Σε εφαρμογή τίθεται η διευθέτηση διαφορών για επιχειρήσεις που εμπλέκονται σε καρτέλ με απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τον τρόπο λειτουργίας της διαδικασίας.
Η έκδοση της απόφασης τη δεδομένη χρονική στιγμή σε συνδυασμό με το ότι η εκδίκαση της υπόθεσης των καρτέλ των κατασκευαστικών εταιρειών έχει αναβληθεί για τις 26 Σεπτεμβρίου 2016, σημαίνει ότι οι εμπλεκόμενες σε αυτό εταιρείες προλαβαίνουν να υποβάλουν αίτημα υπαγωγής στη διευθέτηση διαφορών.
Η ενεργοποίηση της διαδικασίας διευθέτησης διαφορών, που μεταφράζεται, σύμφωνα με την Καθημερινή, σε μείωση των προστίμων των εταιρειών σε ποσοστό 15%, σημαίνει ταυτόχρονα και την ενεργοποίηση νόμου που παρέχει ιδιότυπη ασυλία σε επιχειρήσεις και άλλα οικονομικά εγκλήματα.
Η Επιτροπή, συνέταξε ενημερωτικό οδηγό, όπου με 26 ερωτήσεις απαντήσεις, εξηγεί τη διαδικασία.
Η διαδικασία διευθέτησης διαφορών αφορά στις περιπτώσεις που επιχειρήσεις ή ενώσεις επιχειρήσεων παραδέχονται, εκούσια και ανεπιφύλακτα, τη συμμετοχή τους σε οριζόντια καρτελική σύμπραξη, κατά παράβαση του άρθρου 1 του ν. 3959/2011 ή/ και του άρθρου 101 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ), και διευκολύνουν, με τον τρόπο αυτό, τη διαδικασία διαπίστωσης της παράβασης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Στις περιπτώσεις αυτές χορηγείται μείωση του προστίμου κατά 15% υπό ορισμένες προϋποθέσεις.
2. Ποιο είναι το νομικό πλαίσιο που διέπει τη διαδικασία διευθέτησης διαφορών;
Στα άρθρα 25α και 14 παρ. 2 περ. ιδ (εε) του ν. 3959/2011, τα οποία εισήχθηκαν στον ν. 3959/2011 με το άρθρο 105 του ν. 4389/2016 (ΦΕΚ Ά 94 27.5.2016) προβλέφθηκε για πρώτη φορά η δυνατότητα της Επιτροπής Ανταγωνισμού (ΕΑ) να θεσπίσει το κανονιστικό πλαίσιο που διέπει τη διαδικασία διευθέτησης διαφορών. Με την υπ’ αριθ. 628/2016 Απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις διεξαγωγής της διαδικασίας και εξειδικεύονται οι αναγκαίες λεπτομέρειες που συνδέονται με αυτή.
3. Ποιος είναι ο σκοπός της διαδικασίας διευθέτησης διαφορών; Ποια είναι τα οφέλη;
Σκοπός της διαδικασίας διευθέτησης διαφορών είναι η απλοποίηση και επιτάχυνση της διοικητικής διαδικασίας έκδοσης αποφάσεων από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για παραβάσεις του άρθρου 1 του ν. 3959/2011 ή/και του άρθρου 101 ΣΛΕΕ, καθώς και ο περιορισμός του αριθμού των προσφυγών που ασκούνται κατά των αποφάσεων της Επιτροπής ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών. Με τον τρόπο αυτό παρέχεται η δυνατότητα στην Επιτροπή να εξετάζει περισσότερες υποθέσεις με τους ίδιους πόρους και με λιγότερη διοικητική επιβάρυνση και να αυξάνει, έτσι, τον αποτρεπτικό χαρακτήρα της δράσης της και να ενισχύει, συγχρόνως, το ενδιαφέρον των πολιτών για την αποτελεσματική και έγκαιρη τιμωρία των παραβατών.
4. Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να υπαχθεί μια επιχείρηση στη διαδικασία διευθέτησης;
Οι επιχειρήσεις ή ενώσεις επιχειρήσεων για τις οποίες διεξάγονται έρευνες για συμμετοχή σε οριζόντια καρτελική σύμπραξη και σε βάρος των οποίων έχουν συλλεχθεί αποδεικτικά στοιχεία και έχει στοιχειοθετηθεί παράβαση του άρθρου 1 του ν. 3959/2011 ή/και του άρθρου 101 ΣΛΕΕ, θα πρέπει να αναγνωρίσουν οριστικά και ανεπιφύλακτα τη συμμετοχή τους στην παράβαση και την ευθύνη τους από αυτή και να παραιτηθούν από το δικαίωμά τους να λάβουν πλήρη πρόσβαση στον διοικητικό φάκελο της υπόθεσης και από το δικαίωμα ακρόασης στη συζήτηση ενώπιον της ΕΑ, ώστε να δικαιολογείται η μείωση του προστίμου που επιβάλλεται από την Επιτροπή.
