Quantcast
Αραχωβίτης : Και τώρα... μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης και όχι μοντέλα περασμένης 10ετίας με κέρδη για ορισμένους - enikonomia.gr
share

Αραχωβίτης : Και τώρα… μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης και όχι μοντέλα περασμένης 10ετίας με κέρδη για ορισμένους

δημοσιεύτηκε:

Στη «βιώσιμη ανάπτυξη» θα στηριχθεί το νέο παραγωγικό μοντέλο της κυβέρνησης, σε αντίθεση με το μοντέλο της προηγούμενης 10ετίας που ήταν «μοντέλο άυλης οικονομίας που παρήγαγε κέρδη ενδεχομένως για άλλους» τονίζει ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Σταύρος Αραχωβίτης.

O κ. Αραχωβίτης σημειώνει πως μετά την έξοδο από τα μνημόνια και την επίλυση του ονοματολογικού της ΠΓΔΜ, η κυβέρνηση δείχνει έτσι να στρέφει πλέον την «αιχμή του δόρατος» στην πραγματική ανάπτυξη με στρατηγική την ενίσχυση της οικονομίας αναδεικνύοντας ότι είναι «παραγωγικό και βιώσιμο», δηλαδή πρωταγωνιστής γίνεται μεταξύ των άλλων «ο πρωτογενής τομέας, η μεταποίηση των τροφίμων και η σύνδεση με τον τουρισμό».

Συγκεκριμένα ο κ. Αραχωβίτης αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ:

«Δεν πρέπει να γυρίσουμε στο μοντέλο της προηγούμενης 10ετίας, όπου εκεί ήταν ένα μοντέλο άυλης οικονομίας, που παρήγαγε κέρδη ενδεχομένως για κάποιους, χωρίς να έχει παραγωγική πραγματική βάση. Ποιο ήταν λοιπόν το αποτέλεσμα της προηγούμενης 10ετίας; Η χρεοκοπία της χώρας. Σε αυτό το μοντέλο δεν θέλουμε να γυρίσουμε. Ήδη για το 2017 τα στοιχεία που έχουμε, είναι ότι οι εξαγωγές για το 11μηνο περιμένουμε να βγει ο Δεκέμβρης, να έχουμε εικόνα του 12μήνου, ήδη από το 11μηνο έχουμε περάσει τα 30 δισεκατομμύρια εξαγωγές και πάμε για χρονιά ρεκόρ στην ιστορία της χώρας στις εξαγωγές. Χωρίς πετρελαιοειδή. Μιλάμε για προϊόντα που παράγονται πραγματικά στη χώρα».

Για τον υπουργό η στρατηγική σε ό,τι αφορά την αγροτική προοπτική πρέπει να στηριχτεί κυρίως στην «ποιότητα». «Γίνεται με σχέδιο και στήριξη σε συγκεκριμένους τομείς, εκεί που η χώρα μπορεί να έχει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα» υπογράμμισε, και αναρωτήθηκε: «Και ποιο είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα; Είναι η ποιότητα. Είναι το Brand που έχουν τα προϊόντα μας. Η φήμη που έχουν η φέτα μας, το ελαιόλαδο, τα ροδάκινα, τα μέλια, τα αρωματικά, ο κρόκος, και μια σειρά άλλα προϊόντα, τα οποία είναι πασίγνωστα στον κόσμο. Κι εμείς δεν μπορούμε να καρπωθούμε αυτή την υπεραξία. Άρα λοιπόν αυτό που κάνουμε συστηματικά τα τελευταία χρόνια, είναι να δώσουμε, να επενδύσουμε ακριβώς εκεί στη δημιουργία υπεραξία».

Μείωση του κόστους

Στο ερώτημα πώς μπορεί να γίνει αυτό ο κ. Αραχωβίτης τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Η μείωση του κόστους είναι ένα κομμάτι. Συμπίεση δεν μπορεί να γίνει ακριβώς λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που έχει η Ελλάδα. Δεν έχει τους απέραντους κάμπους, τις μεγάλες εκμεταλλεύσεις, τις φάρμες δηλαδή. Έχει όμως μια τεράστια ποικιλομορφία ανάγλυφου, που δίνει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Θα σας πω μόνο το εξής: Την ποικιλία που υπάρχει στα ελληνικά τυριά. Δείτε πόσα τυριά υπάρχουν διαφορετικά. Εκτός από την ναυαρχίδα μας τη φέτα, πόσα διαφορετικά τυριά παράγονται στη χώρα».

Που έγκειται το μυστικό αναρωτήθηκε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και πρόσθεσε: «Έγκειται σε δύο πράγματα: Το πρώτο είναι η ποικιλομορφία του τοπίου, Κάθε τόπος δίνει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, ιδιαίτερες γεύσεις. Και δεύτερον αυτή η γεωγραφική απομόνωση, οδήγησε τις ομάδες πληθυσμών, να αναπτύξουν μια δικιά τους τεχνική, για να παρασκευάσουν με το γάλα που είχαν, ένα διαφορετικό είδος τυριού. Αυτό δεν το συναντάς εύκολα. Από το Κατίκι Δομοκού στη γραβιέρα της Νάξου, στη γραβιέρα της Κρήτης, στην Ήπειρο το μετσοβόνε και μια σειρά άλλων τυριών… Αυτό λοιπόν προσπαθούμε να αναδείξουμε και να επενδύσουμε εκεί».

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.