Επιτάχυνση των διαδικασιών για τη φορητότητα αριθμών αλλά και διευκόλυνση των αιτούντων προβλέπουν οι νέες ρυθμίσεις που επιβάλλει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, ενώ για πρώτη φορά καθορίζεται αποζημίωση για καθυστέρηση μεταφοράς.
Τι αλλάζει
Ειδικότερα, με τις νέες ρυθμίσεις:
α. O χρόνος εξέτασης και υλοποίησης του αιτήματος της φορητότητας μειώνεται σε έξι εργάσιμες ώρες από μία εργάσιμη ημέρα. Ως αποτέλεσμα, μειώνεται αντίστοιχα ο χρόνος υλοποίησης της φορητότητας και στην κινητή τηλεφωνία είναι δυνατή η αυθημερόν ολοκλήρωση του αιτήματος.
β. Περιορίζονται οι λόγοι απόρριψης της αίτησης και ορίζεται υποχρέωση ενημέρωσης. Για την έγκριση της αίτησης απαιτούνται πλέον μόνο ΑΦΜ ή ΑΔΤ. Την ευθύνη της ταυτοποίησης του συνδρομητή έχει ο νέος πάροχος. Εντός μίας εργάσιμης ημέρας, ο νέος πάροχος οφείλει να ενημερώσει τον συνδρομητή για τους λόγους απόρριψης.
γ. Καθορίζονται συγκεκριμένες προθεσμίες για την ακύρωση της αίτησης φορητότητας.
Στην κινητή τηλεφωνία, ο συνδρομητής έχει το δικαίωμα ακύρωσης της αίτησης φορητότητας μέχρι να παραλάβει τη νέα κάρτα SIM από τον νέο πάροχο. Η κάρτα θα χορηγείται πλέον υποχρεωτικά μετά την αποδοχή της αίτησης φορητότητας από τον υφιστάμενο πάροχο.
δ. Επιβεβαιώνεται η υποβολή όλων των αιτήσεων φορητότητας και των αιτήσεων ακύρωσης με έντυπο ή ηλεκτρονικό αντίγραφο της αίτησης.
ε. Οι συνδρομητές αποκτούν δικαίωμα αποζημίωσης σε περίπτωση που η καθυστέρηση υλοποίησης της φορητότητας, με ευθύνη του παρόχου, υπερβαίνει τις τρεις εργάσιμες ημέρες.
Οι συνδρομητές παράλληλα με την ειδική εφαρμογή της ΕΕΤΤ «Βρείτε τον πάροχο ενός αριθμού», μπορούν να ενημερωθούν εάν η κλήση που θα πραγματοποιήσουν είναι εντός ή εκτός δικτύου του παρόχου τους και κατά συνέπεια να εκτιμήσουν τη σχετική χρέωση, ανάλογα με το οικονομικό πρόγραμμα που διαθέτουν.