Quantcast
Black Friday: Τι ψώνισαν φέτος οι Έλληνες καταναλωτές - Τι λένε στελέχη της αγοράς - enikonomia.gr
share

Black Friday: Τι ψώνισαν φέτος οι Έλληνες καταναλωτές – Τι λένε στελέχη της αγοράς

δημοσιεύτηκε:

Black Friday” χωρίς μεγάλες ουρές και ταλαιπωρία έκαναν την Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου οι Έλληνες.


Στη «σπασμένη» επισκεψιμότητα στα φυσικά καταστήματα -συγκριτικά με άλλες χρονιές- συνέλαβε και το «ξεχείλωμα» του θεσμού, καθώς κάποιες επιχειρήσεις παρέτειναν τις προσφορές και τις εκπτώσεις από εβδομάδα έως και μήνα.

Οι αλυσίδες τεχνολογίας που, παραδοσιακά, έχουν την… τιμητική τους τη «Μαύρη Παρασκευή» λειτούργησαν με διευρυμένο ωράριο, ανοίγοντας στις 8 π.μ. Παρότι είχαν αρκετό κόσμο, δεν σχηματίστηκαν μακροσκελείς ουρές και η κατάσταση ήταν ελεγχόμενη, αφού οι πωλητές είχαν παρατάξει στα ράφια πλήθος προϊόντων, για την άμεση εξυπηρέτηση του κοινού.

Δεν ήταν λίγοι οι καταναλωτές που είχαν κάνει έρευνα αγοράς και πήγαν στα καταστήματα αποφασισμένοι. Άλλωστε, τις προηγούμενες ημέρες τα ενημερωτικά e-mails από τις εταιρίες με τις προσφορές σε κινητά, τηλεοράσεις, ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ηλεκτρονικά παιχνίδια κ.λπ. έπεφταν “βροχή”.

Τι λένε στελέχη της αγοράς

Μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι σε συγκεκριμένες εταιρίες ένδυσης και υπόδησης έσπευσαν καταναλωτές κυρίως νεαρής ηλικίας για να αγοράσουν κατά 30% περίπου φθηνότερα αθλητικά ρούχα και παπούτσια.

Σε αλυσίδα καλλυντικών, στο κέντρο της Αθήνας, υπήρξε αυξημένη κινητικότητα και για να εξυπηρετηθεί γρήγορα ο κόσμος είχαν ανοίξει όλα τα ταμεία. Όπως μεταφέρουν στελέχη της αγοράς στην εφημερίδα «Ελεύθερο Τύπο», αρκετοί πελάτες ψώνισαν ακριβά αρώματα, αφού για κάποιες μάρκες η έκπτωση διαμορφωνόταν στο 40%.

Ελάχιστοι, ωστόσο, κρατούσαν περισσότερες από μία σακούλα, καθώς οι αγορές για την πλειονότητα ήταν επιλεκτικές. Αξιοσημείωτο είναι πως υπήρχαν περιπτώσεις καταστηματαρχών που είδαν τις διαδικτυακές τους πωλήσεις να σκαρφαλώνουν σε υψηλά επίπεδα -ακόμη και να τριπλασιάζονται σε σχέση με πέρυσι- πριν από το πέρας της ημέρας. Οι μεγαλύτερες ουρές, πάντως, παρατηρήθηκαν στα ΑΤΜ, καθώς από την Πέμπτη έχουν ξεκινήσει οι πληρωμές των συντάξεων (για ΙΚΑ, Δημόσιο, ΝΑΤ). Με την οικονομική στενότητα που διακρίνει τον μέσο Έλληνα, ελάχιστα από τα χρήματα της σύνταξης θα μπορούσαν να διατεθούν για την τόνωση της αγοράς, καθώς τη μερίδα του λέοντος την… τρώνε οι λογαριασμοί, ο ΕΝΦΙΑ κ.λπ.

Οι εκπτώσεις

Στο θεσμό συμμετείχαν εταιρίες από την πλειονότητα των κλάδων, π.χ. ένδυση και υπόδηση, υγεία και ομορφιά, εστίαση κ.λπ., με την έκπτωση σε κάποια προϊόντα και υπηρεσίες «κράχτες» να ξεπερνά ακόμη και το 90%. Σε γενικές γραμμές, βέβαια, οι εκπτώσεις κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα. Χαρακτηριστικά, αναφέρεται πως ορισμένες πολυεθνικές με ρούχα, παπούτσια, αξεσουάρ κ.λπ. διέθεσαν μερικά από τα προϊόντα τους κατά 25%-30% φθηνότερα.

Με πληροφορίες από την εφημερίδα “Ελεύθερο Τύπο”

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.