5. Ποιους παράγοντες εκτιμά η Επιτροπή Ανταγωνισμού για την υπαγωγή σε διαδικασία διευθέτησης;
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού διαθέτει ευρεία διακριτική ευχέρεια να αποφασίζει ποιες υποθέσεις οριζοντίων καρτελικών συμπράξεων προσφέρονται για υπαγωγή στη διαδικασία διευθέτησης διαφορών και ποιες όχι. Κατά την εν λόγω αξιολόγηση εκτιμώνται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού παράμετροι όπως ιδίως:
• η ειλικρινής πρόθεση των ενδιαφερομένων επιχειρήσεων να υπαχθούν στη διαδικασία,
• ο αριθμός των ενδιαφερομένων επιχειρήσεων και ο βαθμός συμμετοχής καθεμιάς στην παράβαση,
• ο βαθμός αμφισβήτησης των πραγματικών περιστατικών, της νομικής τους αξιολόγησης, της συμμετοχής και της ευθύνης από μέρους των ενδιαφερομένων επιχειρήσεων,
• οι τυχόν μη συγκλίνουσες θέσεις των ενδιαφερομένων επιχειρήσεων,
• ο αριθμός των αιτημάτων υπαγωγής στο Πρόγραμμα Επιείκειας που έχουν υποβληθεί κατά την εξέταση της συγκεκριμένης υπόθεσης,
• η συνδρομή τυχόν επιβαρυντικών περιστάσεων,
• ο προσδοκώμενος βαθμός επίτευξης διαδικαστικής αποτελεσματικότητας, δηλαδή ο βαθμός επιτάχυνσης και απλοποίησης της διαδικασίας έκδοσης απόφασης σε συγκεκριμένη υπόθεση, εφόσον αυτή υπαχθεί στη διαδικασία διευθέτησης διαφορών.
6. Σε ποιον ανήκει η πρωτοβουλία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υπαγωγή στη διαδικασία;
Η πρωτοβουλία για την υπαγωγή σε διαδικασία διευθέτησης διαφορών ανήκει στις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις. Οι επιχειρήσεις μπορούν να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για την υπαγωγή στη διαδικασία κατά το στάδιο διερεύνησης της υπόθεσης από τη ΓΔΑ που προηγείται της κοινοποίησης Εισήγησης. Σε περίπτωση που έχει ήδη κοινοποιηθεί στα μέρη η σχετική Εισήγηση, οι επιχειρήσεις μπορούν να εκδηλώσουν γραπτώς το ενδιαφέρον τους να πραγματοποιήσουν συνομιλίες για τη διευθέτηση της διαφοράς, το αργότερο 35 ημέρες πριν από τη συζήτηση της υπόθεσης ενώπιον της ΕΑ.
7. Σε ποιες προπαρασκευαστικές ενέργειες μπορούν να προβούν τα μέρη και η Επιτροπή προς εκκίνηση της διαδικασίας διευθέτησης;
Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις μπορούν να επικοινωνούν με τη ΓΔΑ (κατά το στάδιο πριν από την ανάθεση της υπόθεσης σε Εισηγητή) ή με τον αρμόδιο Εισηγητή (κατά το στάδιο μετά την ανάθεση της υπόθεσης σε Εισηγητή), προκειμένου να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για την υπαγωγή σε διευθέτηση.
Αν εκδηλωθεί ενδιαφέρον από μια επιχείρηση, η ΓΔΑ ή ο αρμόδιος Εισηγητής, αντίστοιχα, μπορούν να ενημερώσουν όλες τις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις σχετικά με τη δυνατότητα εκδήλωσης ενδιαφέροντος και να τις καλέσουν, εντός προθεσμίας 10 τουλάχιστον ημερών, να εκφράσουν γραπτώς την πρόθεσή τους να υπαχθούν σε διαδικασία διευθέτησης.
