Η έλλειψη ρευστότητας και το κλείσιμο των τραπεζών προκαλεί επιπλέον αρρυθμίες σήμερα στην αγορά καυσίμων παρά το γεγονός ότι, όπως τονίζεται από όλες τις πλευρές της αγοράς, η επάρκεια είναι εξασφαλισμένη μέσω των αποθεμάτων που επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών 90 ημερών αλλά και των εισαγωγών που είναι προγραμματισμένες.
Σε αρκετά πρατήρια τα καύσιμα έχουν εξαντληθεί, η ζήτηση στα υπόλοιπα που έχουν αποθέματα είναι αυξημένη και το πρόβλημα που αναφύεται είναι οι δυσκολίες των πρατηριούχων στην πληρωμή των παραγγελιών προκειμένου να ανεφοδιάσουν τα πρατήριά τους.
Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο πολλά πρατήρια δεν δέχονται πληρωμή με πιστωτικές κάρτες καθώς χρειάζονται ρευστό για να καλύψουν τις ανάγκες τους, κάτι που φέρνει όμως σε αδιέξοδο όσους καταναλωτές δεν διαθέτουν μετρητά.
Η κατάσταση αναμένεται να ομαλοποιηθεί με τη σταδιακή λειτουργία των ΑΤΜ αλλά και της ηλεκτρονικής τραπεζικής.
Διαφορετική είναι ωστόσο η εικόνα στα ιδιολειτουργούμενα από τις εταιρίες εμπορίας πρατήρια (είναι περίπου 1200 σε όλη τη χώρα) όπου ο ανεφοδιασμός γίνεται μέχρι στιγμής απρόσκοπτα.
Παρά την αυξημένη ζήτηση οι τιμές των καυσίμων κυμαίνονται μέχρι στιγμής στα επίπεδα των προηγούμενων ημερών.
Πηγές της αγοράς ανέφεραν ότι υπάρχει το φαινόμενο, ορισμένα πρατήρια που πωλούσαν φθηνά (εφόσον φυσικά έχουν καύσιμα) να ανέβασαν τις τιμές κατά 1 – 2 λεπτά το λίτρο, πρόσθεταν ωστόσο ότι το ερώτημα είναι πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση αν περιοριστεί ο αριθμός των πρατηρίων που διαθέτουν καύσιμα.
Σε σχετική ανακοίνωση η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών επισημαίνει ότι:
Σε σχέση με τη σωρεία προβλημάτων που έχει δημιουργηθεί με το κλείσιμο
1. Αυτή τη στιγμή υπάρχει πλήρης επάρκεια καυσίμων στα διυλιστήρια
και ο εφοδιασμός των πρατηρίων υγρών καυσίμων έχει ξεκινήσει. Κανένας πανικός δεν δικαιολογείται.
2. Λόγω κλεισίματος των τραπεζών, πολλά πρατήρια αδυνατούν να δεχτούν πληρωμές με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες. Η ΟΒΕ ζήτησε την παρέμβαση της Γ.Γ. Εμπορίου, ώστε να λυθεί το πρόβλημα από την Κυβέρνηση με τις τράπεζες και για το λόγο αυτό ζητάμε την κατανόηση του καταναλωτικού κοινού.
3. Η ΟΒΕ καταδικάζει τυχόν φαινόμενα κερδοσκοπίας και συστήνουμε στους καταναλωτές σε όσες περιπτώσεις διαπιστώνουν υπερβολικές τιμές σε σχέση με τις μέσες τιμές άλλων πρατηρίων, να καταγγέλλουν τα φαινόμενα αυτά στη Γ.Γ. Προστασίας Καταναλωτή στο τηλ. 1520.