«Οι ναυτιλιακές εταιρείες με βάση την Ελλάδα είναι επιφυλακτικές πλέον λόγω του κλίματος ανασφάλειας που δημιουργεί η ελληνική κυβέρνηση», λέει ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σε συνέντευξη του στην online καθημερινή έκδοση Κυριακάτικης εφημερίδας.
Η θολή πολιτική της κυβέρνησης απέναντι στην ελληνική ναυτιλία έχει δημιουργήσει ένα αίσθημα ανασφάλειας στην ναυτιλιακή κοινότητα η οποία πιστεύει ότι ετοιμάζεται φοροεπιδρομή, πέρα από κάθε όριο, υπό τις προσταγές της γερμανοκρατούμενης οικονομικά Ευρώπης, η οποία θα πλήξει την ανταγωνιστικότητα της γαλανόλευκης βιομηχανίας που κυριαρχεί παγκοσμίως.
Δεν είναι τυχαίο ότι ο πρόεδρος της ΕΕ Ζ. Κ. Γιούνκερ στην τελευταία ομιλία του στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στο οποίο παρέστη ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, αναφέρθηκε, εκ νέου, στην ανάγκη πρόσθετης φορολόγησης των Ελλήνων εφοπλιστών. Άφησε δε να εννοηθεί ότι η πρόσθετη φορολόγηση των Ελλήνων εφοπλιστών, αντί να ήταν πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης, τέθηκε στις διαπραγματεύσεις από τους θεσμούς.
Το ξεκάθαρο μήνυμα των δανειστών της Ελλάδας και η ομιχλώδης συμπεριφορά της ελληνικής κυβέρνησης πάνω στο θέμα αυτό, ήταν ο λόγος που ώθησε την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών να πάρει την πρωτοβουλία και το «παιχνίδι επάνω της» προκειμένου να καταδείξει στους θεσμούς ότι το ελληνικό φορολογικό πλαίσιο το οποίο διέπει τη ναυτιλία συνάδει με τη φορολογική νομοθεσία των κρατών μελών της ΕΕ και δεν υπάρχει ειδική μεταχείριση.
Στο πλαίσιο αυτό η ΕΕΕ απέστειλε επιστολή στον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν-Κλοντ Γιούνγκερ αναλύοντάς του ακριβώς όλα όσα ισχύουν στην Ελλάδα και κάνοντας σύγκριση με τα άλλα ευρωπαϊκά φορολογικά συστήματα.
«Από την παρατήρηση των στοιχείων επιβολής φόρου ανά gross tonnage (υ.σ: ήτοι ολική χωρητικότητα του πλοίου σαν το μικτό βάρος στα φορτηγά οχήματα) ή net tonnage (το καθαρό φορτίο) προκύπτει ότι τα φορολογικά συστήματα δεν παρουσιάζουν μεγάλες διαφορές τους ως προς την συνολική επιβάρυνση του πλοίου/πλοιοκτήτριας εταιρείας» επισημαίνεται σε έγγραφο της ΕΕΕ:
«Εν συγκρίσει μάλιστα το ελληνικό μοντέλο εμπεριέχει μεγαλύτερη φορολογική επιβάρυνση του πλοίου/πλοιοκτήτριας εταιρείας, τόσο εκ των υψηλών συντελεστών φορολόγησης όσο και εκ της χρήσης των κόρων ολικής χωρητικότητας ως μονάδα μέτρησης για την επιβολή του φόρου, γεγονός που οδηγεί σε υψηλότερες καταγεγραμμένες χωρητικότητες σε σχέση με το net tonnage, μονάδα μέτρησης χωρητικότητας που χρησιμοποιούν αρκετά ευρωπαϊκά συστήματα.»
Τα λόγια του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θόδωρου Βενιάμη είναι ενδεικτικά της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί:
«Οι ναυτιλιακές εταιρείες με βάση την Ελλάδα είναι επιφυλακτικές πλέον λόγω του κλίματος ανασφάλειας που δημιουργεί η ελληνική κυβέρνηση. Γιατί κανείς δεν βγαίνει να ξεκαθαρίσει ότι δεν θα επιβαρυνθεί η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας και ότι η Ελλάδα στηρίζει τη ναυτιλιακή της βιομηχανία; Μόνο με μία δήλωση του πρωθυπουργού θα είχε αποκατασταθεί το κλίμα εμπιστοσύνης».