Η επόμενη ημέρα του ελληνικού Δημοσίου ξεκινά με την υλοποίηση του έργου CRM, δήλωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου μιλώντας στο Action 24 για τον εκσυγχρονισμό του gov.gr.
Από την επόμενη εβδομάδα έρχονται οι πρώτες αλλαγές, όπως «η σφραγίδα της Σύμβασης της Χάγης, μία σφραγίδα η οποία ταλαιπωρεί πολλούς Έλληνες του εξωτερικού, της ομογένειας που τρέχουν στα προξενεία, αλλά και διάφορες βεβαιώσεις και πιστοποιητικά για πολύτεκνους», τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
«Υπάρχει μια σειρά έργων που είναι έτοιμα- τα οποία είναι ώριμα να βγουν σιγά -σιγά. Το πιο σημαντικό είναι ότι μέχρι σήμερα για να δοθούν γρήγορές και άμεσες λύσεις, προστέθηκαν μικρές εφαρμογές πάνω σε έναν βασικό πυρήνα» συμπλήρωσε.
Για το νέο CRM του Δημοσίου
« Ξεκίνησε το πολύ σημαντικό έργο, το νέο CRM του Δημοσίου. Στην ουσία είναι ένας πολύ πιο στιβαρός πυρήνας που θα μπορέσει να σηκώσει τα πάντα γύρω από το ελληνικό δημόσιο και να δώσει πολύ πιο άμεσες και γρήγορες υπηρεσίες. Να σας δώσω ένα παράδειγμα:
Σήμερα στις διαλειτουργικότητες που έχουμε -στο πώς επικοινωνούν τα συστήματα ή τα υπουργεία μεταξύ τους ακόμη και ηλεκτρονικά – διακινούμε έγγραφα. Το πιο σημαντικό είναι να μη διακινούμε ηλεκτρονικά έγγραφα, αλλά έχοντας μία βάση δεδομένων των πολιτών να διακινούμε δεδομένα. Αυτό θα διευκολύνει πολύ τη ζωή μας, στο να μπορούμε να δίνουμε εμείς την έγκριση από το κινητό μας σε οποιαδήποτε υπηρεσία ζητά το παραμικρό », σημείωσε.
Επίσης ρωτήθηκε εάν θα καταργηθούν τα pdf μεταξύ των υπηρεσιών και εάν θα υπάρξει άλλη μορφή. «Το σημαντικό είναι να καταργήσουμε και διάφορα πιστοποιητικά τα οποία δεν χρειάζονται .Για ποιοn λόγο να πρέπει να πιστοποιήσεις ακόμη και σε pdf πχ τη γέννηση κάποιου .Το ίδιο το Δημόσιο μπορεί να ανακαλέσει δεδομένα στις βάσεις δεδομένων που έχει και να δει όσα στοιχεία θέλει » τόνισε.
O όρος CRM εμφανίσθηκε για πρώτη φορά στις αρχές της δεκαετίας του ’90 και μέχρι σήμερα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τις πρακτικές αλλά και το λογισμικό μέσω του οποίου μία επιχείρηση (στην προκειμένη περίπτωση το ελληνικό δημόσιο) κατανοεί και εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες των πελατών της.
Για το myHealth
Τέλος ο υπουργός μίλησε και για το myHealth, σημειώνοντας ότι «από οποιοδήποτε σημείο, με την έγκρισή μας, να μπορεί κάποιος γιατρός και κάποιο νοσοκομείο να βλέπει τι φαρμακευτική αγωγή ακολουθούμε, παλιές μας εξετάσεις. Γίνεται σήμερα σε έναν βαθμό από το myHealth αλλά θα επεκταθεί σε όλη την δημόσια υγεία».
Ο υπουργός έκανε λόγο για την ψηφιοποίηση του ΕΦΚΑ και την τεχνητή νοημοσύνη που μπορούν να λειτουργήσουν συνδυαστικά, ώστε «να επισπεύσουμε διαδικασίες όπως ο ΕΦΚΑ και το Κτηματολόγιο, όπου στα υποθηκοφυλακεία πρέπει να ψηφιοποιηθούν 600 εκατ. χαρτιά. Αν δεν βρούμε μηχανισμούς αυτό να το κάνουμε με άλλους τρόπους -όπως η τεχνητή νοημοσύνη- θέλουμε περίπου 120 χρόνια».
Για την κυβερνοασφάλεια επεσήμανε ότι είναι από «τα πιο σημαντικά θέματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Θα πρέπει ως χώρα να αποκτήσουμε μία εθνική στρατηγική για την κυβερνοασφάλεια, έναν φορέα ο οποίος θα έχει την εποπτεία, θα δίνει τις προδιαγραφές, τις οδηγίες και πολιτικές για την κυβερνοασφάλεια σε κάθε έναν φορέα του Δημοσίου. Αυτός ο οργανισμός θα είναι ένα από τα πρώτα νομοθετήματα που θα φέρουμε ως υπουργείο, ο οποίος θα ελέγχει, θα ενημερώνει για ενημερώσεις, αναβαθμίσεις συστημάτων και πιθανώς να βάζει και ποινές σε φορείς του Δημοσίου που δεν ακολουθούν την εθνική στρατηγική».