8. Σε ποιον ανήκει η απόφαση για την εκκίνηση ή/και τη διακοπή της διαδικασίας διευθέτησης διαφορών;
Η απόφαση για την εκκίνηση ή μη της διαδικασίας διευθέτησης διαφορών ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Η Επιτροπή αποφασίζει την εκκίνηση ή μη της διαδικασίας αυτής, ή/και τη διακοπή της, οποιαδήποτε στιγμή. Κατά την εκκίνηση της διαδικασίας, η Επιτροπή προτεραιοποιεί την υπόθεση και την αναθέτει σύμφωνα με την προβλεπόμενη στο νόμο διαδικασία σε Εισηγητή (εφόσον η υπόθεση δεν είναι ήδη χρεωμένη), ο οποίος και εξουσιοδοτείται να διεξάγει διμερείς συσκέψεις με τα ενδιαφερόμενα μέρη.
9. Ποιος είναι ο στόχος και το αντικείμενο των διμερών συσκέψεων;
Στις διμερείς συσκέψεις κάθε επιχείρηση που συμμετέχει στη διαδικασία διευθέτησης ενημερώνεται σχετικά με τα σημαντικότερα στοιχεία της υπόθεσης. Τα στοιχεία αυτά είναι:
• Τα ελεγχόμενα πραγματικά περιστατικά και ο νομικός τους χαρακτηρισμός στο πλαίσιο διαπίστωσης της παράβασης,
• Η βαρύτητα και η διάρκεια της ερευνώμενης σύμπραξης,
• Η συμμετοχή και η απόδοση ευθυνών στη συγκεκριμένη επιχείρηση,
• Τα κύρια αποδεικτικά στοιχεία στα οποία βασίζονται οι αποδιδόμενες παραβάσεις,
• Ο υπολογισμός του εύρους του ενδεχόμενου προστίμου στη συγκεκριμένη επιχείρηση.
Στο πλαίσιο των διμερών συσκέψεων διερευνάται και η δυνατότητα συναντίληψης μεταξύ της Επιτροπής και κάθε επιχείρησης επί της παράβασης που θα διαπιστωθεί, προκειμένου να επιτευχθεί διαδικαστική αποτελεσματικότητα. Ωστόσο, η Επιτροπή δεν διαπραγματεύεται με τις ελεγχόμενες επιχειρήσεις το ζήτημα της ύπαρξης της παράβασης και της επιβολής των κατάλληλων κυρώσεων (επιβολή προστίμων).
10. Πως διεξάγονται οι διμερείς συσκέψεις;
Η Επιτροπή διατηρεί τη διακριτική ευχέρεια να αποφασίζει σχετικά με την καταλληλότητα και το ρυθμό, με τον οποίο θα διεξάγονται με κάθε μία από τις επιχειρήσεις οι διμερείς συσκέψεις. Για την αποτελεσματική άσκηση των δικαιωμάτων άμυνας των επιχειρήσεων, η Επιτροπή μπορεί να επιδεικνύει στις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις σημαντικά αποδεικτικά στοιχεία του φακέλου της υπόθεσης (σε μη εμπιστευτική εκδοχή) και να παρέχει μερική πρόσβαση στο φάκελο της υπόθεσης.
11. Τι γίνεται αν έχει ήδη κοινοποιηθεί η Εισήγηση στις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις;
Όταν έχει ήδη κοινοποιηθεί η Εισήγηση και η Επιτροπή αποφασίσει την κίνηση της διαδικασίας διευθέτησης διαφοράς, τηρείται η διαδικασία των διμερών συσκέψεων της ενδιαφερόμενης επιχείρησης με την Επιτροπή, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε υποβολή επίσημων προτάσεων για διευθέτηση από μέρους των ενδιαφερομένων μερών. Στο στάδιο αυτό, οι διμερείς συσκέψεις προσδιορίζονται με απόσταση ολίγων ημερών, ώστε τα ζητήματα να αποσαφηνιστούν το αργότερο κατά τη δεύτερη ορισθείσα διμερή σύσκεψη με την Επιτροπή.
12. Πως υποβάλλονται οι επίσημες προτάσεις από τα ενδιαφερόμενα μέρη για διευθέτηση;
Ο αρμόδιος Εισηγητής, όταν διαπιστώσει ότι έχει επιτευχθεί επαρκής και ουσιαστική πρόοδος κατά τις διμερείς συσκέψεις ενημερώνει συνοπτικά τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν στη διαδικασία για τα αποτελέσματα των συσκέψεων αυτών και τις καλεί εγγράφως να υποβάλλουν εντός προθεσμίας, επίσημη πρόταση για τη διευθέτηση της διαφοράς, που να λαμβάνει υπόψη και να αποτυπώνει τα αποτελέσματα αυτά.
