Δια θαλάσσης μεταφέρεται το 90% το παγκόσμιου εμπορίου

«H ελληνική ναυτιλία ως διπλωματική και γεωπολιτική πηγή
δύναμης» ήταν το θέμα της συζήτησης στο 3ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών με τη
συμμετοχή του Θανάση Μαρτίνου, managing Director, Eastern Mediterranean Maritime
Limited, του Αντώνη Παπαδημητρίου Προέδρου του Ιδρύματος Ωνάση, τηςCamille
Egloff Senior Partner& Managing Director, The Boston Consulting, του Ανδρέα
Χατζηγιάννη προέδρου της Ένωσης Κυπρίων Εφοπλιστών και του Γιώργου Προκοπίου,
Chairman, Dynagas LNG Partners. Τη συζήτηση συντόνισε ο καθηγητής Κώστας
Γραμμένος, Cass Business School.


Ο κ. Μαρτίνος αναφέρθηκε στη γεωπολιτική σημασία της
ελληνικής ναυτιλίας, ξεκινώντας με μια ιστορική αναδρομή από τον 7ο αιώνα π.Χ
με τους Μεγαρείς, φτάνοντας μέχρι τις μέρες μας. Επεσήμανε πόσο σημαντικός
υπήρξε ο ρόλος των ελληνικών πλοίων σε κρίσιμες ιστορικές περιόδους για την
Ελλάδα και την Ευρώπη, η οποία σταθερά αποκομίζει τεράστια οφέλη από την
ελληνική ναυτιλία.


Ο κ. Προκοπίου αναφέρθηκε στη δύναμη της ελληνικής ναυτιλίας
και στην τεράστια σημασία της για την ελληνική Οικονομία. Επεσήμανε ότι η
παγκοσμιοποίηση είναι συνώνυμη της ναυτιλίας και εξήγησε πώς η ελληνική
ναυτιλία γίνεται ο καλύτερος πρεσβευτής της χώρας μας σε παγκόσμιο επίπεδο. «Η
θάλασσα ενώνει τον κόσμο από τα αρχαία χρόνια και οι Έλληνες είχαν πάντοτε
πρωταγωνιστικό ρόλο στη θάλασσα» είπε. Χαρακτήρισε τις θαλάσσιες μεταφορές
θεμέλιο λίθο της δημιουργίας του κόσμου και επεσήμανε ότι ελληνικήναυτιλία
κατέχει το 25% των τάνκερ παγκοσμίως.


O κ. Αντώνης Παπαδημητρίου παρουσίασε και ανέλυσε τα στοιχεία
που αφορούν την παγκόσμια ναυτιλία. Επεσήμανε ότι το 90% του όγκου του διεθνούς
εμπορίου διακινείται δια θαλάσσης, τονίζοντας πόσο σημαντική είναι η συμβολή
του ελληνικού εφοπλισμού.


Η Camila Egloff υπογράμμισε ότι το 17% του παγκόσμιου στόλου
ανήκει σε Έλληνες, λέγοντας ότι το στοιχείο αυτό αποδεικνύει τη δυναμική της
ελληνικής ναυτιλίας. Παράλληλα, σημείωσε ότι η ανάπτυξή της είναι άμεσα
συνδεδεμένη με την ελληνική οικονομία καθώς η επίπτωση της σε αυτή φτάνει το
7%. Αναφέρθηκε επίσης στη ραγδαία ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά που αύξησε
κατακόρυφα τις εξαγωγές λέγοντας ότι το 2008 δεν είχε μια θέση στα 100 πρώτα
λιμάνια αλλά σήμερα βρίσκεται στην 38η θέση. «Οι ελληνικές ναυτιλιακές πρέπει
να κοιτάξουν στο μέλλον, στην ανάπτυξη ψηφιακών λύσεων, έτσι θα ανταπεξέλθουν
στον παγκόσμιο ανταγωνισμό και θα συνεχίσουν να ανθούν» σημείωσε.


Ο κ. Χατζηγιάννης μίλησε για την κοινωνική διάσταση της
ναυτιλίας λέγοντας ότι πρέπει να συνδεθεί με την κοινωνία. Παράλληλα ανέφερε
ότι τα πανεπιστήμια πρέπει να αποκτήσουν προσανατολισμό στον τομέα της
ναυτιλίας.






Exit mobile version