«Μάστιγα» οι τηλεφωνικές απάτες. Αυξάνονται με ιλιγγιώδη ρυθμό οι καταγγελίες πολιτών για επιτήδειους που προσπαθούν να τους εξαπατήσουν με σκοπό να αποσπάσουν προσωπικά στοιχεία και να «ξαφρίσουν» τραπεζικούς λογαριασμούς.
Πότε στο «όνομα» του ΔΕΔΔΗΕ, πότε της ΑΑΔΕ κ.α. στόχος τους είναι να… βάλουν χέρι σε αρχεία, να «σπάσουν» κωδικούς και να αρπάξουν χρήματα. Πολλοί είναι εκείνοι που έχουν πέσει θύματα εξαπάτησης και γι’ αυτό πρέπει όλοι να βρίσκονται σε εγρήγορση και να είναι επιφυλακτικοί όταν δέχονται «περίεργα» τηλεφωνήματα και μηνύματα.
Ακόμη και η ΑΑΔΕ στέλνει ενημερωτικά e-mail εφιστώντας την προσοχή για κακόβουλα λογισμικά, αλλά και για να μην ανοίγουμε αρχεία που ζητούν κωδικούς. «Παρακαλούμε για την άμεση προσοχή σας σε ηλεκτρονική αλληλογραφία που αποστέλλεται και αναγράφει ότι “η Εφορία υπολόγισε την φορολογική σας δήλωση και δικαιούστε επιστροφή φόρου», έγραφε το μήνυμα της ΑΑΔΕ πριν από μερικές ημέρες.
Με πρόσχημα το Power Pass
«Βροχηδόν» έχουν πέσει και οι καταγγελίες όλους τους προηγούμενους μήνες με πρόσχημα το Power Pass.
Μια τέτοια έκανε και η κα Ελπίδα μιλώντας στο enikos.gr, αφού επιτήδειος προσπάθησε να την εξαπατήσει στο… όνομα του ΔΕΔΔΗΕ.
Όπως είπε η κα Ελπίδα πριν από μερικές ημέρες δέχτηκε τηλεφώνημα από κάποιον κύριο, ο οποίος προσπάθησε να ταυτοποιήσει το ονοματεπώνυμο και τη διεύθυνσή της. Όταν τον ρώτησε τι θέλει, συστήθηκε, λέγοντας ένα όνομα και είπε ότι είναι τεχνικός του ΔΕΔΔΗΕ και ότι η κλήση καταγράφεται.
«Το έκανε ξεκάθαρα για να κερδίσει την εμπιστοσύνη μου ώστε να μην κλείσω το τηλέφωνο, καθώς ήμουν επιθετική απέναντί του», τόνισε η κα Ελπίδα και πρόσθεσε:
«Μου ανέφερε ότι υπάρχει το ποσό των 245 ευρώ που πρέπει να πιστωθεί από το Power Pass. Ρώτησε εάν έκανα τη διαδικασία της αίτησης μόνη μου ή με λογιστή και αν έχω ενημερωθεί μέσω e-mail. Τού απάντησα ότι δεν έχω κάποια σχετική ενημέρωση και τότε εκείνος είπε ότι τα χρήματα θα μπουν σε συγκεκριμένη τράπεζα. Όταν του ανέφερα ότι δεν διαθέτω λογαριασμό στο συγκεκριμένο πιστωτικό ίδρυμα, μού ζήτησε αριθμό IBAN και τράπεζα για να προχωρήσει τη διαδικασία».
Η κα Ελπίδα ψυλλιάστηκε ότι κάτι συμβαίνει και ζήτησε να της δώσει το όνομά του και ένα σταθερό τηλέφωνο για να επικοινωνήσει η ίδια μαζί του. Ήθελε να επιβεβαιώσει ότι ανήκει στον ΔΕΔΔΗΕ πριν δώσει τα προσωπικά στοιχεία της.
«Φυσικά όταν του ζήτησα τα στοιχεία, απλώς έκλεισε το τηλέφωνο», είπε η ίδια και επεσήμανε ότι «είναι πολύ πειστικοί όταν επικοινωνούν, αλλά το γεγονός ότι καλούν από κινητό και ώρες που οι υπηρεσίες είναι κλειστές, πρέπει να μας βάζουν αμέσως σε υποψία».