To “χρυσό” στη λίστα με τα πολυτιμότερα brands για το 2015 κατακτά η Apple, η οποία, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, αναδεικνύεται στη μάρκα με τη μεγαλύτερη αξία παγκοσμίως, στην κατάταξη της Interbrand. Με αξία (brand value) $170,276 δις, η Apple όχι μόνο κατάφερε να ηγηθεί, για τρίτη συνεχή χρονιά, της σχετικής κατάταξης, αλλά βελτίωσε την αξία της επωνυμίας της κατά 43% έναντι του 2014.
Να σημειωθεί ότι το 2013 η Apple κατέλαβε την πρωτιά στην κατάταξη με τα πολυτιμότερα brands ανά τον κόσμο, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα Best Global Brands της Interbrand, καταφέρνοντας να εκθρονίσει την Coca-Cola από την κορυφή, για πρώτη φορά μετά από 13 χρόνια.
Η λίστα με τα πολυτιμότερα έχει έντονο τεχνολογικό “χρώμα”, αφού εκτός της Apple, που κατέλαβε τα πρωτεία, στη δεύτερη θέση της λίστας με τα πιο πολύτιμα brands του κόσμου για το 2015 βρέθηκε η Google, με αξία $120,31 δις, ενισχυμένη κατά 12% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.
Την τρίτη θέση της κατάταξης αποσπά η Coca-Cola με αξία brand $78,42 δις δολάρια, έχοντας, ωστόσο, χάσει 4% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Στην τέταρτη θέση ακολουθεί η Microsoft, με αύξηση 11% και αξία επωνυμίας $67,67 δις, με την IBM να ακολουθεί στην πέμπτη με αξία $65,1 δις, με την αξία του brand της τελευταίας να έχει υποχωρήσει, πάντως, κατά 11% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.
Η πρώτη δεκάδα
Την πρώτη δεκάδα, παγκοσμίως, με τα πολυτιμότερα brands σε αξία καταλαμβάνουν οι Toyota Motor, Samsung Electronics, General Electric, McDonald’s και η Amazon.
Η νέα έκθεση της Interbrand, η οποία μετρά το επίπεδο αξίας της εμπορικής ετικέτας, αναδεικνύει τον κυρίαρχο ρόλο των τεχνολογικών brands, αφού τις έξι από τις δέκα κορυφαίες θέσεις καταλαμβάνουν εταιρείες του ευρύτερου κλάδου της τεχνολογίας.
Οι εταιρείες τεχνολογίας έχουν συνολικά δυναμική παρουσία στη λίστα με τα πολυτιμότερα brands του κόσμου, καθώς στη 13η θέση βρίσκεται η Intel, στη 15η η Cisco και στη 16η η Oracle, ενώ η HP καταλαμβάνει τη 18η, με το Facebook να καταλαμβάνει την 23η, η SAP την 26η και το e-Bay την 32η.
Να σημειωθεί ότι τα κριτήρια, που λαμβάνει υπόψη της η μελέτη, είναι η αξία του εμπορικού ονόματος, η οποία καθορίζεται από την οικονομική απόδοση, την επιρροή στην καταναλωτική συμπεριφορά και την ικανότητα εξασφάλισης κερδών. Δηλαδή, η αποτίμηση των παραπάνω εταιρειών αποδίδει το κόστος αγοράς του εμπορικού σήματος των εταιρειών και όχι βέβαια τη συνολική αποτίμηση της εταιρείας.
Να σημειωθεί ότι το προϊόν της έρευνας Top 100 brands, που καταρτίζει η Interbrand Corp, έχει μεγάλη βαρύτητα στο διεθνή επιχειρηματικό κόσμο.