13. Τι πρέπει να περιλαμβάνουν κατ’ ελάχιστο οι προτάσεις των μερών για διευθέτηση;
Οι προτάσεις που υποβάλλονται από κάθε ενδιαφερόμενη επιχείρηση πρέπει να περιλαμβάνουν:
• Ανεπιφύλακτη παραδοχή, με σαφείς όρους που δεν επιδέχονται παρερμηνεία, της συμμετοχής της επιχείρησης στην παράβαση του άρθρου 1 του ν. 3959/2011 ή/και 101 ΣΛΕΕ, καθώς και της ευθύνης που συνεπάγεται η συμμετοχή αυτή.
• Αποδοχή του ανώτατου ύψους του προστίμου που μπορεί να επιβληθεί από την ΕΑ στο πλαίσιο της διαδικασίας διευθέτησης, σύμφωνα με το αποτέλεσμα των διμερών συσκέψεων.
• Επιβεβαίωση από την ενδιαφερόμενη επιχείρηση ότι έχει ενημερωθεί επαρκώς σχετικά με την αποδιδόμενη σ’ αυτή παράβαση και ότι της παρασχέθηκαν επαρκείς δυνατότητες να γνωστοποιήσει τους ισχυρισμούς της, νομικούς και πραγματικούς, και τις απόψεις της επί αυτών.
• Δήλωση παραίτησης της ενδιαφερόμενης επιχείρησης από το δικαίωμά της να λάβει περαιτέρω ή/ και πλήρη πρόσβαση στον διοικητικό φάκελο της υπόθεσης και από το δικαίωμα προφορικής ακρόασης ενώπιον της ΕΑ.
• Δήλωση της επιχείρησης ότι παραιτείται από κάθε αμφισβήτηση της αρμοδιότητας της ΕΑ ή/και της εγκυρότητας της διαδικασίας που ακολουθείται για την επιβολή σε βάρος της προστίμου στο πλαίσιο της διαδικασίας διευθέτησης διαφορών.
14. Τι συνεπάγεται η μη προσήκουσα υποβολή προτάσεων για τη διευθέτηση;
Στην περίπτωση αυτή, συνεχίζεται κατά τα συνήθη η διερεύνηση της υπόθεσης και διαπίστωσης ή μη παράβασης σύμφωνα με το άρθρο 25 του ν. 3959/2011.
15. Πότε συντάσσεται η εισήγηση διευθέτησης; Σε ποιο χρόνο υποβάλλουν τα μέρη τη δήλωση διευθέτησης;
Εφόσον οι προτάσεις διευθέτησης διαφοράς των εμπλεκομένων επιχειρήσεων αποτυπώνουν τα αποτελέσματα των συσκέψεων που έχουν διεξαχθεί, ο αρμόδιος Εισηγητής συντάσσει και επιδίδει στα μέρη εισήγηση διευθέτησης. Ακολούθως, οι εμπλεκόμενες επιχειρήσεις καλούνται, να επιβεβαιώσουν με τη δήλωση διευθέτησης, οριστικά, ανεπιφύλακτα και με σαφήνεια, ότι η εισήγηση διευθέτησης απηχεί τις προτάσεις τους και ότι, ως εκ τούτου, ισχύει η δέσμευσή τους για υπαγωγή στη διαδικασία διευθέτησης διαφορών.
Εφόσον δεν υποβληθεί δήλωση διευθέτησης από συγκεκριμένη/νες επιχείρηση/σεις, ή δεν υποβληθεί προσηκόντως, η διαδικασία διευθέτησης διακόπτεται και συνεχίζεται ως προς την επιχείρηση/-εις αυτή/-ες κατά τα συνήθη η διαδικασία διερεύνησης της υπόθεσης.
16. Πως προστατεύονται οι προτάσεις και δηλώσεις που υποβάλλουν τα μέρη στο πλαίσιο της διευθέτησης;
Οι δηλώσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υπαγωγή σε διευθέτηση, τα τεχνικά υπομνήματα που τυχόν υποβάλλονται από τις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις κατά τις διμερείς συσκέψεις, τα τυχόν πρακτικά των διμερών συσκέψεων ως εσωτερικά έγγραφα, η κλήση του αρμόδιου Εισηγητή στο βαθμό που αναπαράγει τα αποτελέσματα των διμερών συσκέψεων, οι προτάσεις διευθέτησης, οι δηλώσεις διευθέτησης και τα πρακτικά των διμερών συσκέψεων ενώπιον της ΕΑ θεωρούνται απόρρητα στοιχεία, τα οποία δεν γνωστοποιούνται σε τρίτους, περιλαμβανομένων των φυσικών ή νομικών προσώπων που υπέβαλαν καταγγελία κατά το άρθρο 36 του ν. 3959/2011.
