Η Παναγία των Ελλήνων από τις εκδόσεις Πάπυρος
Η Εφημερίδα Realnews και οι εκδόσεις ΠΑΠΥΡΟΣ σας προσφέρουν μια ειδική
έκδοση αφιερωμένη στην ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ
ΕΛΛΗΝΩΝ, καθώς και στα Ήθη και Έθιμα που γιορτάζονται προς τιμήν της σε όλη τη
χώρα την ημέρα του Δεκαπενταύγουστου. Οι προσωνυμίες της Θεοτόκου Μαρίας και η
λατρεία της Παναγίας στην Ελλάδα.
Από την Παναγία της Κοσμοσώτειρας
στις Φέρρες της Θράκης και τη Μονή Ιβήρων στο Άγιον Όρος ως τη Μονή της
Παναγίας Χοζοβιώτισσας στην Αμοργό, την Παναγιά του Χάρου στους Λειψούς και τη
Μονή Χρυσοσκαλίτισσας Κισάμου στην Κρήτη. ΜΟΝΕΣ – ΗΘΗ & ΕΘΙΜΑ
Ένα οδοιπορικό από άκρη σε άκρη σε
όλη την Ελλάδα στα Μνημεία και τα λατρευτικά έθιμα για την Εορτή της Κοιμήσεως
της Θεοτόκου.
Μαρία η Θεοτόκος είναι το όνομα της
Παναγίας Παρθένου, η οποία έγινε η Μητέρα του Ιησού Χριστού όταν ήλθε το
«πλήρωμα» του χρόνου για την εκπλήρωση της επαγγελίας του Θεού και τη λύτρωση
του ανθρώπινου γένους με την ενανθρώπηση του Υιού και Λόγου του Θεού.
Το όνομα Μαρία είναι εξελληνισμένος
τύπος του εβραϊκού κύριου ονόματος Μιργιάμ ή Μαριάμ, όπως αποδόθηκε στη
μετάφραση της Παλαιάς Διαθήκης από τους Ο΄.
Το όνομα Μαρία έφερε στην Παλαιά
Διαθήκη η μεγαλύτερη αδελφή του Μωυσή, η οποία προφύλασσε το εγκαταλελειμμένο
στον Νείλο βρέφος Μωυσή, και η οποία αργότερα εμφανίζεται ως προφήτιδα, ενώ στην
Καινή Διαθήκη το όνομα φέρουν και ορισμένες γυναίκες από τον κύκλο του Ιησού
Χριστού.
Η Παρθένος Μαρία είναι η κορυφαία
έκφραση του ονόματος αυτού, αφού το πρόσωπό της συνδέθηκε με το όλο σχέδιο της
«εν Χριστώ» θείας οικονομίας, το οποίο εκπληρώθηκε με τη θεία εκλογή της και
την υπακοή της για τη σάρκωση του Λόγου του Θεού και τη λύτρωση του ανθρώπινου
γένους.
Με την υπακοή της, η Παρθένος Μαρία
έγινε η εκλεκτή του Θεού μεταξύ των γυναικών για τη λύση του δεσμού της Εύας, ο
οποίος λύθηκε με τον δεσμό της Παρθένου Μαρίας στο όλο σχέδιο της θείας
οικονομίας για τη σωτηρία του ανθρώπου.
O ρόλος της
Θεοτόκου στο σχέδιο αυτό είναι κεντρικός, γιατί με την έλευση σε αυτήν του
Αγίου Πνεύματος και την «επισκίασή» της από τη θεία δύναμη, κατέστη δυνατή η
γέννηση του νέου, του δεύτερου και του έσχατου Αδάμ, δηλαδή του Ιησού Χριστού,
με την οποία αποκαταστάθηκε η αχρειωθείσα από την πτώση του πρώτου Αδάμ εικόνα
του Θεού στον άνθρωπο.
Απόσπασμα από την Εισαγωγή του
Βλάσση Φειδά Ομότιμου Καθηγητή Θεολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών για την έκδοση :
«Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ» εκδ. ΠΑΠΥΡΟΣ
δείτε εδώ το εξώφυλλο:
Δείτε το τηλεοπτικό σποτ εδώ: