Στα επίπεδα του 2019 έχει επιστρέψει η ακτοπλοϊκή επιβατική κίνηση στις Κυκλάδες και σε μεγάλο μέρος των Δωδεκανήσων τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Προορισμοί όπως η Νάξος, η Πάρος και η Πάτμος έχουν μάλιστα τον Ιούλιο και το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου υπερβεί τις αφίξεις που είχαν τα αντίστοιχα διαστήματα του 2019.
Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα της “Καθημερινής”, η Κρήτη υπολείπεται σημαντικά της ανάκαμψης αυτής, αποδίδοντας όμως την εξέλιξη στην ύπαρξη της εναλλακτικής λύσης των αεροπορικών συνδέσεων.
Τη δική τους ξεχωριστή ιστορία γράφουν, επίσης, Μύκονος και Σαντορίνη, που γνωρίζουν επίσης πολύ ισχυρή ανάκαμψη όσον αφορά πάντοτε την ακτοπλοϊκή κίνηση.
Όλες οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο Αιγαίο δίνουν παρόμοια εικόνα, αν και τα τελευταία εικοσιτετράωρα έχουν αρχίσει να διαπιστώνουν μια σχετική στασιμότητα σε περαιτέρω κρατήσει αλλά και κάποιες πρώτες ακυρώσεις που αφορούν σε γκρουπ για τον Σεπτέμβριο.
Σε κάθε περίπτωση διατυπώνεται αισιοδοξία πως, απουσία δυσάρεστων εξελίξεων, η χρονιά θα είναι αρκετά καλή, τουλάχιστον σε σχέση με τις εκτιμήσεις που γίνονταν νωρίτερα φέτος. Υπενθυμίζεται πως πέρυσι η επιβατική κίνηση υποχώρησε κατά περίπου 53% σε σχέση με το 2019. Όσον αφορά όμως στα οικονομικά μεγέθη των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων, την αύξηση του κύκλου εργασιών συνοδεύει και μεγάλη αύξηση των τιμών των καυσίμων που επιβαρύνει σημαντικά τα λειτουργικά τους έξοδα. Επιπλέον, κατά την περυσινή χρονιά εκτιμάται πως χάθηκε τζίρος της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2019, γεγονός που οδήγησε σε σημαντικές ζημίες, συχνά και σε λειτουργικό επίπεδο.
Με πληροφορίες από την Καθημερινή