17. Ποιος άλλος έχει δικαίωμα πρόσβασης στα έγγραφα που υποβάλλονται στο πλαίσιο της διευθέτησης;
Πρόσβαση στα ανωτέρω έγγραφα παρέχεται μόνο στις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις, οι οποίες δεν έχουν υπαχθεί στη διαδικασία της διευθέτησης, υπό αυστηρές ωστόσο προϋποθέσεις. Σε περίπτωση παράβασης των περιορισμών πρόσβασης ή/και χρήσης, προβλέπονται κυρώσεις (κατ’ αντιστοιχία με όσα προβλέπονται στην Οδηγία 2014/104/ΕΕ για τις Αστικές Αποζημιώσεις).
Οι καταγγέλλοντες, μετά από αιτιολογημένο αίτημά τους, ενημερώνονται για τη φύση και το αντικείμενο της διαδικασίας διευθέτησης και μπορούν να υποβάλλουν γραπτώς τις απόψεις τους εντός συγκεκριμένης προθεσμίας. Οι καταγγέλλοντες δεν λαμβάνουν μη εμπιστευτική εκδοχή της εισήγησης διευθέτησης και δεν έχουν δικαίωμα προφορικής ακρόασης ενώπιον της ΕΑ, ενώ πρόσβαση στα μη απόρρητα στοιχεία του φακέλου της υπόθεσης αποκτούν με την κοινοποίηση της απόφασης διευθέτησης στις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις.
18. Σε ποιες περιπτώσεις δεν ξεκινάει η διαδικασία διευθέτησης;
Η ΕΑ δεν θα κινεί τη διαδικασία διευθέτησης διαφορών εάν, σωρευτικά ή διαζευκτικά:
• Η υπόθεση δεν αφορά σε οριζόντιες καρτελικές συμπράξεις.
• Δεν εξυπηρετείται η προοπτική επίτευξης διαδικαστικής αποτελεσματικότητας.
• Οι προτάσεις για τη διευθέτηση της διαφοράς δεν συνάδουν προς την κείμενη εθνική και ενωσιακή θεωρία και νομο-
λογία.
19. Σε ποιες περιπτώσεις διακόπτονται οι συνομιλίες διευθέτησης;
Οι συνομιλίες διακόπτονται εάν, σωρευτικά ή διαζευκτικά:
• Ανακύψουν, κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, οι παράγοντες που καθιστούν απρόσφορη την κίνηση της διαδικασίας.
• Το ενδιαφέρον των μερών να συμμετέχουν σε συζητήσεις διευθέτησης διαφοράς εκδηλώνεται κατά τρόπο παρελκυστικό.
• Υπάρξουν βάσιμες ενδείξεις ότι τα εμπλεκόμενα μέρη ενεργούν με σκοπό την εν όλω ή εν μέρει παραποίηση ή εξαφάνιση οποιουδήποτε αποδεικτικού στοιχείου σχετικού με την παράβαση των κανόνων του ανταγωνισμού ή σχετικού με τον υπολογισμό του προστίμου.
• Προκύψει ότι τα εμπλεκόμενα μέρη παραβίασαν την υποχρέωση εμπιστευτικότητας και αποκάλυψαν σε οποιονδήποτε τρίτο το περιεχόμενο των συναντήσεων με την ΕΑ ή των εγγράφων στα οποία τους χορηγήθηκε πρόσβαση στο πλαίσιοτης διαδικασίας.
20. Τι συνεπάγεται για τα μέρη η διακοπή της διαδικασίας διευθέτησης διαφορών;
Στην περίπτωση διακοπής της διαδικασίας, ως προς όλες ή ορισμένες εμπλεκόμενες επιχειρήσεις, για οποιονδήποτε λόγο, η ΕΑ μπορεί να συνεχίζει τη διαδικασία έρευνας και διαπίστωσης ή μη παράβασης, προκειμένου να εκδώσει απόφαση, κατά τα συνήθη.
