Έρευνα: Ο κορονοϊός “χτυπά” και τα online καταστήματα στην Ελλάδα

Εννέα στα δέκα online καταστήματα στην Ελλάδα έχουν επηρεαστεί από τον COVID-19, όπως προκύπτει από σχετικά στοιχεία της έρευνας του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου, GR.EC.A. Η έρευνα αυτή διενεργήθηκε από τις 18 έως τις 21 Μαρτίου και τα αποτελέσματα βασίστηκαν στις απαντήσεις 307 επιχειρήσεων τόσο από τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, όσο και τα μέλη του συνδέσμου.

Αναλυτικά:

Τα αποτελέσματα έρευνας για τις επιπτώσεις του κορονοϊού στο ηλεκτρονικό εμπόριο δείχνουν ότι το 92% των ηλεκτρονικών καταστημάτων στην Ελλάδα ανέφερε ότι οι τρέχουσες συνέπειες της πανδημίας έχουν ήδη επηρεάσει τις online επιχειρήσεις. Οι κλάδοι, που φαίνεται να πλήττονται περισσότερο, είναι αυτοί των ειδών μόδας, αθλητικών, κοσμημάτων, ειδών σπιτιού και των λευκών συσκευών.
Τα ευρήματά της δείχνουν ότι, για παράδειγμα, το 74% των ηλεκτρονικών καταστημάτων στην Ελλάδα λαμβάνει το εξεταζόμενο διάστημα σημαντικά λιγότερες παραγγελίες σε σχέση με πριν. Βέβαια, υπάρχει και ένα ποσοστό 15% των καταστημάτων, που είδε αύξηση των παραγγελιών το ίδιο διάστημα.
Τα προβλήματα με τα οποία έρχονται, κατά κύριο λόγο, αντιμέτωπες οι επιχειρήσεις του κλάδου από το ξέσπασμα της πανδημίας είναι οι καθυστερήσεις παράδοσης ή διακοπή των προμηθειών (42%), οι καθυστερήσεις σε σχέση με τους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών μέσω courier (31%) και τα θέματα ασφάλειας των εργαζομένων (27%).

Μείωση της ζήτησης

Στο μεταξύ, σχεδόν μία στις τέσσερις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας απαντά ότι αντιμετωπίζει δυσκολίες στην πώληση των προϊόντων της εκτός συνόρων, με τα προβλήματα να εντοπίζονται, κυρίως, σε ευρωπαϊκές αγορές και ιδιαίτερα σε αυτές της Ιταλίας και της Κύπρου. Επίσης, 48% των εταιρειών δηλώνει ότι αντιμετωπίζει δυσκολίες στην παραλαβή προϊόντων με επίκεντρο αυτά που έρχονται, κυρίως, από την Ιταλία και την Κίνα.
Η έρευνα διερεύνησε, επίσης, τις εκτιμήσεις των ηλεκτρονικών καταστημάτων της χώρας σχετικά με τις σημαντικότερες επιπτώσεις του κορονοϊού το 2020. Σύμφωνα με τα ευρήματά της, οι ίδιες οι εταιρείες απαριθμούν ως σημαντικές αναμενόμενες επιπτώσεις τη συνολική μείωση των πωλήσεων (84%), τη μείωση της ζήτησης (67%), τα προβλήματα ρευστότητας και χρηματοδότησης (64%). Επίσης, το 79% αναμένει μείωση κερδών λόγω των μειωμένων πωλήσεων, το 77% μείωση πωλήσεων λόγω χαμηλότερης ζήτησης και το 34% μείωση πωλήσεων λόγω της μείωσης των αποθεμάτων.


Exit mobile version