ΕΕ: Απαιτούνται ψηφιακές δεξιότητες ως βασική προϋπόθεση για να προοδεύσει κάποιος

Την ευκαιρία να μάθουν πως λειτουργεί ο υπολογιστής πίσω από την οθόνη, να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν παιχνίδια και ιστότοπους ή να ενημερωθούν για hardware και  ρομπότ, έχουν οι Ευρωπαίοι πολίτες με την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (10-18 Οκτωβρίου).

Σύμφωνα με το σκεπτικό της Επιτροπής, “σήμερα, απαιτούνται ψηφιακές δεξιότητες ως βασική προϋπόθεση για να προοδεύσει κάποιος στο σύγχρονο χώρο εργασίας. Δεν αρκεί να γνωρίζει απλώς ανάγνωση και γραφή. Οι Ευρωπαίοι πολίτες χρειάζονται τις σωστές δεξιότητες προκειμένου να απολαύσουν τα πλήρη οφέλη της ψηφιακής ενιαίας αγοράς”, σχολίασε σχετικά ο Αντιπρόεδρος της Επιτροπής, αρμόδιος για την ψηφιακή ενιαία αγορά, κ. Ansip.

Η στρατηγική για την ψηφιακή ενιαία αγορά, που παρουσιάστηκε το Μάιο, υποστηρίζει μια ψηφιακή κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς, όπου οι όλοι έχουν τις σωστές δεξιότητες για να επωφεληθούν από τις ευκαιρίες που παρέχει το διαδίκτυο και να αυξήσουν τις πιθανότητές τους για εύρεση εργασίας.

Στις αρχές του επόμενου έτους, η Επιτροπή θα παρουσιάσει μια ατζέντα για τις δεξιότητες σε επίπεδο Ε.Ε. Αφενός, τα μέτρα θα εστιάζονται στη βοήθεια περισσότερων να αναπτύξουν και να αναβαθμίσουν τις δεξιότητές τους, συμπεριλαμβανομένων των βασικών δεξιοτήτων, όπως η ανάγνωση και γραφή, η αριθμητική και οι ψηφιακές ικανότητες. Αφετέρου, θα θεσπίζει μέτρα σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να προβλέπουμε καλύτερα τις ανάγκες σε δεξιότητες και να βελτιώσουμε την αναγνώριση των τίτλων σπουδών.

Η Ελλάδα

Στην Ελλάδα έχουν προγραμματιστεί πάνω από 100 εκδηλώσεις σε όλη τη χώρα στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού. Η χώρα μας έχει μακρύ δρόμο να διανύσει, προκειμένου να προσεγγίσει τις ευρωπαϊκές επιδόσεις σε επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων. Η Ελλάδα έχει τη χειρότερη επίδοση όσον αφορά τον αριθμό των νέων, ηλικίας 16 έως 24 ετών, που έχουν γνώσεις Προγραμματισμού. Συγκεκριμένα, μόλις το 8,7% των νέων – το χειρότερο ποσοστό σε όλη την Ευρώπη – έχουν γράψει ένα πρόγραμμα υπολογιστή με χρήση ειδικής γλώσσας Προγραμματισμού.

Η Ελλάδα απέχει μακράν από το μέσο Κοινοτικό όρο, που βρίσκεται στο 19,7% και βρίσκεται στο άλλο άκρο των βέλτιστων επιδόσεων της Φινλανδίας, όπου το ποσοστό των νέων ηλικίας, 16 έως 24 ετών, που έχουν γράψει ένα πρόγραμμα υπολογιστή με χρήση ειδικής γλώσσας Προγραμματισμού, ανέρχεται στο 37%. Τη δεύτερη θέση μεταξύ των χωρών της Ε.Ε., που διακρίνονται για τις επιδόσεις των νέων σε θέματα Προγραμματισμού, κατέχει η Μάλτα με ποσοστό 28%, ακολουθούμενη από τη Σουηδία και την Εσθονία με 25,6% έκαστη, με την Κροατία να έπεται σε απόσταση αναπνοής με 25,5%, και την Ισπανία να τη διαδέχεται με 25,2%.


Exit mobile version