Bloomberg: «Εμπλοκή» στην πρώτη ιδιωτικοποίηση στην Ελλάδα

«Εμπλοκή» δημιουργήθηκε στην πρώτη συμφωνία ιδιωτικοποίησης στην Ελλάδα από το τρίτο πακέτο διάσωσης της χώρας μόλις μία ημέρα αφού η κυβέρνηση ανακοίνωσε την έγκριση της συμφωνίας.

Η ελληνική κυβέρνηση, η οποία εποπτεύει τις κρατικές πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων, δήλωσε ότι η Fraport AG και ο Ομίλος Κοπελούζου είχαν κερδίσει την εκμετάλλευση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40 χρόνια 1,2 δισ. ευρώ. Η Fraport σχολίασε αργότερα ότι η απόφαση ήταν «δεν ισοδυναμεί με τη σύναψη της σύμβασης, αλλά προσφέρει μια βάση για την επανάληψη των διαπραγματεύσεων.»

Η ελληνική κυβέρνηση «απάντησε» ότι είχε εγκρίνει τη σύμβαση με βάση τις προηγούμενες συμφωνίες, και ότι οποιαδήποτε προσπάθεια να επιδιώξει επαναδιαπραγμάτευση «δεν θα πρέπει να περιορίζεται στα ζητήματα που τίθενται από την εταιρεία.»

Η Fraport «εργάζεται προς μια θετική έκβαση», δήλωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας κ. Joerg Ματσάτσεκ.

Η συμφωνία αεροδρόμιο προορίζεται να είναι η πρώτη από μια σειρά ιδιωτικοποιήσεων που ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας συμφώνησε να αναλάβει σε αντάλλαγμα για το τρίτο πακέτο διάσωσης ύψους 86 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με την παρούσα πρόταση, η Fraport θα επενδύσει 1,4 δισ. ευρώ για την αναβάθμιση των αερολιμένων και θα καταβάλει επίσης ετήσια μίσθωση των 22,9 εκατ. ευρώ για τα αεροδρόμια, τα οποία περιλαμβάνουν και δημοφιλή νησιά όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη.

 

Ταμείο Επενδύσεων

Ο Αλέξης Τσίπρας ωστόσο όταν εξελέξη τον Ιανουάριο ήταν αντίθετος με την πώληση των περιουσιακών στοιχείων της χώρας και αναγκάστηκε να αντιστρέψει την προεκλογική του υπόσχεση ώστε να σφραγιστεί η συμφωνία διάσωσης.

Η συγκεκριμένη μετατόπιση έχει χωρίσει στα δύο το κυβερνών κόμμα και ο ΣΥΡΙΖΑ εξετάζει την προοπτική νέων εκλογών τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Σύμφωνα με την τελευταία συμφωνία, η τρίτη από το 2010, η Ελλάδα θα δημιουργήσει ένα επενδυτικό Ταμείο 50 δισ. ευρώ για να χρησιμοποιήσει ως πηγή εσόδων πάνω από 30 χρόνια. Το Ταμείο θα περιλαμβάνει κρατική περιουσία, μετοχές δημόσιων εταιρειών και των υποδομών, ανέφεραν Έλληνες αξιωματούχοι.

Μετά τη συμφωνία, η Ελλάδα καθορίζει προθεσμίες για δεσμευτικές προσφορές για να αγοράσουν μερίδια του ΟΛΠ Α.Ε., της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., της Rosco Α.Ε. και του ΟΛΘ…

Exit mobile version