Η ετήσια έρευνα για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο στην Ελλάδα, του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, καταγράφει μια ουσιαστική ανάπτυξη της τάξης του 10% για το 2015 και θετικές προοπτικές για το 2016.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 43% των Ελλήνων εκτιμά ότι οι online αγορές θα αυξηθούν το 2016 σε σχέση με το 2015, ενώ μόλις το 19% αναφέρει το αντίθετο.
Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα στην ιστοσελίδα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, το 25% των online αγοραστών οι αγορές μέσω internet αντιπροσωπεύουν την πλειοψηφία (πάνω από το 50%) των συνολικών τους αγορών.
Στις δυο πρώτες θέσεις επιλογής online αγορών, βρίσκουμε ταξιδιωτικές και τουριστικές υπηρεσίες, ενώ τα εξαρτήματα και ο εξοπλισμός ηλεκτρονικού υπολογιστή είναι στην τρίτη θέση.
Οι συνήθειες των Ελλήνων
-
Οι Έλληνες online αγοραστές, επιλέγουν να ψωνίζουν από το κινητό και για πρώτη φορά το τηλέφωνο έχει ξεπεράσει το laptop, με το 89% να το αναφέρει ως τρόπο πρόσβασης στο Internet, ενώ ο σταθερός Η/Υ είναι στην τέταρτη θέση με μόλις 60%.
- Οι καταναλωτές κάνουν το 33% των offline αγορών, αφού πραγματοποιήσουν αναζήτηση στο internet.
- Το 16% των online αγορών γίνεται, αφού ο καταναλωτής επισκεφθεί τα καταστήματα.
- Οι κύριες πηγές πληροφόρησης πριν αγοράσουν online είναι, οι ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών (72% από 63% το 2014), τα websites των εταιριών (62%) και τα review pages (52%).
- Οι τρεις κύριοι λόγοι πραγματοποίησης online αγορών σχετίζονται με τιμές και τις προσφορές.
- Οι καταναλωτές αναφέρουν την εύρεση καλύτερων τιμών (66%), την άμεση σύγκριση προϊόντων και τιμών (53% από 39% το 2014), αλλά και την εύκολη εύρεση προσφορών (38% από 30% το 2014).