Ελλάδα και Ιταλία έχουν πολλά να κερδίσουν στους τομείς της ναυτιλίας, με αξιολόγηση των ευκαιριών που παρουσιάζονται, ενώ η συνεργασία των δύο χωρών θα αξιολογήσει τους παράγοντες κινδύνου και θα κάνει πιο ανταγωνιστικό τον κλάδο στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Aυτό τονίστηκε κατά τη συνάντηση των εκπροσώπων των Propeller Club Ιταλίας- Ελλάδας, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο KNOSSOS PALACE, με θέμα «Οδυσσέας…. Δεν θα ταξιδέψει ποτέ μόνος», όπου παρουσιάστηκαν τα μοντέλα ανάπτυξης της ναυτιλίας Ελλάδας και Ιταλίας.
Το Propeller Club Πειραιά είναι ένα επιχειρηματικό δίκτυο που στόχο έχει την προώθηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, μέσω προγραμμάτων, ενώ συνεργάζεται και με άλλους παρόμοιους οργανισμούς.
Ο περιφερειακός αντιπρόεδρος Νοτίου Ευρώπης και Βόρειας Αφρικής του Propeller Club Κωνσταντίνος Ρόκκος στην ομιλία του ανέφερε ότι είναι κοινή διαπίστωση για Ελλάδα και Ιταλία, ότι τα φορτηγά πλοία, τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία RO-RO και τα κρουαζιερόπλοια, αποτελούν το έδαφος για τη συνεργασία μεταξύ Ελλήνων και Ιταλών εφοπλιστών.
Οι δύο χώρες μπορεί να επηρεάζονται από τις γεωπολιτικές εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και την Αφρική, ωστόσο τα προϊόντα θα συνεχίσουν να μεταφέρονται δια θαλάσσης, καθώς η ναυτιλιακή μεταφορά συνεχίζει να είναι πολύ χαμηλού κόστους, σε σύγκριση με άλλα μέσα, και αυτός είναι ο βασικός λόγος που το 90% του παγκόσμιου εμπορίου φορτίου μεταφέρεται από τη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία, ανέφερε.
Πρόσθεσε ότι στην κρουαζιέρα οι Ιταλοί έχουν πρωτεύοντα ρόλο με 6,2 εκατομμύρια επιβάτες και 4.600 κρουαζιέρες, ενώ εξειδικεύονται στη ναυπήγηση επιβατηγών πλοίων και πολυτελών γιοτ. Τόνισε, επίσης, ότι οι Ιταλοί είναι από τους μεγαλύτερους μεταφορείς αγαθών μαζί με τους Ολλανδούς και τους Βρετανούς στη Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων της Ευρώπης, μεταφέροντας 272 εκατομμύρια τόνους προϊόντων, ήτοι το 12% του συνόλου της Ευρώπης έναντι 100 εκατομμυρίων τόνων που μεταφέρουν οι Έλληνες. Ανέφερε, ωστόσο, ότι τα τελευταία πέντε χρόνια τόσο οι Έλληνες όσο και οι Κύπριοι είχαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στον κλάδο αυτό με ποσοστό αύξησης 30% και 47% αντίστοιχα.
Αναφορικά με τη χρηματοδότηση της ναυτιλίας των δύο χωρών επισήμανε ότι η Ελλάδα χρηματοδοτείται από διεθνείς τράπεζες σε ποσοστό 85%, ενώ για την Ιταλία ο δανεισμός γίνεται σε ποσοστό 90% από ιταλικές τράπεζες με έδρα την Ιταλία.
Για την Ελλάδα, ο κ. Ρόκος τόνισε ότι διαδραματίζει ηγετικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα ελέγχοντας το 17% του παγκόσμιου στόλου, ενώ συμβάλλει στην ελληνική οικονομία με το 7% στο ΑΕΠ και απασχολεί περίπου 300.000 εργαζόμενους σε στεριά και θάλασσα, που είναι του 7% του εργατικού δυναμικού της χώρας. Αναφερόμενος στην ιταλική ναυτιλία είπε ότι αυτή συνεισφέρει με 32,6 δισ. ευρώ στο ιταλικό ΑΕΠ ποσοστό 2,03% και απασχολεί περίπου το 2% του εργατικού δυναμικού της χώρας, περίπου 480.000 εργαζόμενους.
Η χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου ανέρχεται στα 340 εκατομμύρια τόνους dwt και του ιταλικού στα 17 εκατομμύρια dwt.
Στο πάνελ συμμετείχαν, από ελληνικής πλευράς, ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γιώργος Πατέρας, ο πρόεδρος της Helmepa Γιώργος Γράτσος, ο πρόεδρος Ελλήνων Ναυλομεσιτών Ιωάννης Κοτζιάς, ο ταμίας του Propeller Club, ιδρυτικό στέλεχος της Ship Finance Solutions, Δημήτρης Βασιλάκος, ο εμπορικός διευθυντής της RINA Paolo Moretti, ο περιφερειακός αντιπρόεδρος Νοτίου Ευρώπης και Βόρειας Αφρικής του Propeller Club Κωνσταντίνος Ρόκκος και άλλοι.
Τη συζήτηση συντόνισε ο πρόεδρος του Propeller Club Πειραιά Γιώργος Ξηραδάκης, αναφέρει το ΑΠΕ.