστιακού έως το Λαύριο

δημοσιεύτηκε:

Τέσσερα σιδηροδρομικά έργα που θα αλλάξουν την σημερινή εικόνα του σιδηρόδρομου και θα προσελκύσουν σημαντική επιβατική κίνηση προτείνει η ΕΡΓΟΣΕ για ένταξη στο πακέτο Γιούνκερ.

Τα έργα αφορούν την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία – Κατάκολο και Πύργος Κυπαρισσία – Καλαμάτα μήκους 285 χλμ., την επέκταση του προαστιακού σιδηρόδρομου από Κορωπί ως Λαύριο και την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο – Σύνορα Βουλγαρίας συνολικού μήκους 175 χλμ.

Τα έργα παρουσίασε χθες στο πλαίσιο συνεδρίου για τα χρηματοδοτικά εργαλεία έργων υποδομών ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Θάνος Βούρδας.

Προαστιακός

Η επέκταση του Προαστιακού θα είναι μήκους 32 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει την κατασκευή υποδομής, επιδομής, ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης της γραμμής από το Κορωπί έως το Λαύριο.

Πρόκειται για ένα ενιαίο οδικό, σιδηροδρομικό και λιμενικό έργο που θα επαναφέρει την αίγλη του παλιού λιμανιού του Λαυρίου αναφέρει η Ημερησία.

Η σύνδεση του λιμανιού με τον προαστιακό σιδηρόδρομο από το Κορωπί, η οδική σύνδεση με την Αττική Οδό αλλά και η αναβάθμιση του λιμανιού το οποίο μπορεί να γίνει κόμβος επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών αποτελεί προτεραιότητα για την ΕΡΓΟΣΕ, η οποία προσλαμβάνει σύμβουλο, προκειμένου το έργο να προχωρήσει με τη μέθοδο της μελέτης – κατασκευής.
Σύμφωνα με την προκαταρκτική μελέτη χάραξης της ΕΡΓΟΣΕ, ο ηλεκτροκινούμενος άξονας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, θα αποτελέσει διακλάδωση του υπάρχοντος ανατολικού κλάδου του προαστιακού σιδηροδρόμου Αττικής με αφετηρία τον κόμβο Κορωπίου και σχεδιάζεται για να εξυπηρετεί ταχύτητες συρμών έως 120 χλμ ανά ώρα.

Η γραμμή προγραμματίζεται να είναι διπλή, θα έχει εννέα σταθμούς προαστιακού: Μαρκόπουλο, Καλύβια, Κουβαράς, Κερατέα, «Δασκαλιό 1» – ΒΙΟΠΑ Κερατέας, «Δασκαλιό 2», Θορικό, «Κυπριανός» Λαυρίου και Λιμάνι Λαυρίου και αναμένεται να εξυπηρετεί περίπου 300.000 επιβάτες καθημερινά.

Πελοπόννησος

Η ΕΡΓΟΣΕ προγραμματίζει την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία – Κατάκολο και Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα στη δυτική Πελοπόννησο μήκους 285 χιλιομέτρων. Στόχος είναι να συνδεθούν με το τρένο τέσσερα λιμάνια κρουαζιέρας (Πάτρα, Κυλλήνη, Κατάκολο και Καλαμάτα) ώστε η περιοχή με επίκεντρο την Ολυμπία να αποτελέσει πόλο έλξης τουριστικών επενδύσεων. Η γραμμή θα δώσει τη δυνατότητα λειτουργίας Προαστιακού Σιδηροδρόμου μεταξύ Πάτρας – Πύργου και Κυπαρισσίας – Καλαμάτας, ενώ θα υπάρχει απευθείας σύνδεση με Κόρινθο και Αθήνα αλλά και την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα.
Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 600 εκατομμύρια ευρώ και το προσεχές διάστημα αναμένεται να ξεκινήσει η μελέτη βιωσιμότητάς του.

Αλεξανδρούπολη

Στα έργα που προτείνονται για το πακέτο Γιούνγκερ περιλαμβάνεται και η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο μέχρι τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα προϋπολογισμού 160 εκατομμυρίων ευρώ. Το έργο αφορά στην τοποθέτηση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης με παράλληλη αναβάθμιση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών. Σύμφωνα με τον κ. Βούρδα, προβλέπεται η λειτουργία ως προαστιακού κατά μήκος του Έβρου ποταμού, καθώς και «η σύνδεση με τον τουρκικό σιδηρόδρομο στο Πύθιο και με τον βουλγαρικό στο Ορμένιο, η μεταφορά εμπορευμάτων προς την ανατολική Ευρώπη και η σύνδεση με το λιμάνι του Μπουργκάς».

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.