21. Μπορεί μία επιχείρηση να υπαχθεί στη διαδικασία διευθέτησης διαφορών και ταυτόχρονα στο Πρόγραμμα Επιείκειας;
Η συνδρομή που προσφέρει μία επιχείρηση στο πλαίσιο του Προγράμματος Επιείκειας (Απόφαση ΕΑ 526/V/2011) μέσω εθελούσιας παροχής αποδεικτικών στοιχείων για την εκκίνηση ή την πρόοδο των ερευνών που διενεργεί η ΕΑ για τη διαπίστωση παράβασης και η συνδρομή που παρέχει στο πλαίσιο της διαδικασίας διευθέτησης διαφορών (διευκόλυνση διαδικαστικής αποτελεσματικότητας κατά τα ανωτέρω) μπορεί να λειτουργήσουν συμπληρωματικά και, στην περίπτωση αυτή, δικαιολογείται η σωρευτική χορήγηση των προβλεπόμενων ευεργετημάτων.
22. Μπορεί να λειτουργήσει σωρευτικά η διαδικασία διευθέτησης διαφορών σε σχέση με τη διαδικασία ανάληψης δεσμεύσεων; Ποιες είναι οι διαφορές;
Όχι. Η διαδικασία διευθέτησης διαφορών δεν μπορεί να εφαρμοσθεί σωρευτικά με τη διαδικασία ανάληψης δεσμεύσεων, γιατί οι δύο διαδικασίες είναι παντελώς διακριτές. Η διαδικασία διευθέτησης ενέχει διαπίστωση παράβασης από μέρους της ΕΑ και συνακόλουθη επιβολή προστίμων για σοβαρές παραβάσεις του ανταγωνισμού (συμπράξεις καρτελικής φύσης), ενώ η διαδικασία ανάληψης δεσμεύσεων ενέχει απλή πιθανολόγηση παράβασης και συνακόλουθη ανάληψη διορθωτικών μέτρων (χωρίς διαπίστωση παράβασης και επιβολή προστίμων), ιδίως για παραβάσεις που δεν θεωρείται ότι έχουν ιδιαίτερη σοβαρότητα κατά την κείμενη πρακτική και νομολογία.
23. Πότε εκδίδεται η απόφαση για τη διευθέτηση; Τι περιλαμβάνει;
Σε περίπτωση διευθέτησης της διαφοράς, η Επιτροπή εκδίδει απόφαση κατ’ απλοποιημένη διαδικασία, στην οποία μεταξύ άλλων βεβαιώνεται η τέλεση της αποδιδόμενης παράβασης και το γεγονός της διευθέτησης και επιβάλλονται οι ανάλογες κυρώσεις.
24. Πως διαμορφώνεται το πρόστιμο σε περίπτωση διευθέτησης της διαφοράς;
Στην απόφαση της Επιτροπής για διευθέτηση που διαπιστώνει την παράβαση προβλέπεται η επιβολή προστίμου μειωμένου κατά ποσοστό 15%, λόγω υπαγωγής της υπόθεσης στη διαδικασία διευθέτησης. Η μείωση κατά ποσοστό ύψους 15% υπολογίζεται στη βάση που θα διαμορφώνονταν το πρόστιμο, σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 25 του ν. 3959/2011 και στην από 12.5.2006 Ανακοίνωση της ΕΑ για τα πρόστιμα.
25. Πως διαμορφώνεται το πρόστιμο όταν τα μέρη έχουν υποβάλει και αίτηση υπαγωγής στο Πρόγραμμα Επιείκειας;
Όταν σε υποθέσεις που υπήχθησαν στη διαδικασία διευθέτησης ενέχονται, επίσης, επιχειρήσεις οι οποίες υπέβαλαν αίτηση επιείκειας, με την ανωτέρω απόφασή της η ΕΑ χορηγεί το ευεργέτημα της επιείκειας, εφόσον διαπιστώσει ότι πληρούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις του Προγράμματος Επιείκειας. Σε περίπτωση που χορηγηθεί το ευεργέτημα της επιείκειας σε εμπλεκόμενη επιχείρηση, η οποία έχει υπαχθεί και σε διαδικασία διευθέτησης, η μείωση του προστίμου λόγω υπαγωγής στη διαδικασία διευθέτησης προσαυξάνει τη μείωση του προστίμου λόγω υπαγωγής στο Πρόγραμμα Επιείκειας.
26. Η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού αναφορικά με τη διαδικασία διευθέτησης διαφορών υπόκειται σε δικαστικό έλεγχο;
Η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού αναφορικά με τη διαδικασία διευθέτησης διαφορών υπόκειται σε δικαστικό έλεγχο κατά τις κείμενες διατάξεις.